• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3451 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۷ بهمن

متهم جسد مقتول را به آتش كشيده بود

قتل متجاوز به همسر با تبر بعد از 15 سال

اعتماد| مردي كه متجاوز به همسرش را كشته و جسدش را به آتش كشيده بود در شعبه دهم دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد.
رسيدگي به اين پرونده، از هفت سال پيش با ناپديد شدن ناگهاني مردي ميانسال آغاز شد. مادر مفقودي كه به كلانتري مراجعه كرده بود به كارآگاهان گفت: «پسرم داود چند روز پيش از خانه بيرون رفت تا يكي از دوستانش به نام حميد را ببيند اما ديگر برنگشت.» با ثبت شكايت زن مسن، پرونده‌اي با موضوع «مفقودي» تشكيل شد و رسيدگي به آن در اختيار كارآگاهان پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. آنها در بررسي‌هاي ابتدايي خود به كارگاه حميد مراجعه كرده و با تحقيقات ميداني متوجه شدند، مفقودي آخرين بار در كارگاه او ديده شده است.
به اين ترتيب حميد دستگير شد و مورد بازجويي قرار گرفت. او در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به قتل داود با انگيزه «ناموسي» اعتراف كرد و گفت: «15 سال پيش، وقتي از كارگاه به خانه برگشتم، ديدم زنم حالش خيلي بد است. او را به بيمارستان بردم.
پس از چند روز به من گفت داود او را به خانه‌اش كشانده و مورد آزار و اذيت قرار داده است. از آن روز به فكر انتقام از داود افتادم اما هيچ‌وقت موقعيتش پيش نيامد و او به خارج از كشور رفت. چند سال بعد كه به ايران برگشت، موضوع را فراموش كرده بودم و او را بخشيدم و دوباره با هم دوست شديم.»
متهم به روز قتل رسيد و ادامه داد: «آن روز با داود در كارگاهم قرار گذاشتم تا مشروب بخوريم. وقتي آمد چند ساعت پيش هم بوديم اما او هنگام رفتن، يك ادوكلن از جيبش درآورد و گفت اين را از طرف من به همسرت بده.
با اين حرف ياد كاري كه با زنم كرده بود، افتادم. به‌شدت عصباني شده بودم. كنترل خود را از دست دادم و با تبري كه روي ديوار بود يك ضربه به سرش زدم. او روي زمين افتاده بود كه با شليك گلوله تفنگ شكاري به سرش، كشتمش. بعد از آن جسدش را در پتو پيچيدم و با وانت به محل تخليه زباله در جاجرود بردم و همانجا آتش زدم.»
با ثبت اعترافات متهم، كارآگاهان به محل سوزاندن جسد اعزام شدند اما موفق به كشف آن نشدند. با اين وجود با توجه به مدارك به دست آمده، پرونده متهم تكميل و پس از صدور كيفرخواست به شعبه 113 وقت دادگاه كيفري استان تهران ارسال شد. قضات اين شعبه پس از بررسي پرونده حكم قصاص متهم را صادر كردند اما اين حكم در ديوان عالي كشور به دليل عدم كشف جسد و لزوم تحقيقات بيشتر درباره آن، رد شد و براي بررسي مجدد در اختيار شعبه دهم قرار گرفت.
صبح ديروز متهم در اين شعبه به رياست قاضي محمدباقر قربانزاده براي دومين بار پس از وقوع قتل، محاكمه شد. او كه با درخواست قصاص تنها ولي دم - مادر مقتول - روبه‌رو شده بود بار ديگر به جرم خود اعتراف كرد و گفت: «مساله من ناموسي بود. مقتول زنم را مورد آزار و اذيت قرار داده بود. من اين موضوع را فراموش كرده بودم اما او روز حادثه با دادن ادوكلن يك بار ديگر كاري كه كرده بود را به ياد من آورد.» با ثبت حرف‌هاي متهم، قضات شعبه دهم وارد شور شدند تا راي نهايي را صادر كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون