• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3470 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱ اسفند

اولويت‌هاي مجلس دهم از نگاه كانديداهاي اصلاح‌طلبان تهران

نوبت نسل سوم انقلاب است
    فاطمه‌السادات حسيني/ فراهم‌آوري زمينه اشتغال براي جوانان با تصويب قوانين تسهيل‌كننده حضور آنان در فضاي كسب و كار و تلاش در جهت تصويب قوانيني كه به دولت در راستاي محقق شدن دو هدف مهم كاهش ركود و بهبود رشد اقتصادي ياري كند، بايد دغدغه جدي نمايندگان در مجلس دهم باشد.  از سوي ديگر اصلاح ساختار نظام مالي و اقتصادي كشور و بسترسازي براي شفافيت اقتصادي و حمايت از آنها از اولويت‌هايي است كه بايد مورد توجه جدي وكلاي آينده ملت قرار گيرد، نبايد فراموش كرد كه فضاي اقتصادي كشور در چند سال گذشته متاسفانه درگير معضل بزرگي به نام «فساد» بوده است و بر مجلسي‌ها يك تكليف است كه با شفاف‌سازي قوانين، زمينه‌ها و كانال‌هاي بروز فساد در كشور را از بين برده و مسدود كند.  ورود به مرحله پساتحريم نيز موضوع مهم ديگري است كه مي‌طلبد تصويب قوانين اقتصادي تسهيل‌كننده سرمايه‌گذاري خارجي و بخش خصوصي مدنظر قرار گيرد تا به كمك ايجاد اشتغال پايدار بيايند.  در حوزه سياست داخلي نيز با توجه به نواقصي كه در چند انتخابات اخير شاهد بوديم بايد قوانين مربوط به فعاليت احزاب و نهادهاي مدني مورد اصلاح قرار گيرد تا به ايجاد شور و نشاط در فضاي سياسي و اجتماعي كشور كمك كند.  درنهايت به عنوان كانديداي نسل سومي‌هاي انقلاب در انتخابات مجلس شوراي اسلامي معتقدم بايد فضايي فراهم شود تا اين نسل كم‌كم وارد عرصه تصميم‌گيري و فعاليت شود و نسل اول انقلاب به عنوان منبعي از تجربيات در كنار جوانان امروز قرار گيرند.

دغدغه‌هاي زنانه
    فريده اولاد قباد/ متاسفانه امروز در شرايطي هستيم كه توجه به حوزه زنان از سوي نهادهاي قانونگذار و مجري در سطح مطلوبي به سر نمي‌برد. بنابراين يكي از رئوس فعاليت‌هاي ما  در مجلس توجه حداكثري به اين حوزه‌ها خواهد بود.  يكي از نگراني‌هايي كه از مدت‌ها قبل در جامعه ما بروز كرده وضعيت معيشتي فرهنگيان است. شاهد هستيم كه فرهنگيان محترم تقريبا هر هفته در برابر مجلس مطالبات خود را خواستار مي‌شوند و متاسفانه نمي‌توانند به خواسته‌هاي خود جامه عمل بپوشانند. بنابراين بهبود وضعيت جامعه فرهنگي كشور از وضعيت موجود به سمت وضعيت مطلوب بسيار اهميت دارد. همچنين با توجه به اينكه بنده عضو كميته آسيب‌هاي اجتماعي هستم معتقدم رسيدگي به اين حوزه اهميت بالايي دارد.  يكي از مواردي كه امروز كشور ما با آن درگير است و باعث شده حركت ما به سمت توسعه آن شتاب لازم را نداشته باشد انضباط مالي و پولي در داخل و كمبود سرمايه‌گذاري‌هاي موثر داخلي و خارجي است. مي‌توان با نظارت دقيق و غيرمغرضانه نظام اقتصادي كشور را منضبط كرد تا شرايط براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي و بخش خصوصي تسهيل شود.  مجلسي كه بتواند در فضاي آرام و بدون جنجال و با همراهي همه قوا و اركان حاكميت، آرامش را براي كشور به ارمغان بياورد مطمئنا مي‌تواند در رسيدگي به اوضاع كشور نقش شاياني داشته باشد.

ارتقاي ثبات و امنيت
    فاطمه ذوالقدر/ اولويت اصلي كشور ارتقاي امنيت و ثبات است و اين مهم به دست نمي‌آيد جز با اينكه به وضعيت معيشتي مردم رسيدگي كنيم. امروز جامعه ما به ويژه در بخش جوانان، مشكلات بزرگي دارد كه مهم‌ترينش اشتغال و ازدواج است. دستيابي به شرايط مطلوب براي تحقق اين دو امر حساس كه اصلي‌ترين خواسته جوانان است بايد از طريق رونق اقتصادي محقق شود. با توجه به اجرايي شدن برجام حالا موعد رسيدگي و اجرايي كردن اين مطالبات است. اما رسيدن به نقطه مطلوب قطعا با خواست و اراده يك جناح يا يك جريان امكان پذير نيست و همان طور كه مقام معظم رهبري سال جاري را مزين به نام همدلي و همزباني كردند بايد با اتكا به همين شعار ميان تمامي دستگاه‌ها و قوا با همدلي و همزباني تصويب و اجراي قوانين موثر را در دستور كار قرار داد.  بازنگري در قوانين و مقررات گذشته كه براي كشور مشكلاتي را ايجاد كرده و بايد به روز شود و تصويب مقررات جديد متناسب با تحولات بين‌المللي و فضاي پس از برجام كه حاصل 12 سال تلاش مذاكره‌كنندگان و دولت‌ها بوده در اين فضا مي‌تواند بخش بزرگي از مشكلات ما را حل كند. قوانين جديدي را مي‌توان تدوين كرد كه سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي را سهل‌تر كند كه در پي آن احساس اميد ميان جامعه توليد‌كننده به وجود مي‌آيد و رونق اقتصادي را به ارمغان مي‌آورد تا معضلات ما از بين برود.

بهبود وضعيت سلامت
    ابوالفضل سروش/ حوزه تخصصي بنده بهداشت و درمان است و بحمدالله در حال حاضر اين حوزه به خوبي مورد توجه دولت قرار گرفته است. با اين حال در بخشي از موارد اين حوزه به دليل عدم وضع قوانين مناسب دست دولت بسته است و نمي‌تواند خدمات‌رساني مطلوبي داشته باشد. به طور قطع بايد قوانين مناسبي در اين حوزه وضع شود تا قوه مجريه با اتكا به كارشناسي مجلس و قوانين موضوعه و اجرايي بهتر به مردم خدمت‌رساني كند.  اما در كنار موضوعات مرتبط با بهداشت و درمان ما امروز سه مساله اساسي داريم كه رونق اقتصادي، اشتغال و ازدواج جوانان است كه به دليل كاستي‌هاي مختلف تا امروز نتوانسته‌ايم به مردم آن‌گونه كه شايسته است خدمت كنيم. بنابراين تمركز روي بهبود وضعيت در اين سه حوزه مي‌تواند منجر به رضايتمندي بيشتر مردم شود.  با اين حال بايد توجه كنيم كه فضاي مناسبات ايران با جامعه جهاني به لطف توافق برجام امروز رو به پيشرفت است و هرچه بهتر شود مي‌توان به نتايج بيشتر اقتصادي براي كشور اميدوار بود. همچنين توجه به برجام 2 در حوزه داخلي همان طور كه رياست محترم جمهوري فرمودند مي‌تواند بسياري از تنگناها و مشكلات داخلي كه عمدتا ناشي از نبود تفاهم و گفت‌وگو است را حل كند. ما بايد بتوانيم درون خانواده انقلاب باب گفت‌وگو را به خوبي باز كنيم تا ضمن همدلي و همراهي با يكديگر كمك كنيم شرايط زندگي مردم در حوزه‌هاي مختلف بهبود يابد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون