• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3472 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳ اسفند

عدد نوشت

درآمد
صادرات خدمات
ايران در هشت ماه امسال از راه صادرات خدمات بيش از 10 و نيم ميليارد دلار درآمد كسب كرده كه گردشگري و توريسم با شش ميليارد و 150 ميليون دلار ارزآوري در رتبه اول خدمات صادراتي قرار گرفته است. يكي از شاخه‌هاي قابل توسعه و با ارزش افزوده بالا در حوزه صادرات غير نفتي، صادرات خدمات است كه آمار منتشره نشان مي‌دهد ايران در اين بازه زماني در شش گروه خدمات فني و مهندسي، گردشگري و توريسم، ترانزيت و حمل و نقل، فناوري اطلاعات، اعزام نيروي كار و فرهنگي و هنري مجموعا 10 ميليارد و 625 ميليون دلار درآمد داشته كه اين عدد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بيش از دو ميليارد دلار رشد داشته است.

كشف ميوه قاچاق

گمرك ايران در گزارشي به جزييات كشف 1000 تن ميوه قاچاق براي توزيع در تهران خبر داد. در پي افزايش واردات بي‌رويه ميوه از مرزها به داخل كشور، برخي از منتقدان ورود اين حجم از ميوه در ميادين ميوه و تر‌بار را متوجه گمرك دانسته كه به صورت رسمي به داخل كشور مي‌آيد. در همين راستا گمرك ايران ضمن رد اين شايبه‌ها جزيياتي از كشف و قاچاق ميوه را در اختيارخبرگزاري فارس قرار داده كه تاكنون بنا به ملاحظاتي قصد رسانه‌اي شدن آن را نداشته است. گمرك از كشف مافياي قاچاق 1000 تني ميوه به تازگي خبر داده و عنوان مي‌كند عليه اين متهمان اعلام جرم شده است.

تعرفه پسته ايراني
در امريكا

شبكه راديويي « ان پي‌آر» امريكا از وضع تعرفه ۳۰۰ درصد اين كشور براي واردات پسته ايراني گزارش داد. سال گذشته ميلادي براي پسته كاران امريكايي به دليل گرماي هوا سالي بود كه برداشت آنها به نصف كاهش پيدا كرد و درآمد آنها از پسته در مقايسه با سال ۲۰۱۴ ميلادي 4/1 ميليارد دلار كاهش يافت. در حالي پسته‌كاران امريكايي در سال جاري ميلادي اميدوار به بهبود وضعيت زراعتي خود هستند كه برداشته شدن تحريم‌ها از ايران نگراني كشاورزان امريكايي را براي رقابت با پسته ايراني تشديد كرده است. همچنين تا تقريبا ۳۰ سال پيش صنعت خشكبار ايران به امريكا در حجم بالايي صادر مي‌شد تا اينكه درسال ۱۹۷۹ ميلادي ممنوعيت واردات خشكبار ايراني در اين كشور وضع و موجب رونق اين بخش زراعتي در امريكا شد.

شناسايي
 تخلف صنفي

رييس سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليد‌كنندگان از شناسايي بيش از ۵۵ هزار تخلف صنفي در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: تخلفات شناسايي شده در مدت مشابه سال قبل بيش از ۶۶ هزار مورد بوده است. سيد محمود نوابي گفت: طي 9 ماهه اول سال جاري بيش از 5/705 بازرسي از واحدهاي صنفي صورت گرفت كه منجر به بازگشايي بيش از 44 هزار پرونده و شناسايي بيش از 55 هزار تخلف شد. اين در حالي است كه تعداد پرونده‌هاي تشكيل شده طي مدت زمان مشابه سال قبل بيش از 52 هزار و تخلفات شناسايي شده بيش از 66 هزار بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون