• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3472 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳ اسفند

جام مدويد از سنگين‌ترين تورنمنت‌ها بود

رسول خادم٭

  غير از «عباس طحان» و «ايمان صادقي» كه به‌دليل ضرب خوردن از ادامه رقابت‌ها باز ماندند، امكان شناخت بخشي از نقاط ضعف و قوت بقيه كشتي‌گيران فراهم شد.
  «رضا اطري» حركت جسورانه و جديدي را در كشتي خود آغاز كرده كه اگر ادامه يابد، مي‌تواند نفر دوم ارزشمندي به لحاظ فني براي حسن رحيمي باشد. خواستن و رشد فني او از فرانسه تا مدويد بسيار قابل توجه بود و وي نيز باز به ميدان ديگري خواهد رفت.
  حضور «حسن رحيمي» در يك وزن بالاتر صرفا براي شركت در يك يا دو مسابقه جدي‌تر از رقابت‌هاي فرانسه بود.
  حركات اضافي مشكل حسن يزداني است و كار خوب او را در جام «مدويد» ناتمام باقي گذاشت، با حسن مجددا به ميدان ديگري خواهيم رفت.
  «عليرضا كريمي» يك ماه است كه به‌دليل ضرب‌خوردگي قديمي‌اش، تمرين كشتي كامل انجام نمي‌دهد. كريمي بعد از آغاز تمرينات كشتي‌اش، اين نقص جاماندن‌ها و اشتباهات فني كه در اين كشتي داشت را جبران مي‌كند. با كريمي نيز باز هم به ميدان ديگري خواهيم رفت. كريمي بدون استفاده كامل از زيرگيري‌هايش كه مهم‌ترين نقطه قوت تكنيكي او است، در فرانسه اول شد. اينجا هم دو كشتي را برد و در كشتي سوم جاماند. اين اعتماد‌به‌نفس و شرايط رواني خوب در «حسن رحيمي» و «عليرضا كريمي» كمتر در ميان كشتي گيران ايراني ديده مي‌شود.
  «كميل قاسمي» بايد اول مي‌شد. حريفان خوبي در سنگين وزن بودند، اما خودش مي‌داند او از همه بهتر بود. اشتباهات كميل، استراتژيك است كه كليدش در دستان خود اوست. او قابليت‌هاي منحصر بفردي در سنگين وزن جهان دارد. كشتي ماقبل نهايي‌اش با حريف گرجستاني پر از اشتباه بود؛ اما در كشتي آخر با حريف دوم گرجستاني خوب كشتي گرفت و بخش قابل توجهي از آن اشتباهات را جبران كرد.
٭سرمربي تيم ملي كشتي آزاد

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون