• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

تشكل‌ها

كشف 31 تن ميوه قاچاق| از روز دهم اسفند كه برخورد با متخلفان و قاچاقچيان واحدهاي صنفي به ويژه در بخش ميوه و تربار افزايش يافته تا به امروز، حدود 31 هزار كيلوگرم ميوه قاچاق از استان تهران كشف شده كه به گفته رييس كميسيون نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران، بيش از 90 درصدآن مربوط به شهر تهران بوده كه قرار است بنا به حكم قضايي روز چهارشنبه (19 اسفند) امحا شوند. علي‌اكبر پوراحمدنژاد اظهار كرد: تا اين لحظه حكم قضايي براي امحاي حدود 12 هزار كيلوگرم از اين ميوه‌هاي قاچاق اخذ شده و در تلاش هستيم تا زمان اجراي حكم (19 اسفند‌) بتوانيم حكم قضايي را براي امحاي همه ميوه‌ها دريافت كنيم. از حدود 10 روز گذشته كه تشديد برخورد با ميوه‌هاي قاچاق به صورت رسمي اجرايي شد بازرسان در همه نقاط پراكنده هستند و با جديت اين موضوع را دنبال مي‌كنند.

فرش و پسته ايران به امريكا نرفت|با وجود لغو ممنوعيت فروش برخي كالاهاي ايران از جمله فرش و پسته به امريكا، صادرات ايران به امريكا در نخستين ماه سال جاري ميلادي صفر بوده است. جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت بازرگاني امريكا نشان مي‌دهد با وجود لغو صادرات برخي كالاهاي ايران به اين كشور در نخستين ماه سال جاري ميلادي هيچ كالايي از ايران به امريكا صادر نشده است

گوشت گوسفندي گران نمي‌شود|رييس اتحاديه گوشت گوسفندي با بيان اينكه قيمت اين نوع گوشت تا پايان سال گران نمي‌شود، گفت: هم اكنون گوشت گاوي منجمد از ذخاير دولتي، در بازار كيلويي ۱۸ هزارتومان عرضه مي‌شود. علي‌اصغر ملكي با بيان اينكه قيمت گوشت گوسفندي در هفته‌هاي اخير افزايشي نداشته است، اظهارداشت: در حال حاضر نرخ اين نوع گوشت ثابت مانده و پيش‌بيني ما اين است كه تا پايان سال هم افزايشي در اين زمينه اتفاق نمي‌افتد. وي، قيمت هركيلوگرم شقه بدون دنبه عرضه به مغازه‌دار را بين ۳۰ تا ۳۱ هزارتومان و عرضه به مشتري را بين ۳۳ تا ۳۴ هزارتومان اعلام كرد و گفت: با انتشار اخبار مبني بر كمبود دام و افزايش قيمت گوشت در داخل، جلوي خروج دام گرفته شد.

آغاز توزيع ميوه شب عيد‌|رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران اعلام كرد: ميوه شب عيد از روز پنجشنبه ۲۰ اسفند در بيش از ۳۱۵ نقطه استان توزيع مي‌شود. علي اشرف منصوري با اشاره به اينكه برنامه‌ريزي براي تامين ميوه شب عيد از شهريور در قالب كميته تنظيم بازار با هماهنگي ستاد تنظيم بازار كشور انجام شده است، افزود: ميوه ذخيره سازي شده براي تامين نياز شب عيد در مقايسه با سال گذشته 5/2 برابر است و كيفيت بالاتري دارد، ضمن اين ميوه‌ها از روز پنجشنبه ۲۰ اسفندماه در بيش از ۳۱۵ نقطه استان توزيع مي‌شود. امسال براي دسترسي مناسب‌تر مردم تعداد مناطق و مراكز عرضه ميوه در مقايسه با سال گذشته دو برابر شده است.

بليت برخي پروازهاي نوروزي ناياب شد|هر ساله در آستانه سفرهاي نوروزي، بليت هواپيما براي برخي مسيرها ناياب شده و تعدادي از آژانس‌هاي هواپيمايي هم مسافران را با قيمت‌هاي نجومي روبه‌رو مي‌كنند. هرساله در آستانه سفرهاي نوروزي موضوع خريد و فروش بليت هواپيما به بحث داغ سفرها تبديل مي‌شود، چراكه نسبت تقاضاي سفرهاي هوايي از صندلي‌هاي موجود هواپيما بيشتر است، بنابراين در زمان پيك سفر، افزايش تقاضا موجب كمبود بليت در بازار مي‌شود. همچنين يكي ديگر از مشكلاتي كه همواره مسافران در سفرهاي هوايي با آن روبه‌رو هستند، تاخيرهاي چندساعته‌اي است كه در برخي روزهاي نوروز اتفاق مي‌افتد و مسافران را ساعت‌ها در فرودگاه به انتظار مي‌گذارد. اين موضوع به خصوص براي سفرهاي خارجي بسيار دردسر ساز است، چرا كه مسافران زمان‌بندي خاصي را براي سفر دارند كه معمولا تاخيرها اين برنامه‌ها را به هم مي‌زند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون