• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

عدد نوشت

هزينه گران‌ترين طرح آبرساني كشور
معاون برنامه‌ريزي و توسعه شركت مهندسي آبفاي كشور گفت: طرح آبرساني به تفرش از چشمه هفتيان گرا‌ن‌ترين طرح آبرساني كشور است. علي‌اصغر قانع با اشاره به بودجه 14 ميليارد توماني مورد نياز براي تكميل اين پروژه گفت: بايد براي تكميل اين پروژه از ظرفيت سرمايه‌گذار استفاده شود. وي با تاكيد بر اين نكته كه با توجه به اينكه ميزان آب انتقالي در اين پروژه 150 ليتر در ثانيه است، آب گراني محسوب مي‌شود، افزود: با توجه به طولاني شدن پروسه انتقال آب از چشمه هفتيان به تفرش به جهت پيچيدگي‌هاي كار و توقف در برهه‌اي از زمان، بايد تمهيداتي انديشيده شود كه فعاليت در خصوص اين پروژه دوباره شروع شده تا زمان تكميل پروژه ادامه پيدا كند.

اختصاص سود خالص
به محروميت‌زدايي  

رييس بنياد مستضعفان گفت: با توجه به فعاليت اين ارگان در بخش محروميت‌زدايي، مقرر شد ۳۰ درصد سود خالص بنياد به محروميت‌زدايي و رفع استضعاف اختصاص يابد كه در اختيار بنياد علوي به عنوان مجري طرح‌هاي بنياد مستضعفان قرار گرفته است‌. محمد سعيدي‌كيا اظهار داشت: سياست كلان بنياد مستضعفان خروج از‌ فعاليت‌هاي غير راهبردي و حضور در فعاليت‌ها‌ با آثار اجتماعي مطلوب‌ است و در صورت كسب اعتبار در جامعه خواهيم توانست فعاليت اقتصادي موثري داشته باشيم. برنامه ميان‌مدت پنجم بنياد بر اساس اصول مطرح شده و اقتصاد مقاومتي و با شعار توانمند‌سازي اجتماعي‌، رشد بهره‌وري و رقابت سالم تدوين شده كه با كمك مديران مجموعه، گام بلند و پيشرفت در توسعه بنياد محسوب خواهد شد.

خريد دانه روغني كلزا  
 مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران از آمادگي كامل اين شركت براي انجام عمليات خريد تضميني دانه‌هاي روغني توليد داخل در سال آينده خبر داد. علي قنبري با بيان اينكه تمامي ساز و كار لازم جهت خريد تضميني دانه‌هاي روغني طراحي شده است، گفت: با تعامل بانك كشاورزي، سامانه پرداخت نقدي وجوه دانه‌هاي روغني طراحي و راه‌اندازي شده تا كشاورزان از طريق اين سامانه به موقع حاصل دسترنج خود را دريافت كنند. مديريت خريد تضميني دانه روغني كلزا طي بخشنامه وزير جهاد كشاورزي به اين شركت واگذار شده تا در راستاي حمايت از توليد داخل، عمليات خريد را اجرايي كند. قنبري، آغاز فصل برداشت وخريد دانه‌هاي روغني در كشور را ازابتداي فروردين تا 25 مرداد ماه اعلام كرد و گفت: برآورد‌ها حاكي از خريد تضميني حدود100هزار تن دانه روغني كلزا از كشاورزان در سال آينده است.

افزايش ظرفيت توليد برق ايران

با بهره‌برداري از نيروگاه سيكل تركيبي تابان يزد توسط وزير نيرو، ظرفيت توليد برق ايران حدود يكهزار مگاوات افزايش يافت و در مجموع به ۷۵ هزار مگاوات رسيد. ظرفيت توليد برق ايران تا پيش از افتتاح و بهره‌برداري رسمي از نيروگاه تابان يزد، حدود ۷۴ هزار مگاوات بود كه با راه‌اندازي اين نيروگاه جديد سيكل تركيبي ظرفيت توليد برق ايران به ۷۵ هزار مگاوات افزايش يافت. بر اين اساس با حضور حميد چيت‌چيان وزير نيرو به طور رسمي نيروگاه سيكل تركيبي تابان يزد افتتاح خواهد شد، علاوه بر اين، تاسيسات پست ۴۰۰ به ۲۳۰ نخلستان بافق هم در مدار بهره‌برداري قرار مي‌گيرد.

كاهش قيمت پياز

يك مقام مسوول در ميدان مركزي ميوه و تر‌بار از كاهش ۵۰ درصدي قيمت پياز خبر داد و گفت: توليد و عرضه فراوان سبزي و صيفي‌جات، كشاورزان را دچار خسارت زيادي كرده است. هادي بختياري با بيان اينكه فصل عرضه برخي ميوه‌ها رو به پايان است، اظهارداشت: قيمت اين ميوه‌ها بين ۵ تا ۱۰ درصد گران شده است، ضمن اينكه عرضه برخي محصولات نيز زياد شده و قيمت آنها كاهش يافته است. وي از كاهش ۵۰ درصدي قيمت پياز خبر داد و افزود: قيمت اين صيفي در حال حاضر بين ۱۳۰۰ تا ۱۸۰۰ تومان و نرخ نوع دست‌چين آن ۲۲۰۰ تومان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون