• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

مناظره واقعي دموكرات‌ها در ميشيگان

مناظره‌هاي نامزدهاي دموكرات انتخابات رياست‌جمهوري امريكا در جريان انتخابات درون حزبي، شامل مباحث داغ‌تري مي‌شود. مناظره يكشنبه شب در ايالت ميشيگان كه توسط شبكه خبري سي‌ان‌ان پوشش داده شده از جمله اين مناظره‌هاي داغ بود كه بين دو رقيب جدي يعني هيلاري كلينتون و برني ساندرز برگزار شد. دو نامزدي كه رقابت نزديكي را در ايالت‌هاي مختلف امريكا پيگيري مي‌كنند. يكشنبه شب هيلاري كلينتون وزير امور خارجه سابق امريكا و برني ساندرز سناتور پرسابقه سناي امريكا در مورد موضوعات مختلفي به بحث پرداختند تا شانس خود را در انتخاباتي كه امروز در ايالت‌هاي ميشيگان و مي‌سي‌سي‌پي برگزار مي‌شود افزايش دهند. اما اين مناظره بر خلاف مناظره‌هاي جمهوريخواهان محورهاي مشخص و روشني داشت و خبري از الفاظ ركيك و مستهجن در آن نبود.
سرمايه‌گذاري در سلامت رواني
جذاب‌ترين بخش مناظره مربوط به صحبت‌هاي برني ساندرز در خصوص سلامت رواني بود. او در بخشي از سخنان خود عنوان كرد من اگر رييس‌جمهور شوم سرمايه‌گذاري و پول زيادي را صرف سلامت رواني امريكايي‌ها مي‌كنم و سپس با شوخي ادامه داد: وقتي كه مناظره جمهوريخواهان را مشاهده مي‌كنم بيش از هر زمان ديگري احساس مي‌كنم سرمايه‌گذاري براي سلامت رواني لازم است. او همچنين در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به اين پرسش كه آيا مي‌تواند در برابر ترامپ قرار بگيرد، گفت: اغلب نظر سنجي‌ها نشان مي‌دهد كه من بهتر از كلينتون مي‌توانم در برابر ترامپ قرار گيرم. ساندرز تاكيد كرد كه من فردي هستم كه ترامپ نمي‌خواهد در برابر او باشد. ساندرز كه زماني به اين مناظره رفته بود كه خبرهاي خوبي از انتخابات ايالت ماين به او رسيده بود، در ادامه با روحيه بيشتر به اتهاماتي كه پيش‌تر نيز به كلينتون وارد كرده بود پرداخت و از ارتباط نزديك كلينتون با وال استريت به‌شدت انتقاد كرد. از سوي ديگر يكي از نكاتي كه ساندرز در اين مناظره بر روي آن تاكيد كرد كه يهودي است و گفت زماني كه من در بروكلين يك پسربچه بودم اردوگاه‌هاي كار اجباري نازي‌ها را ديدم و اصرار عمدي به يهودي بودنم ندارم بلكه به آن افتخار مي‌كنم اما من در درجه اول انسان هستم.
كلينتون محتاط
هيلاري كلينتون كه با فاصله قابل توجهي از ساندرز، پيشتاز رقابت‌هاي درون حزبي امريكا است و در مجموع بهترين شانس براي رسيدن به كاخ سفيد شناخته مي‌شود در سخنان خود با انتقاد از مناظره جمهوريخواهان به‌شدت به آنها حمله كرد و گفت كه اين سطح از گفتمان در رقابت‌هاي جمهوريخواهان مسخره است. او تاكيد كرد ترامپ با قلدري و هياهو قصد دارد تا ضعف‌هاي خود را بر مردم امريكا بپوشاند. من براي پايان دادن به تفرقه و متحد كردن كشور در اين رقابت‌ها حاضر شده‌ام. كلينتون 68ساله و بانوي اول سابق امريكا در اين مناظره گفت كه ما اكنون در كشور به عشق بيشتر و مهرباني نيازمند هستيم و اين نوع سخنان كاملا برخلاف شعارهايي است كه ترامپ اعلام مي‌كند و در مورد اخراج مهاجران غيرقانوني و منع ورود مسلمانان به كشور سخن مي‌گويد. كلينتون در مورد اتهام ساندرز در خصوص حمايت وال استريت از خود گفت: هركسي مي‌تواند از نامزدهاي مورد علاقه خود در رقابت‌هاي انتخاباتي حمايت كند اما من هيچ مذاكره‌اي با وال استريت  براي دريافت كمك  نداشته‌ام.

 

نتايج انتخابات يكشنبه

با شمارش آراي انتخابات ايالت ماين براي دموكرات‌ها، ساندرز، سناتور ايالت ورمونت با به دست آوردن ۶۴ درصد از آرا از رقيب خود هيلاري كلينتون پيش افتاد و پيروز اين انتخابات شد. در حزب جمهوريخواه نيز ماركو روبيو، يكي از سه نامزد اصلي اين حزب به راحتي در پورتوريكو، دونالد ترامپ، نامزد پيشتاز اين حزب را شكست داد و تمامي نمايندگان انجمن حزبي اين منطقه را كسب كرد. گفتني است امروز انتخابات در ايالت‌هاي هاوايي، آيداهو، ميشيگان و مي‌سي‌سي پي برگزار مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون