• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3485 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۸ اسفند

خبر كوتاه

حمله انتحاري طالبان در پاكستان
روز گذشته طالبان پاكستان مجتمعي قضايي در شمال غرب پاكستان را منفجر كرد كه اين حمله به گفته مقام‌هاي محلي تاكنون دست‌كم 13 كشته و 23 زخمي برجاي گذاشته است. يك بمب‌گذار انتحاري در ساعات شلوغ صبح و هنگامي كه وكلا و مردم در حال ورود به يك مجتمع قضايي واقع در شهر شبقدر بودند، رخ داد. طالبان پاكستان با پذيرفتن مسووليت اين حمله اعلام كرد كه آن را در انتقام اعدام عامل ترور فرماندار ليبرال منطقه پنجاب كه چند روز پيش صورت گرفت انجام داده است.

رزمايش زير سايه تهديد اتمي
امريكا و كره جنوبي رزمايش مشترك نظامي خود را آغاز كرده‌اند. اين رزمايش بزرگ‌ترين مانور مشترك ميان ارتش‌هاي كره جنوبي و امريكاست كه در پي چهارمين آزمايش اتمي كره شمالي در ژانويه سال جاري ميلادي و پرتاب راكتي از اين كشور در ماه گذشته ميلادي انجام مي‌شود. رزمايش در حالي برگزار مي‌شود كه رهبر كره شمالي كيم جون اون، امريكا و كره جنوبي را به حمله اتمي تهديد كرده بود.

حمله تروريستي
به تونس
منابع امنيتي تونس اعلام كردند كه درگيري‌هاي شديدي ميان افراد مسلح و نيروهاي امنيتي در شهر مرزي بنقردان رخ داده است. اين شهر در جنوب تونس و در مرز با ليبي قرار دارد. به دنبال اين درگيري‌ها مسوولان تونسي از ساكنان اين شهر خواستند منازل‌شان را ترك نكنند. در اين شهر منع آمد و شد برقرار شده است. وزارت كشور تونس در بيانيه‌اي ممنوعيت آمد و شد افراد و خودروها را در شهر بنقردان از ساعت هفت عصر تا پنج صبح به وقت محلي اعلام كرد. سخنگوي ارتش تونس اعلام كرد در اين درگيري‌ها 29 مهاجم از پاي درآمده و بقيه نيز به سمت ليبي گريختند. يك نيروي امنيتي تونس و يك كودك سه ساله به همراه سه غيرنظامي ديگر نيز در اين درگيري‌ها كشته شدند. اين در حالي است كه مقامات امنيتي تونس اعلام كردند كه 29 فرد مسلح و پنج غيرنظامي در اين درگيري‌ها كشته شدند. همچنين قائد سبسي، رييس‌جمهور تونس نيز بسته شدن مرز اين كشور با ليبي را رسما  اعلام كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون