• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3487 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند

سيد حسن خميني:

نتيجه مبارك انتخابات بيش از حد تصور بود

گروه سياسي| چند روز پيش بود كه گفت جلوگيري از مصادره امام هزينه سنگيني دارد. حالا كه پرونده هفتم اسفند بسته شده از دليل حضورش در انتخابات مي‌گويد و همان كار پرهزينه را مهم‌ترين انگيزه‌اش براي ثبت‌نام در انتخابات خبرگان مي‌داند. سيد حسن خميني رد صلاحيتش را هزينه‌اي براي جلوگيري از مهم‌ترين مسووليت اين روزهايش مي‌داند، يادگار امام نمي‌خواهد اجازه دهد پدربزرگش به نفع جناح خاصي مصادره شود، بيت امام مي‌خواهد مستقل بماند و هزينه‌اش را هم مي‌پردازد. خميني جوان مي‌گويد: از روز اول تقريبا مطمئن بودم كه چه اتفاقاتي رخ خواهد داد، گرچه نتايج مباركى كه در پي آمد بيش از حد تصور بود. سيدحسن خميني، بازگشت به امام در جريان تحولات سياسي جاري كشور را يك امر مبارك خواند و افزود: بايد قرائت‌هاي مختلف در اين چارچوب به رسميت شناخته شود و نبايد كسي را به زور از اين دايره بيرون كنيم.
به گزارش جماران، سيد حسن خميني در ديدار اعضاي مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به آنچه در جريان مقدمات و متن انتخابات اخير رخ داد، اظهار داشت: همان‌گونه كه ماه‌ها قبل از ثبت‌نام با برخي دوستان مطرح كرده بودم، از روز اول تقريبا مطمئن بودم كه چه اتفاقاتي رخ خواهد داد، گرچه نتايج مباركى كه در پي آمد بيش از حد تصور بود. وي جلوگيري از مصادره امام را هدف اصلي از ورود خويش به انتخابات خواند و تاكيد كرد: بايد تلاش كنيم امام نماد وحدت ملي جامعه ايران باقي بماند. يادگار امام با تاكيد بر تقويت عناصر مختلف وحدت ملي و با اشاره به قدرت عظيم مذهب تشيع در وحدت جامعه ايران، شخص امام خميني را انسان بزرگي خواند كه امروز نيازمند آن هستيم و يادآور شد: جمهوري اسلامي ثمره مجاهدت 1400 ساله تشيع است و پشتوانه اين دستاورد نيز انديشه و كاريزماي شخص امام راحل است، لذا عظمت اين شخص نبايد بشكند و بايد جلوي به انحصار درآمدن آن توسط يك جريان را نيز بگيريم. سيد حسن خميني، بازگشت به امام در جريان تحولات سياسي جاري كشور را يك امر مبارك خواند و افزود: بايد قرائت‌هاي مختلف در اين چارچوب به رسميت شناخته شود و نبايد كسي را به زور از اين دايره بيرون كنيم. وي دليل احياي نام و ياد امام در آستانه انتخابات اخير را در مشكل گشايي و فايده مندي شخصيت ايشان دانست و ابراز اميدواري كرد كه آفات احتمالي در اين مسير در آينده و گذشته رفع شود.
در ابتداي اين ديدار آيت‌الله سيد حسين موسوي تبريزي در سخناني با تجليل از شخصيت علمي يادگار امام گفت: همه ما اصل شخصيت امام و آثار امام كه اين حكومت است را قبول داريم، اما واقعيت اين است كه از كلام ايشان برداشت‌هاي متفاوتي وجود دارد. وي خطاب به سيد حسن خميني افزود: در ابتدا موافق كانديداتوري شما در انتخابات نبودم اما بعدا به اين نتيجه رسيدم كه اين تصميم و اتفاقات پس از آن از الطاف خفيه الهي بود همان‌گونه كه در روزهاي اول انقلاب فرمايش امام مبني بر اينكه فوت حاج آقا مصطفي از الطاف خفيه الهي است را نمي‌فهميديم اما بعدا عمق معناي آن را متوجه شديم. آيت‌الله موسوي تبريزي ادامه داد: مهم‌ترين لطف خفيه الهي اين بود كه شما ثبت‌نام كرديد، اما رد صلاحيت شديد چرا كه گرچه حضور در خبرگان مي‌توانست موثر باشد اما تاثير آن از رد صلاحيت (آن هم با وجود تاييد و حمايت مراجع عظام تقليد) كمتر بود و اساسا از عوامل مهم تحرك اجتماعي و خصوصا نسل جوان در روز انتخابات اين اقدام بود.
وي رد صلاحيت يادگار امام را موجب تاثيرگذاري بيشتر اجتماعي وي و نيز تلنگر جدي براي مردم و مسوولان خواند و ابراز اميدواري كرد كه درس ناشي از اين واقعه موجب بقا و تقويت جمهوري اسلامي شود. دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم همچنين با بيان خاطراتي از تلاش مرحوم حاج سيد احمد خميني در حفظ و مراقبت از آثار امام ايشان را شخصيتي تاثيرگذار در دوران امام دانست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون