• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3487 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند

تشكل‌ها

آلمان‌ها در لوازم خانگي ايران سرمايه‌گذاري مي‌كنند|نايب‌رييس اتاق بازرگاني ايران گفت: در سفر اخير به آلمان قراردادي به ارزش 5/3 ميليارد دلار بين شركت زيمنس و مپناي ايران به امضا رسيد و در عين حال قرار است، شركت بوش براي توليد لوازم خانگي در ايران سرمايه‌گذاري كند. به گزارش فارس، پدرام سلطاني در نشستي سفر هيات تجاري اتاق بازرگاني ايران به كشور آلمان را تشريح كرد و گفت: شركت‌هاي آلماني زيادي براي همكاري با طرف ايراني ابراز تمايل مي‌كردند كه بيشتر هم براي سرمايه‌گذاري و سرمايه‌گذاري مشترك در ايران بود. وي اضافه كرد: اما اين شركت‌ها به دنبال راهكاري براي يافتن شريك مطمئن در ايران بودند اما متاسفانه دسترسي به اطلاعاتي براي اعتبار‌سنجي شركت‌هاي ايراني ندارند و در همين زمينه اتاق بازرگاني ايران در نظر دارد تا در سال 95 سامانه طرف‌يابي تجاري (Bussines match making) را راه‌اندازي كند تا دسترسي و جست‌وجوي اطلاعات از شركت‌هاي ايراني امكان‌پذير باشد.

تعطيلي كارخانجات روغن‌كشي در سال ۹۵ قطعي است|انجمن صنفي صنايع روغن‌كشي ايران اعلام كرد در شرايط كمبود دانه روغني، اگر دولت تدبيري نكند، با واردات كنجاله و روغن خام به جاي دانه روغني، تعطيلي كارخانجات روغن‌كشي در سال آينده قطعي است. به گزارش فارس به نقل از انجمن صنفي صنايع روغن‌كشي ايران، كارخانجات روغن‌كشي با ظرفيت سالانه 6/4 ميليون تن دانه روغني يكي از بزرگ‌ترين صنايع تبديلي بخش كشاورزي به شمار مي‌روند كه مي‌تواند نقش كليدي را در اشتغال‌زايي، كاهش ارزبري، ايجاد ارزش افزوده، افزايش ضريب خوداتكايي، امنيت غذايي، كاهش واردات محصولات نهايي و بهبود تراز تجاري بخش كشاورزي و غذايي كشور در راستاي تحقق اهداف عالي و برنامه‌هاي كلان نــظام جمهوري اسلامي ايران از جمله اقتصاد مقاومتي ايفا كند.

31 تن ميوه قاچاق امحا شد |با حضور مسوولان سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و برخي مسوولان وزارت كشاورزي 31 تن ميوه قاچاق كه در حدود 10 روز اخير كشف شده بود، امحا شد. به گزارش ايسنا، حجم بيشتر ميوه‌هاي قاچاق كشف شده شامل نارگيل شيلي، سيب فرانسوي، دراگون (ملقب به ميوه اژدها) كه بومي مكزيك و امريكاي مركزي و جنوبي است، پوملو يا گريپ‌فروت چيني، نارنگي پاكستاني، آلوي زرد و قرمز، بلوط و تمبرهندي مي‌شود. بنا بر اعلام ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز استان تهران، بيش از 90 درصد ميوه‌هاي قاچاق كشف شده مربوط به شهر تهران بود كه صبح امروز در محل انبار سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي به وسيله لودر امحا شد.

تكذيب استفاده از جيوه در گوشت مرغ|در پي انتشار برخي خبرها مبني بر استفاده از جيوه در گوشت مرغ، سازمان دامپزشكي ضمن تكذيب اين موضوع اعلام كرد كه مردم مرغ‌هاي شناسنامه‌دار بخرند تا نسبت به سلامت آن مطمئن باشند. به گزارش ايسنا، طي روزهاي اخير خبرهايي مبني بر استفاده از جيوه در جيره غذايي مرغ در برخي از مرغداري‌ها و پلمب اين واحد‌ها منتشر شد و مردم نيز به نخريدن گوشت مرغ توصيه شدند كه عباس عباسي - مديركل نظارت بر بهداشت عمومي سازمان دامپزشكي - اين موضوع را از اساس تكذيب كرد و به خبرنگار ايسنا گفت: استفاده از جيوه به هيچ عنوان در توليد گوشت مرغ توجيه منطقي و اقتصادي ندارد، چرا كه اين محصول كيلويي 600 هزار تومان است و اگر به عنوان مثال يك مرغ بخواهد 10 گرم از آن را در دوره پرورش‌ استفاده كند بايد 6000 تومان گران‌تر فروخته شود، درحالي كه گوشت مرغ در حال حاضر در بازار مصرف كمتر از اين قيمت فروخته مي‌شود.

تصميم جديد دولت براي قيمت بنزين|به نظر مي‌رسد دولت هنوز به افزايش قيمت بنزين به عنوان يكي از راهكارهاي جبران كسري بودجه خود چشم اميد بسته است؛ از اين‌رو به تغيير شاخص افزايش قيمت بنزين از «قيمت‌هاي جهاني» به «تورم داخلي» فكر مي‌كند. به گزارش تسنيم، طي سال‌هاي گذشته همواره اختلاف قيمت بنزين در ايران با قيمت بنزين در كشورهاي منطقه و جهان، دليلي براي افزايش قيمت بنزين بود تا از رشد افسارگسيخته مصرف اين فرآورده نفتي و همچنين جذاب بودن قاچاق بنزين ايران براي سوءاستفاده گران اقتصادي، جلوگيري شود. با كاهش قيمت نفت در بازارهاي جهاني، قيمت فرآورده‌هاي نفتي نظير بنزين نيز كاهش يافت و اكنون قيمت نفت در بازار جهاني در مرز 40 دلار است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون