• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3506 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

اتصال شبكه بانكي ايران به يك شبكه پرداخت امريكايي

صاحبان كسب‌وكار در سراسر جهان به زودي خواهند توانست از طريق شتاب (شبكه تبادل اطلاعات بين بانكي) واحد پولي ريال ايران را نيز بپذيرند. به گزارش عصرايران به نقل از بي‌بي سي، شركت امريكايي پيمنت‌وال Paymentwall در سايت رسمي خود اعلام كرده كه اقدامات لازم براي هماهنگي و اتصال به شبكه شتاب را فراهم آورده است. در اطلاعيه اين شركت آمده است تا زمان اتمام پروسه يكپارچه شدن با شتاب، پيمنت‌وال پيش از هر چيز مطمئن خواهد شد كه با آخرين قوانين وزارت خزانه‌داري امريكا منافاتي ندارد.
 هونور گاندي مديرعامل پيمنت‌وال مي‌گويد: «شركت ما در امريكا واقع است و تبعيت از قوانين وزارت خزانه‌داري امريكا براي‌مان بسيار مهم است. با وجود قشر تحصيلكرده ايران، باور داريم كه اين كشور پتانسيل فراواني براي امور تجاري دارد و اميدواريم كه ما بتوانيم به زودي به شبكه شتاب متصل شويم». بانك مركزي عمليات تحت پوشش شتاب را دامنه وسيعي از تبادلات، از جمله برداشت وجه نقد، خريد الكترونيكي، انتقال وجه، پرداخت قبوض و مانده‌گيري مي‌داند. مديرعامل پيمنت‌وال مي‌گويد: «با اتصال به شتاب، ما مي‌توانيم به صاحبان كسب‌وكار در جهان امكان دهيم تا محتواي ديجيتالي خود را به ايران بياورند و پروسه پرداخت را در آنجا انجام بدهند. پيمنت‌وال مي‌خواهد كه نخستين شركتي باشد كه به استارتاپ‌هاي ايراني كمك كند تا جهاني شوند.»
 در صورت اتمام اين روند، بازرگانان سراسر جهان مي‌توانند كسب‌وكار خود را با استفاده از شبكه شتاب به ايران بياورند و اين كار با پذيرش كارت‌هاي اعتباري و ريال ايران آغاز مي‌شود. با به‌كارگيري سامانه بانكي و واحد پول محلي، تجار مي‌توانند به سادگي به مشتريان خود با پرداخت تراكنش‌هاي مالي آنلاين، خدمات ارايه دهند و به اين طريق به راحتي به بازارهاي محلي دسترسي خواهند يافت و كسب‌وكار خود را در ايران به سرعت گسترش مي‌دهند. در اين مرحله امكان خريد كاربران ايراني و پرداخت با ريال فراهم مي‌شود.
 برخي از كاربران در داخل ايران گزارش داده‌اند كه در حال حاضر دسترسي به سايت پيمنت‌وال در ايران با مشكلاتي مواجه است. اتصال پيمنت‌وال به شتاب، نخستين‌بار در ۱۲ آوريل در سايت اين شركت اعلام شد اما اين خبر پس از استقبال كاربران ايراني در شبكه‌هاي اجتماعي، بعد از چند ساعت از سايت و حساب‌هاي كاربري اين شركت در شبكه‌هاي اجتماعي حذف شد. شركت پيمنت‌وال در پاسخ به علت حذف اين خبر درتوييتر نوشت كه قصد ندارد تا در اعلام چنين خبر مهمي سوءتفاهمي وجود داشته باشد و به زودي اين خبر را دوباره اعلام خواهد كرد. در اطلاعيه جديد اين شركت، بررسي‌ها و هماهنگي‌هاي آن با وزارت خزانه‌داري امريكا اضافه شده است.
 پيمنت‌وال يك سامانه پرداخت جهاني براي طيف گسترده‌اي از محصولات ديجيتال و خدمات آنلاين است. اين شركت با ۱۴۰ ارايه‌دهنده روش پرداخت در جهان همكاري مي‌كند و در بيش از ۲۰۰ كشور كاربر دارد. مقر اين شركت در سانفرانسيسكو است و در ۱۱ شهر دفتر دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون