• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3506 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳۰ فروردين

تقديم گزارش کمیسیون تحقیق خبرگان به رهبري

آيت‌الله يزدي: به رهبری گفتم نگرانی عجیبی براي  آینده نظام دارم
 رهبر انقلاب گفتند عین نگرانی شما را من در زمان امام داشتم اما  ايشان فرمودند، نگران انقلاب و نظام نباشید، تا مردم هستند اتفاقی نمی افتد

 

گروه سياسي| مردي كه در نطق افتتاحيه نوزدهمين اجلاسيه چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبري، از راي نياوردنش در انتخابات هفتم اسفند ابراز خوشحالي كرده و گفته بود خوشحالم كه اين‌ بار از دوشم برداشته شد، آخرين وظيفه خود را نيز در مقام رييس مجلس خبرگان به انجام رساند و گزارش كميته تحقيق مجلس خبرگان را به رهبر انقلاب ارايه داد. آيت‌الله محمد يزدي در تشريح ارايه گزارش اين كميسيون به مقام معظم رهبري، به ديدار خود با ايشان اشاره مي‌كند و از نگراني‌اش در مورد آينده نظام و انقلاب و پاسخي كه مقام معظم رهبري به او مي‌دهد، مي‌گويد. رييس مجلس خبرگان گفت: چند روز پيش براي ارايه گزارش از كميسيون تحقيق مجلس خبرگان، خدمت رهبر معظم انقلاب رسيديم، نگراني عجيبي از آينده نظام و انقلاب داشتم كه رهبري فرمودند: «عين همين نگراني كه شما داريد من در زمان امام راحل داشتم و ملاقاتي كه با ايشان كردم، امام فرمودند، نگران نباشيد براي اين انقلاب و نظام تا مردم هستند هيچ اتفاقي نمي‌افتد.» آيت‌الله يزدي همچنين به پيامي از آيت‌الله سيستاني مرجع بزرگ شيعيان عراق اشاره داشت و بيان داشت: اگر امروز به شما گفتند يار امام خوش آمد، نبايد گول بخوريد، يار واقعي امام كسي است كه امروز در سوريه از حرم اهل بيت(ع) دفاع مي‌كند و كسي است كه با تمام وجود در حال اداره كردن جامعه اسلامي است و او يك نفر بيشتر نيست. به گزارش ايلنا، رييس مجلس خبرگان رهبري در ادامه به ريشه‌يابي حق ولايت‌فقيه در قرآن اشاره كرد و افزود: خدا در قرآن براي پيامبر(ص) سمت رسالت و مجري و حاكميت را تعيين كرده و رسالت به معناي اين است كه پيامبر پيام و احكام دين را مستقيم يا از طريق امين وحي دريافت كند و به جامعه اسلامي برساند و به خصوص در بحث عبادت كه كسي حق كم كردن و زياد كردن آن را ندارد حتي شخص رسول اكرم (ص)، چون از مباحث توقيفي به شمار مي‌رود. يزدي با بيان اينكه بيشتر احكام اسلام اجتماعي و سياسي است، افزود: همه پيام‌هاي اسلام عبادي نيست، بلكه دستوراتي هم هست كه در قرآن بيان شده و به‌عنوان احكام سياسي و اجتماعي و حدود از آن نام برده مي‌شود و اجراي آن نيازمند مجري است و آن مجري شخص پيامبر(ص) است كه عهده‌دار ولايت و امامت جامعه هستند و كسي حق ندارد از دستورات او تخلف كند، يعني پيامبر(ص) حق امر و نهي را دارند. وي با بيان اينكه هيچ كس جز خدا حق خالقيت ندارد، اضافه كرد: پيامبر(ص) بعد از رسالت، به حكم قرآن عهده‌دار ولايت و امامت هم بودند و اگر امامت نبود، رسالت ايشان ناقص مي‌ماند. رييس مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه امامت بالا‌تر از رسالت است چون پايان‌ناپذير و نامحدود است و به همين دليل حضرت علي(ع) را به عنوان ولي امر و حاكم مسلمين در روز غدير به اذن خدا منصوب كرده‌اند، عنوان كرد: ولي امر، حاكم الهي و مجري خدا در جامعه اسلامي است و كسي هم حق مخالفت با برگزيده الهي را ندارد. يزدي اضافه كرد: اداره جامعه اسلامي در زمان غيبت كبري به نواب عام حضرت حجت (عج) كه فقها هستند، گذاشته شده است و حتي مي‌توانند حدود و امثال آن را در جامعه اجرا كنند. رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه افزود: فقها به عنوان حاكم شرعي به شمار مي‌روند و حاكميت در اسلام تعدد‌بردار نيست و تنها يك فقيه، بايد توسط فقها به عنوان حاكم انتخاب شود تا قدرت او بيشتر شود.
حاكميت به معناي حق ولايت داشتن است
وي ادامه داد: حاكميت به معناي حق ولايت داشتن است و بايد همه اطاعت و پيروي كنند و نمونه اين حاكميت در تاريخ انقلاب اسلامي به وسيله امام راحل مشهود و مشخص شد. رييس مجلس خبرگان رهبري به ديدار خود با رهبر معظم انقلاب اشاره و تصريح كرد: چند روز پيش براي ارايه گزارش از كميسيون تحقيق مجلس خبرگان، خدمت رهبر معظم انقلاب رسيديم، نگراني عجيبي از آينده نظام و انقلاب داشتم كه رهبري فرمودند: «عين همين نگراني كه شما داريد من در زمان امام راحل داشتم و ملاقاتي كه با ايشان كردم، امام فرمودند، نگران نباشيد براي اين انقلاب و نظام تا مردم هستند هيچ اتفاقي نمي‌افتد.» رهبر معظم انقلاب تسلط خاصي بر روي مباحث فقهي دارند و به‌عينه اين را بارها شاهد بوده‌ام. رييس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه به درايت فقاهتي رهبر معظم انقلاب هم اشاره كردند و افزودند: رهبر معظم انقلاب تسلط خاصي بر روي مباحث فقهي دارند و به‌عينه اين را بار‌ها شاهد بوده‌ام. وي با بيان اينكه اعلميت در فقه، تنها در مباحث صلاه و طهارت نيست، ادامه داد: اعلم كسي است كه به آنچه مردم نياز دارند و مسائل روز است، مطلع و آگاه باشد، شخص ولي‌فقيه، بايد اعلم در همه موارد باشد چون قرار است به عنوان حاكم جامعه اسلامي امر و نهي كند. يزدي در توصيه به طلاب گفت: طلاب بايد آگاه به زمان، هوشيار و مطلع از معنا و تفسير قانون اساسي و ولايت فقيه و حاكميت ديني باشند و دنيا‌طلب نشوند اين غير از درس خواندن است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون