• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3507 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۳۱ فروردين

عدد نوشت

ظرفيت جديد مالياتي
عضو ناظر مجلس در شوراي پول و اعتبار گفت: ۲۰۰ هزار ميليارد تومان ظرفيت جديد مالياتي در كشور وجود دارد. محمدرضا‌ پور ابراهيمي گفت: سال گذشته بيشترين رقم ماليات معادل ۷۵ هزار ميليارد تومان را تصويب كرديم اما ۵۰ درصد فرار مالياتي در كشور وجود دارد. وي با تاكيد بر ظرفيت ۲۰۰ هزار ميليارد تومان درآمد مالياتي در كشور افزود: اين به دليل ضعف نظام جامع مالياتي كشور است. پورابراهيمي با بيان اينكه در بازه سال‌هاي ۱۳۶۳ تا ۱۳۹۴ به جز يكي دو سال نرخ بازدهي سود سپرده‌هاي بانكي در مقايسه با تورم منفي بوده است، افزود: نبايد از سود منفي ماليات گرفته شود.

كاهش صادرات ميوه
در سال گذشته اكثر ميوه‌هاي ايراني با كاهش صادرات 25 تا 40 درصدي نسبت به سال قبل از آن مواجه شدند و در اين ميان مركبات تنها محصولي بود كه صادراتش بيش از دو برابر افزايش يافت. ميوه‌هاي صادراتي ايراني شامل انواع مركبات، سيب، كيوي، هندوانه، خربزه و خيار مي‌شود كه ميزان صادرات آن در سال گذشته به يك ميليون و 207 هزار و 400 تن به ارزش 409 ميليون و 100 هزار دلار مي‌رسد كه به كشورهاي مختلف صادر شده و نسبت به سال 1393 حدود 30 درصد از نظر وزني و ارزشي كاهش يافته است. در اين ميان هندوانه و خربزه بيشترين ميزان صادرات را در بين ميوه‌ و تره‌بار داشته‌اند كه از نظر وزني به بيش از 622 هزار و 300 تن به ارزش 152 ميليون دلار مي‌رسد، در حالي كه اين دو محصول جزو آب‌برترين محصولات كشاورزي در گروه سبزي و صيفي هستند و مشخص نيست كه اين ميزان صادرات دقيقا از نوع كم‌مصرف و گلخانه‌اي بوده است يا همان توليد سنتي و پرآب كشاورزان بوده كه با ارزشي ناچيزي صادر شده است.

خسارت سيل اخير
به كشاورزان

مديركل مديريت بحران و كاهش مخاطرات كشاورزي گفت: بارش باران سنگين، سيل، تگرگ، سرمازدگي و توفان ۲ هزار ميليارد تومان خسارت به بخش‌هاي زراعت، باغباني، امور زيربنايي، دام و طيور و آبزيان ۱۶ استان زد. محمد موسوي در نشست مديريت بحران و كاهش مخاطرات كشاورزي گفت:
 40 درصد اراضي كه در 16 استان كشور به خاطر سيل روزهاي اخير آسيب ديده است، بيمه هستند، همچنين 40 هزار نفر بهره‌بردار در حوزه زيربخش باغباني و 100 هزار بهره‌بردار در حوزه زراعت و در مجموع 140 هزار بهره‌بردار در بارش سنگين تگرگ، توفان و سرما‌زدگي دچار خسارت شده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون