• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3514 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

عدد نوشت

پيش‌بيني سرانه اينترنت در ايران

رييس سازمان فناوري اطلاعات ايران رسيدن به سرانه اينترنت 20 مگابايت بر ثانيه را از اهداف پيش‌بيني شده براي برنامه پنج‌ساله ششم توسعه در بخش ارتباطات و فناوري اطلاعات عنوان كرد. نصرالله جهانگرد گفت: برنامه‌ها و اقدام‌هاي مختلفي تدارك ديده شده است تا بتوان هدف پيش‌بيني‌شده را در برنامه ششم توسعه محقق كرد. وي همچنين از رونمايي دولت الكترونيك در بستر تلفن همراه در آينده نزديك خبر داد و افزود: به‌زودي مردم ايران خدمات مورد نياز خود را مي‌توانند از طريق تلفن و بدون نياز مراجعه به سازمان‌هاي اداري دريافت كنند.  


حجم صادرات گازوييل

مديرعامل شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي از افزايش ۲ برابري صادرات گازوييل ايران از ابتداي امسال خبر داد و گفت: افزايش توليد گاز يكي از دلايل رشد صادرات گازوييل است. سيدناصر سجادي درباره آخرين وضعيت صادرات گازوييل ايران، به مهر گفت: از ابتداي فروردين ماه تا ۶ ارديبهشت ماه سال جاري به طور متوسط روزانه ۹ تا 2/9 ميليون ليتر گازوييل توسط ايران به بازارهاي جهاني صادر شده است. سجادي با بيان اينكه از سال گذشته با اجراي طرح عرضه گازوييل بر اساس پيمايش متوسط مصرف اين فرآورده نفتي كاهشي روزانه حدود هفت ميليون ليتري را تجربه مي‌كند، بيان كرد: از ابتداي سال جاري تاكنون متوسط مصرف روزانه گازوييل كشور حدود ۵۸ ميليون ليتر در روز بوده است.

 

نرخ تورم توليدكننده  

بانك مركزي، نرخ تورم توليدكننده در دوازده ماهه منتهي به فروردين ماه امسال را 5/4 درصد اعلام كرد.
گزارش بانك مركزي از خلاصه نتايج به‌ دست آمده از شاخص بهاي توليدكننده در ايران براساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۹۰ نشان مي‌دهد شاخص بهاي توليدكننده در ‌ايران در فروردين ماه ۱۳۹۵ به عدد 3/216 رسيده كه نسبت به ماه قبل 2/0 درصد افزايش داشته است. شاخص مذكور در فروردين ماه ۱۳۹۵ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 5/3 درصد افزايش داشته است. شاخص مذكور در دوازده ماه منتهي به فروردين ماه ۱۳۹۵ نسبت به ماه مشابه سال قبل به‌ ميزان 5/4 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

 

شمار شاغلين صنعت و معدن

محمدرضا نعمت‌زاده، وزير صنعت، معدن و تجارت در پيامي به مناسبت روزجهاني ايمني و سلامت كار، شمار شاغلين در بخش صنعت (ساخت) و معدن كشور را به ترتيب بيش از سه ميليون و 578 هزار نفر و 90 هزار نفر اعلام كرد. وي گفته است براساس آمار موجود تعداد شاغلين در بخش صنعت (ساخت) و معدن به ترتيب به ارقام سه ميليون و 578 هزار و 621 نفر و 90 هزار نفر رسيده است كه با توجه به ميزان شاغلين كل كشور، مي‌توان گفت 2/17 درصد جامعه شاغل كشور را تحت پوشش قرار داده است.

 

ميزان افزايش قيمت نفت

خبرگزاري رويترز انگليس گزارش داد، قيمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (ديروز) بازارهاي جهاني به بالاترين سطح خود در سال 2016 رسيد. قيمت نفت برنت درياي شمال با يك دلار و 26 سنت افزايش نسبت به روز پيش از آن 45 دلار و 74 سنت در هر بشكه معامله شد، اما سپس در معاملات الكترونيكي بازار، بالاترين سطح خود را در سال 2016 تجربه كرد و با 2 دلار و يك سنت افزايش نسبت به روز پيش از آن به 46 دلار و 49 سنت رسيد. قيمت نفت خام وست تگزاس اينترمدييت امريكا نيز در پايان معاملات بازار نايمكس امريكا با يك دلار و 40 سنت افزايش نسبت به روز پيش از آن به 44 دلار و چهار سنت در هر بشكه رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها