• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3514 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۹ ارديبهشت

خبر كوتاه

روز جهاني تاي‌چي در پارك آب و آتش

روز جهاني تاي‌چي هجده سال است در سراسر جهان و در بسياري كشورها، با هدف آگاهي‌رساني به شهروندان درباره ويژگي‌هاي سلامتي‌بخشي اين هنر اصيل باستاني برگزار مي‌شود. تاي‌چي كه يكي از شاخه‌هاي ووشو يا كنگ‌فوي چيني است، نه تنها بر سلامت جسم و روان انسان‌ها، كه بر كيفيت زندگي آنها و اطرافيان‌شان نيز تاثير مستقيم دارد. همچنين، چي‌كنگ به عنوان هنر تقويت انرژي دروني بدن در كنار تاي‌چي، جايگاهي چشمگير در جريان‌هاي علمي از جمله طب مكمل در سراسر جهان دارد. مراسم روز جهاني تاي‌چي و چي‌كنگ، امسال، به رسم سه سال گذشته، در تهران و ديگر شهرهاي ايران برگزار خواهد شد. در تهران، تاي‌چي‌كاراني از سبك‌هاي مختلف، در روز جمعه دهم ارديبهشت، در پارك آب و آتش گرد هم خواهند آمد تا علاوه بر اعلام هم‌دلي خود با ديگر اعضاي جامعه جهاني تاي‌چي، روزي خاطره‌انگيز را رقم زنند.


شكايت نادال از وزير سابق ورزش فرانسه

رافائل نادال، قهرمان 14 دوره گرانداسلم بعد از متهم شدن به دوپينگ از سوي وزير سابق ورزش فرانسه از او شكايت كرد. بشلوت، وزير ورزش فرانسه در سال‌هاي 2007 تا 2010 اعلام كرده بود كه غيبت هفت ماهه رافائل نادال در تنيس در سال 2012 به دليل مثبت شدن تست دوپينگ او بوده است. رافائل نادال در اين باره گفته بود، من مي‌خواهم از متهم شدن ورزشكاران از سوي مسوولان و چهره‌هاي سياسي در رسانه‌ها جلوگيري كنم. نادال شكايت خود را به دادگاه پاريس ارايه كرده است. بشلوت زماني كه ماريا شاراپووا به دوپينگ خود اعتراف كرد اين صحبت‌ها را درباره نادال مطرح كرد. رافائل نادال همچنين اعلام كرده است كه از هر شخص ديگري كه به او اتهام بزند نيز شكايت خواهد كرد. او اعلام كرده است كه به شكلي از چهره خود به عنوان يك ورزشكار و از افتخاراتش دفاع خواهد كرد.


محروميت دوپينگ مكانيكي دوچرخه‌سواري

فمكه وان دن دريشه، دوچرخه‌سوار بلژيكي به دليل انجام دوپينگ مكانيكي شش سال محروم شد. اين دوچرخه‌سوار 19 ساله در مسابقات زير 23 سال قهرمان جهان UCI از دوچرخه‌اي كه موتور در آن به كار رفته بود استفاده كرد. او اعلام كرده بود كه از عمد در دوچرخه موتور جاسازي نكرده و اين دوچرخه متعلق به دوست او بوده است كه اين نوع دوپينگ مكانيكي شايعه نيست، بلكه حقيقت دارد. دريش علاوه بر محروميت به پرداخت 20 هزار فرانك نيز محكوم شده است. برايان كوكسون، رييس اتحاديه جهاني دوچرخه‌سواري در اين باره گفت: ما تلاش زيادي مي‌كنيم تا اين نوع دوپينگ را بررسي كنيم و محروميت افراد خاطي را افزايش مي‌دهيم.


مرگ 11 نفر در آماده‌سازي دهكده المپيك

كمتر از 11 نفر در بخش‌هاي مختلف آماده‌سازي المپيك ريو 2016 جان خود را از دست داده‌اند. اغلب كارگران در راستاي گسترش مترو اين شهر كشته شده‌اند. سه نفر در اين رابطه جان خود را از دست دادند. اين آمار با ريختن بخشي از مسير دوچرخه‌سواري افزايش يافت. دو نفر در اين حادثه فوت شدند. همچنين در جريان آماده‌سازي پارك المپيك دو نفر كشته شدند. در بازي‌هاي المپيك 2012 لندن مرگ هيچ كارگري به ثبت نرسيده است. در جام جهاني 2010 برزيل نيز هشت نفر جان خود را از دست دادند. اين هشت نفر در جريان ساخت استاديوم‌هاي شهرهاي سائوپائولو، برازيليا، مانائوس و كيوبا درگذشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها