• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3516 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۲ ارديبهشت

ادامه از صفحه اول

مجلس دهم و سه فراكسيون

در حوزه اقتصادي بيش از ديگر حوزه‌ها مي‌توان با نيروهاي سياسي جناح مقابل همكاري كرد. ايجاد اشتغال، افزايش صادرات، جلوگيري از واردات بي‌رويه كالاي تزييناتي، ايجاد فضاي امن براي سرمايه‌گذاري، برداشتن موانع بانكي و رونق اقتصادي از مواردي است كه براي همكاري با گرايش‌ها و جناح‌هاي مختلف سياسي توافق بيشتري وجود دارد. در حوزه اقتصادي مي‌توان كنار هم نشستن و تعامل با يكديگر را تمرين كرد و به حوزه‌هاي ديگر كشور تعميم داد.


جايگاه قانوني رسيدگي به اعتبارنامه نمايندگان در مجلس

۲ - چنانچه در فاصله بين برگزاري انتخابات تا زمان افتتاح رسمي مجلس فرد منتخب مرتكب جرمي شود كه صلاحيت قانوني نمايندگي وي را مورد ترديد قرار دهد در اين صورت نيز شعبه رسيدگي‌كننده موضوع را مورد بررسي قرار مي‌دهد و اگر نظر بر رد اعتبارنامه وي داشته باشند پرونده را به كميسيون تحقيق ارجاع خواهند داد.  همانطور كه ملاحظه مي‌شود آيين‌نامه داخلي مجلس تمامي فروض متصوره در مورد بررسي اعتبارنامه راه يافتگان به مجلس را از مقطع پايان مهلت قانوني رسيدگي شوراي نگهبان در مورد صلاحيت‌ها تا زمان افتتاح و شروع مجلس پيش‌بيني كرده، نتيجتا چنين استنباط مي‌شود كه شوراي محترم نگهبان به لحاظ قانوني فارغ از بررسي صلاحيت منتخبين در اين فاصله زماني است.


نتيجه نگاه به آن اختلاف ناچيز!

 شايد يكي از دلايل افت بسيار محسوس آنها در دور دوم انتخابات نيز همين خطاي تكراري است. در واقع اصولگرايان همچنان گروگان نيروهاي تندروي جريان خود هستند وفضاي تبليغي آن جناح در دست تندروهاي آنان است و مي‌كوشند كه بقيه اصولگرايان را منفعل و تابع خود كنند.  از سوي ديگر برخي تبليغات نادرست و غيرواقعي و تكرار آنها در دور دوم نه تنها كمكي به اصولگرايان نكرد، بلكه به ضد آنان تبديل شد كه نشان از نداشتن اعتماد به نفس آنان بود. وقتي كه تفاوت ميان آراي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان را يك تفاوت ناچيز بدانيم، در حالي كه حداقل 70درصد برتري وجود داشته نتيجه از اين بهتر نخواهد شد. در كشورهاي توسعه‌يافته وقتي با دو درصد اختلاف مي‌بازند، فوري استعفا مي‌دهند و مسووليت مي‌پذيرند، ولي در اينجا 70 درصد اختلاف را ناچيز مي‌دانيم و همچنان خود را پيروز ميدان مي‌ناميم! با اين تحليل تغييري در آنان صورت نخواهد گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون