• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3517 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

فرزند لوينسون: به رهبر ايران نامه نوشته‌ام

پسر كارمند سابق اف‌بي‌آي كه مقامات امريكايي ادعا مي‌كنند در سال ۲۰۰۷ در جزيره كيش مفقود شده، گفت اواخر فوريه به ايران سفر و با مقامات وزارت خارجه ديدار كرده است.
به گزارش فارس، در ادامه ادعاهاي مقامات امريكايي درباره اينكه «رابرت لوينسون»، كارمند بازنشسته اف‌بي‌آي در ايران ناپديد شده، پسر او از سفر به ايران خبر داده است. مقامات امريكايي بارها ادعا كرده‌اند كه لوينسون در تاريخ نهم مارس 2007 (18 اسفند 85) در جزيره كيش ناپديد شده است.
ايران اما اطلاع از سرنوشت لوينسون را رد كرده است. خبرگزاري آسوشيتد‎پرس دو سال قبل گزارش داد كه لوينسون براي سازمان جاسوسي امريكا (سيا) كار مي‌كرده و سفر او به ايران هم از سوي اين سازمان برنامه‌ريزي شده بود.
حالا پسر لوينسون در مطلبي براي واشنگتن پست، از سفرش به ايران در اواخر ماه فوريه (بهمن و اسفند) به ايران خبر داده است.
«دن لوينسون» گفته كه نامه‌اي به رهبر معظم انقلاب نوشته و از ايران براي اطلاع يافتن از سرنوشت پدرش درخواست كمك كرده است.
وي اعلام كرده كه با مقامات وزارت خارجه ايران هم در اين باره ديدار كرده است؛ ديداري كه به گفته او مقامات ايراني در آن از سرنوشت لوينسون اظهار بي‌اطلاعي كرده‌اند.
او با انتقاد از مواضع دولت اوباما در قبال پرونده پدرش نوشت: «از دست رفتن اعتماد ما به تلاش‌هاي دولت (اوباما)، سبب شد به اقدامي از روي ناچاري دست بزنم و خودم به ايران بروم. اواخر فوريه به جزيره كيش رفتم همانجايي كه پدرم آخرين بار ديده شد».

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون