• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3517 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ ارديبهشت

روحانی:

عده‌ای می‌گویند ما درسایه تحریم زندگی‌خوبی ‌داشتیم

با تكميل شدن پيروزي‌ها، از خوشحالي‌ هماهنگي‌ها مي‌گويد؛ هماهنگي‌هايي كه سه سال منتظر رسيدن آن بود، در دو مرحله از انتخابات به ثمر مي‌نشيند تا نوبت به وعده‌هاي خرداد 92 برسد. حسن روحاني، كه از برگزيدگان مجلس دهم به عنوان «بهترين‌ها» ياد مي‌كند، اكنون دهم ارديبهشت را نيز به ليست افتخارات دولت يازدهم اضافه مي‌كند. از ترتيب موفقيت‌هاي دولت در چند وقت گذشته ياد مي‌كند، از سد بزرگي كه از سوي ملت و با دستان ديپلمات‌ها از پيش پاي مردم برداشته شده و برجامي كه راه حركت به سمت تعالي ملت باز كرده، از هفت اسفند و حضور حداكثري مردم در برگزاري انتخاباتي شكوهمند مي‌گويد و از دهم ارديبهشت و تشكيل مجلسي همسو با دولت. روحاني همه اين موفقيت‌ها را يادآوري مي‌كند تا به «بدبين»ها و «بدگمان»ها برسد. همان‌ها كه مي‌گفتند، توافق امكان ندارد، همان‌ها كه مي‌گفتند اگر هم شد، اجرا نمي‌شود. همان‌ها كه اكنون مي‌گويند در عمل برجام را نمي‌بينيم و همان‌هايي كه در جواب همه اين دستاوردها مي‌گويند: «اينكه چيزي نيست!» و از دولت مي‌پرسند: «ما در سايه تحريم زندگي خوبي داشتيم چرا زندگي خوب ما را برهم زديد؟» رييس دولت تدبير و اميد اما در پاسخ به اين بدگمان‌ها مي‌گويد: «چرا كار يك ملت بزرگ را كوچك نشان مي‌دهيد؟ اين كار دولت نيست بلكه كار يك ملت بزرگ، قدرتمند و مقاوم است. اين كار، كاري است كه توسط همه مردم ما با هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب انجام گرفت و هرجا نياز به تصويب بود براي بحث و بررسي ارجاع شد و از شوراي عالي امنيت ملي گرفته تا مجلس شوراي اسلامي كار انجام شد.»
با برجام سد بزرگي از پيش پاي مردم برداشته شد
حسن روحاني با بيان اينكه امروز يك سد بزرگ توسط ملت و با تلاش ديپلمات‌ها از پيش پاي مردم برداشته شد و برجام راه حركت به سمت تعالي را براي ملت ما باز كرد، گفت: «به ملت بزرگ ايران به خاطر انتخابات شكوهمند و آنچه در هفت اسفند سال گذشته و دهم ارديبهشت امسال بهترين‌ها را پاي صندوق آرا برگزيدند، تبريك مي‌گويم و امروز خوشحاليم مجلس شوراي اسلامي آينده ما، مجلسي كه از خرداد شروع به‌كار مي‌كند،  ان‌شاءالله به حول قوه الهي با هماهنگي بيشتر با دو قوه ديگر، دولت بتواند وعده‌هايي كه به مردم داده است و عهدي كه با هم در خرداد 92 داشتيم به خوبي به مقصد برسانيم.» به گزارش ايرنا، حسن روحاني كه به مناسبت گراميداشت روز كارگر در جمع كارگران شركت مپنا سخنراني مي‌كرد، با اشاره به مواضع منتقدان برجام اظهار داشت: چرا كار يك ملت بزرگ را كوچك نشان مي‌دهيد؟ اين كار دولت نيست بلكه كار يك ملت بزرگ، قدرتمند و مقاوم است. اين كار، كاري است كه توسط همه مردم ما با هدايت‌هاي رهبر معظم انقلاب انجام گرفت و هر جا نياز به تصويب بود براي بحث و بررسي ارجاع شد و از شوراي عالي امنيت ملي گرفته تا مجلس شوراي اسلامي كار انجام شد. روحاني اظهار داشت: گفتيم كه برجام را تصويب و اجرا كرديم.  بدبينان گفتند كه در عمل برجام را نمي‌بينيم، اگر صادرات نفت و ميعانات از يك ميليون و 200 هزار بشكه به دو ميليون و 300 هزار بشكه رسيده، بدبينان گفتند اينكه چيزي نيست؛ دو برابر شده و تنها يك ميليون و 100 هزار اضافه شده كه مهم نيست. وي ادامه داد: ما مي‌گوييم امروز در سايه برجام براي نقل و انتقال پول دست شما باز شده كه مي‌گويند، اينكه مهم نيست. ما مي‌گوييم در سايه برجام به جاي اينكه كشتي‌هاي بزرگ در ساحل كشور همسايه پهلو بگيرند و با قايق و لنج به ساحل ايران برسند و براي هر كانتينر 700 دلار اضافه از جيب مردم پرداخت شود، مي‌گويند 700 دلار چيزي نيست ما در سايه تحريم زندگي خوبي داشتيم چرا زندگي خوب ما را برهم زديد؟
تورم را تا پايان سال تك رقمي خواهيم كرد
رييس‌جمهور در ادامه با بيان اينكه بسيار خوشحاليم كه در دولت تدبير و اميد، حقوق كارگران و كارمندان از نرخ تورم بالاتر بوده و اين قدم بسيار مهمي است كه اين دولت برداشته است، اظهار داشت: در طول 60 -50 سال گذشته در برخي سال‌ها، تورم پايين آمده است اما متاسفانه يكي، دو سال بعد دوباره تورم بالا رفته و يك مسير ثابت كاهشي براي تورم در اقتصاد ما نبوده است. روحاني يادآور شد: در اين دولت، تورم مسير كاهش مداوم و مستمر داشته است و روزهاي نخست كاري دولت تدبير و اميد تورم بالاي 41 درصد بود و خوشبختانه شب عيد 94 به حدود 15 درصد رسيد. در سال 94 كه وضع اقتصادي همه كشورهاي توليد‌كننده نفت بسيار بد بود، وضع اقتصادي ما خوب بود و در عين حال به مردم وعده داديم كه تورم كمتر از 15 درصد خواهد شد كه شب عيد سال 94 تورم ما به 12 درصد رسيد. وي ادامه داد: امروز تورم ما طبق آمار و شاخص‌هاي مركز آمار به زير
11 درصد رسيده است و تا پايان سال تك‌رقمي خواهد شد. رييس شوراي عالي اقتصاد با اشاره به اينكه اگر مي‌خواهيم اقتصاد ما رو به پيشرفت باشد و كارگر ما امنيت فكري و شغلي داشته باشد، بايد شاخص‌هاي كلان اقتصادي كشور در مسير درست قرار گيرد، تاكيد كرد: اقتصاد ما درست نمي‌شود مگر اينكه قدرت جذب سرمايه داشته باشيم كه امروز اين شرايط فراهم شده است. وي افزود: در سال 95 شرايط كشور براي فعاليت اقتصادي از سال گذشته بهتر خواهد بود و امسال را با هدف‌گذاري رشد 5 درصدي آغاز كرده‌ايم. كارگران عزيز! اگر بتوانيم تورم كاهنده را ادامه دهيم، رونق اقتصادي داشته باشيم و سرمايه داخلي و خارجي را جذب كنيم، مي‌توانيم به افتخار قدرت اقتصادي برسيم.

 

روحاني «مينو خالقي» را هم نماينده حساب كرد

شيريني پيروزي انتخابات اما گويي يك خاطره را از ذهن روحاني پاك نكرد. اصفهان همچنان منتظر صدور اعتبارنامه براي يكي از منتخبين شهر خود است و رييس‌جمهور همچنان اميدوار به حل مشكل. مشكلي كه شايد حسن روحاني آن را حل شده مي‌داند كه در شمارش تعداد بانوان راه يافته به مجلس، مينو خالقي را هم جزو 18 نفر زنان مجلس آورده است. رييس‌جمهور با اشاره به حضور پرشور بانوان در پاي صندوق‌هاي راي و همچنين به عنوان نامزد انتخابات گفت: «براي نخستين بار 18 نماينده زن به مجلس شوراي اسلامي راه يافتند. ما خوشحاليم در همه صحنه‌ها بانوان عزيز ما در تحصيل، كار، تلاش، كوشش، دنياي سياست، دولت، مجلس و قواي مختلف و همه جا حضور دارند كه اين هم از آثار بعثت پيامبر عظيم‌الشان اسلام(ص) بود كه زنان را به صحنه آورد و گفت كه زن و مرد، عرب و عجم، كوچك و بزرگ، روستايي و شهري، سياه و سفيد هيچ كس بر ديگري امتيازي ندارد مگر به تقوا.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون