• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3533 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ خرداد

برانكو از مشكلات درس گرفت، مظلومي تحت‌فشار بود

بايد مربيان و بازيكنان بزرگ خارجي به ليگ ايران بيايند

مرتضي محصص كارشناس فو‌تبا‌ل ايران

مربيان ما بايد هر سه سال يك بار در كلاس‌هاي بازآموزي شركت كنند و به دنبال اين باشند كه اطلاعات خود را افزايش دهند. اين مربوط به ايران نمي‌شود و قانون AFC و حتي فو‌تبا‌ل دنيا است كه مربياني كه مدرك مربيگري A دارند اگر به مدت سه سال در كلاس‌هاي بازآموزي شركت نكنند مدرك‌شان باطل خواهد شد. مربيان بزرگي همچون ژوزه مورينيو و آرسن ونگر هميشه سالي يك بار در كلاس‌هاي بازآموزي شركت مي‌كنند و خود من هم سه بار در سال به مالزي مي‌روم تا زيرنظر مربيان مجرب اطلاعاتم را به‌روز كنم.
من معتقدم كه عبدالله ويسي نقش مهمي در قهرماني اين تيم داشت. استقلال خوزستان با شانس به قهرماني دست پيدا نكرد، بلكه تلاش و كوشش سرمربي اين تيم و مجموعه باشگاه اين تيم را به قهرماني رساند. ويسي از مربياني است كه هميشه دوست دارد ياد بگيرد و دانش خود را افزايش دهد. به نظر من اين تاثير مهمي در قهرماني استقلال‌خوزستان داشت.
به اعتقاد من ليگ ما امسال از نظر فني پيشرفت‌هاي چشمگيري داشت. البته چندين و چند بازي خوب را در اين ليگ شاهد بوديم، ولي نبايد به آن بسنده كرد و بايد سعي كنيم بازي‌هاي زيبايي را در طول فصل به نمايش بگذاريم. به نظر من ذوب‌آهن يكي از بهترين تيم‌هاي ليگ امسال بود كه فو‌تبا‌ل زيبايي را ارايه مي‌كرد. البته امسال امير قلعه‌نويي هم با تراكتورسازي بازي‌هاي خوبي را ارايه كرد. او هوشمندي بسيار بالايي داشت و زماني كه به تراكتورسازي رفت مربيان پرتغالي اين تيم را حفظ كرد تا از آنها بهره ببرد و تيمش موفق شود.
نبود بازيكنان بزرگ خارجي در ليگ، ايراد فو‌تبا‌ل ما محسوب مي‌شود. در فو‌تبا‌ل ما بايد بازيكنان بزرگ خارجي بيايند تا زندگي حر‌فه‌اي را به فو‌تبا‌ليست‌هاي ايراني ياد بدهند. منظور از زندگي حر‌فه‌اي نوع غذا خوردن، استراحت و تمامي مسائلي است كه يك فو‌تبا‌ليست بايد آن را رعايت كند و فو‌تبا‌ليست‌هاي ايراني از آنها ياد مي‌گيرند. البته در كنار اين بازيكنان هم مربيان بزرگ بايد به فو‌تبا‌ل ايران بيايند تا علاوه بر اين مسائل فني درس زندگي فو‌تبا‌ل به جوانان ما آموزش دهند. من معتقدم امسال علي دايي بالاترين سطح مربيگري خود را ارايه كرد و با بازيكنان جوان صبا نتايج خوبي را كسب كرد.  برانكو ايوانكوويچ از مشكلات تيمش درس گرفت و با تلاش و سعي درصدد حل مشكلاتش برآمد. او همچنين با استفاده از جوانان مشكلات تيم را حل كرد و تيم را از انتهاي جدول به صدر جدول آورد. من معتقدم كه امسال استقلال هم خوب بازي كرد و در نيم‌فصل اول بازي‌هاي خوبي را به نمايش گذاشت، اما يكي از مشكلات اين تيم فشاري بود كه روي پرويز مظلومي وجود داشت. مظلومي از ابتدا كه سرمربي اين تيم شد تحت فشار بود و همين موضوع روي نتايج تيم تاثير گذاشته بود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون