• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3144 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي

كوتاه از حوادث

دستگيري يكي از عاملان جنايت گلپايگان

اعتماد|با دستگيري يكي از عاملان جنايت گلپايگان، شمارش معكوس براي پايان دادن به جولان شرور ديگر آغاز شده است. به گزارش ايسنا سردار منتظر المهدي، معاون اجتماعي نيروي انتظامي كشور، روز چهارشنبه 10 دي ماه، با اعلام خبر دستگيري يكي از عاملان جنايت خونين گلپايگان گفت: «ماموران پليس استان مركزي توانسته‌اند يكي از عاملان اين حادثه را بازداشت كنند.» صحبت‌هاي اين مقام انتظامي بسيار كوتاه است و در آن هيچ اشاره‌يي به جزييات عمليات دستگيري اين متهم نشده است با اين حال نكته مهمي در چند جمله اين مقام انتظامي ديده مي‌شود.
 او وقوع هرگونه سرقت مسلحانه كه از آن با عنوان دليل اصلي وقوع درگيري خونين و تعقيب و گريز ميان ماموران و سارقان مسلح در گلپايگان ياد مي‌شد را تكذيب كرده است. اين در حالي است كه پيش از اين مقامات انتظامي استان‌هاي اصفهان و لرستان بر وقوع سرقت مسلحانه از يكي از بانك‌ها به دست متهمان مهر تاييد زده بودند و تنها محل وقوع اين سرقت‌ها را به حوزه‌هاي تحت نظارت يكديگر نسبت مي‌دادند. شنبه 6 دي ماه، در جريان درگيري مسلحانه پليس با سه شرور سابقه‌دار در خمين و گلپايگان 5 نفر شهيد و 7 تن مجروح شدند. در اين درگيري يكي از متهمان با اصابت گلوله ماموران به هلاكت رسيد.  اكنون به نظر مي رسد با دستگيري يكي از دو شرور سابقه‌دار ميله‌هاي زندان به شرور ديگر نزديك و نزديك‌تر شده است و انتظار مي‌رود روند دستگيري او نيز در چند روز آينده با موفقيت به پايان برسد.

179مفقود در آتش‌سوزي گسترده كشتي ايتاليايي

اعتماد| از سرنوشت 179 مسافر كشتي ايتاليايي آتش گرفته در آب‌هاي يونان اطلاع دقيقي در دست نيست.
مقامات ايتاليايي مي‌گويند در پايان عمليات امداد و نجات كه به دليل شرايط بد آب و هوايي و امواج شديد دريا، سه روز به طول انجاميد، بيش از 290 نفر از مسافران كشتي نجات يافتند اما همچنان از سرنوشت 179 نفر از آنها خبري در دست نيست و جست‌وجوها براي مشخص شدن سرنوشت‌شان ادامه دارد. همزمان روزنامه ايتاليايي لاستمپا در خبري از نجات تعدادي از مسافران اين كشتي توسط كشتي‌هاي باري و انتقال آنها به يونان خبر داده است.
همزمان «جوزپه ولپه» دادستان شهر باري ايتاليا به اين روزنامه گفته است كه آمار گارد ساحلي درباره تعداد مسافران اين كشتي دقيق نيست و حداقل سه پناهجوي خارجي (دو افغان و يك سوري) و 18 نفر ديگر خارج از آمار رسمي در اين كشتي بوده‌اند و احتمالا كشتي ايتاليايي حين سانحه مجموعا 499 نفر سرنشين داشته است. روز شنبه، ششم دي ماه، كشتي ايتاليايي «نورمن آتلانتيك» با 422 مسافر و 56 خدمه، مسير دريايي پاتراس يونان به آنكونا در ايتاليا را مي‌پيمود كه بر اثر نقص فني در پاركينگ خودروهاي كشتي، دچار آتش‌سوزي گسترده شد كه در جريان آن 10 نفر كشته شدند. «كارلو ويسنتيني» مدير شركت ويسنتيني و صاحب كشتي غرق شده، در واكنش به اين حادثه گفته است كه اين كشتي با وجود داشتن يك «اشكال كوچك» در يكي از خروجي‌هاي اضطراري، اخيرا بازرسي فني را گذرانده بود. از اتصال برق و وقوع حادثه‌يي در يكي از 128 كاميوني كه در گاراژ كشتي حمل مي‌شد به عنوان قويترين علت‌هاي آتش‌سوزي ياد شده است.

خودكشي پس از قتل هشت نفر از اعضاي خانواده

ايسنا| پليس شهر ادمونتون، مركز ايالت آلبرتا در كانادا، گفته است كه شامگاه گذشته اجساد ٩ نفر از جمله دو كودك را در اين شهر پيدا كرده كه همگي به ضرب گلوله كشته شده‌اند. به گفته پليس، براساس شواهد موجود، هشت نفر از كشته‌شدگان به دست يك مرد مسلح به قتل رسيده‌اند و اين فرد نيز سپس با شليك گلوله به زندگي خود خاتمه داده است. اجساد اين ٩ نفر در سه مكان جداگانه در شهر ادمونتون به دست آمده است. هفت تن از قربانيان از جمله دو كودك «خردسال» در يك خانه و دو جسد ديگر در دو نقطه ديگر پيدا شده‌اند. رييس پليس شهر ادمونتون اين حادثه را بدترين كشتار جمعي در اين شهر از زمان قتل شش نفر در سال ١٩٥٦ توصيف كرده و گفته است كه به نظر مي‌رسد اين كشتار ناشي از «مشكلات و خشونت شديد خانوادگي» بوده و با برنامه‌ريزي قبلي صورت گرفته است.
آلت قتل يك اسلحه كمري ٩ ميلي متري است كه فرد قاتل با همان اسلحه خود را نيز كشته است. اسامي قربانيان اين واقعه انتشار يافته اما نام فرد قاتل و اطلاعاتي در مورد نسبت او با كشته‌شدگان هنوز در اختيار رسانه‌ها قرار نگرفته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون