• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3144 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۱ دي

خبر كوتاه

عرب عامري نايب رييس بانوان فدراسيون فوتبال شد

رييس فدراسيون فوتبال طي حكمي سرپرست نايب رييسي فدراسيون در امور بانوان را منصوب كرد. طي حكمي از سوي علي كفاشيان، رييس فدراسيون الهه عرب عامري به عنوان سرپرست نايب رييسي فدراسيون فوتبال در امور بانوان منصوب شد. در اين حكم آمده است: با توجه به تخصص، تعهد و تجارب شما در امور ورزش بانوان و ضمن تشكر از زحمات صورت گرفته توسط سركار خانم شجاعي در مدت هفت سال گذشته، به موجب اين حكم به عنوان سرپرست كميته بانوان و سرپرست نايب‌رييس فدراسيون در امور بانوان منصوب مي‌شويد. اميد است با اتكال به خداوند متعال در امور محوله موفق باشيد.
 عرب عامري، عضو شوراي پژوهش و فناوري وزارت ورزش و جوانان است. پيش از اين كفاشيان، مهين فرهادي‌زاد را به عنوان سرپرست معرفي كرده بود كه فرهادي‌زاد اين سمت را نپذيرفت.

دروغ بزرگ رييس به اطرافيانش!

وبسايت رسمي برنامه نود | ماركو رويس، هافبك دورتموند بر خلاف آنچه به اطرافيان و نزديكانش گفته بود، اصلا گواهينامه نگرفته است. هافبك دورتموند در ماه مارس به علت رانندگي بدون گواهينامه به ۵۴۰ هزار يورو جريمه و هفت سال محروميت از رانندگي محكوم شده بود اما حقيقت اين است كه او با وجود در اختيار داشتن خودروهاي گرانقيمت، هرگز به اطرافيانش نگفته بود كه گواهينامه ندارد. رويس به نزديكان خود نظير اقوام، دوستان و حتي وكيل خود گفته بود كه گواهينامه گرفته است اما نكته اينجاست كه گواهينامه او جعلي بوده است و به همين خاطر با چنين محروميت سنگيني از سوي پليس راهنمايي و رانندگي آلمان مواجه شده بود.

پلاتيني براي سومين بار رييس يوفا شد

ميشل پلاتيني، اسطوره فوتبال فرانسه براي سومين دوره متوالي به عنوان رييس اتحاديه فوتبال اروپا (يوفا) انتخاب شد. به گزارش ايرنا از رويترز، هيچ نامزدي پيش از پايان مهلت ثبت نام، براي رياست يوفا اقدام نكرده بود و پلاتيني براي سومين بار در سمت خود ابقا شد. پلاتيني براي اولين بار در سال 2007 براي هدايت فوتبال اروپا انتخاب و جانشين لنارت يوهانسون سوئدي شد و براي بار دوم در سال 2011 دراين سمت باقي ماند. وي رسما تا سال 2019 به عنوان رييس يوفا باقي خواهد ماند. پلاتيني در دوره رياست خود اقدامات موثري براي پيشرفت فوتبال در سراسر اروپا انجام داد و در دوره دوم رياستش تا 10 جلسه محروميت براي توهين‌هاي نژادپرستانه در نظر گرفت. تغييرشيوه برگزاري جام ملت‌هاي اروپا در سال 2020 با ميزباني 13 كشور از ديگر اقدامات موثر پلاتيني بود. پلاتيني بارها تاكيد كرده است قصد ندارد ماه مه سال آينده براي رياست فيفا نامزد شده و با سپ بلاتر سوييسي وارد رقابت شود.

معضل هندبال بانوان در آستانه مسابقات آسيايي

در فاصله دوماه مانده به آغاز مسابقات قهرماني هندبال زنان آسيا تاكنون تدارك مناسبي براي اين تيم انجام نشده است. تيم ملي هندبال بانوان ايران اسفند سال جاري در رقابت‌هاي قهرماني آسيا در جاكارتا اندونزي شركت مي‌كند و بايد با تيم‌هاي قدرتمند آسيا همچون ژاپن، كره جنوبي و قزاقستان رقابت كند. تيم ملي بانوان ايران كارش را براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا با مريم كريميان آغاز كرد اما در حالي كه او با تيم بازي بين‌المللي انجام نداده بود از كار بركنار شد و مرضيه يوسف به عنوان جايگزين او انتخاب شد. به نظر مي‌رسد مسوولان فدراسيون به دليل اينكه آمادگي تيم ملي با برنامه‌هاي تعيين شده فدراسيون هم‌خواني نداشته كريميان را بركنار كرده است. البته شايد بتوان رييس فدراسيون را يكي از حلقه‌هاي مفقوده اين ماجرا دانست. فدراسيون هندبال مدت‌هاست كه بدون رييس و با سرپرست اداره مي‌شود. كاملا واضح است كه سرپرست فدراسيون به اندازه رييس آزادي عمل ندارد و نمي‌تواند تمامي امور را انجام بدهد. بنابراين نمي‌توان انتظار داشت كه سرپرست بتواند برنامه‌هاي مورد نياز را به اجرا در آورد.

علت تغيير نايب رييس بانوان فدراسيون

هنوز يك هفته از انتخاب مهين فرهادي زاد توسط علي كفاشيان به سمت سرپرست نايب رييسي امور بانوان فدراسيون فوتبال نگذشته كه خبري مبني بر انتخاب الهه عرب عامري به اين سمت در تارنماي فدراسيون فوتبال منتشر شد. مهين فرهادي زاد در اين باره گفت: همان روز شنبه عدم تمايل خود را براي همكاري با فدراسيون اعلام كردم و همانطور كه همه مطلع شدند امروز خانم عرب عامري به عنوان سرپرست نايب‌رييسي فدراسيون فوتبال منصوب شد. روحيات من با فضاي فعلي و حاكم بر فدراسيون فوتبال سازگار نبود، بنابراين اعلام كردم كه نمي‌توانم با اين فدراسيون همكاري كنم. فرهادي زاد در خصوص حضور عرب عامري در فدراسيون فوتبال گفت: عرب عامري از مديراني است كه سابقه طولاني درعرصه ورزش زنان دارد و قطعا مي‌تواند با چنين پيشينه وتجربياتي، براي فوتبال زنان نيز حضور موثر داشته باشد.

مجله ورلد ساكر رونالدو را بهترين بازيكن جهان معرفي كرد

كريستيانو رونالدو، ليونل مسي و مانوئل نوير، سه نامزد نهايي كسب توپ طلا به شمار مي‌روند. قرار است بهترين بازيكن جهان در سال 2014 تا 12 روز ديگر طي مراسمي انتخاب شود. بسياري از كارشناسان بر اين باور هستند كه رونالدو همانند پارسال شانس نخست كسب اين عنوان است. اكنون مجله ورلد ساكر كه معتبرترين مجله ورزشي در دنيا است، ستاره پرتغالي رئال مادريد را به عنوان مرد سال فوتبال دنيا از ديد كارشناسان خود انتخاب كرده است. رونالدو كه در سال 2013 نيز به عنوان بهترين بازيكن جهان انتخاب شده بود، در سال 2014 موفق شد به همراه رئال مادريد چهار جام كسب كند. رونالدو با كسب 928 راي در رتبه نخست بهترين بازيكن دنيا از ديد مجله ورلد ساكر قرار گرفت و مانوئل نوير هم با 789 راي در جايگاه دوم ايستاد. ليونل مسي آرژانتيني هم با 593 راي در رده سوم قرار گرفت. هيات ژوري اين مجله شامل 100 خبرنگار است و كارشناسان بسياري هم از سراسر دنيا با اين مجله كار مي‌كنند. بازيكنان در راي‌گيري‌هاي اين مجله نمره‌هايي بين يك تا 10 مي‌گيرند. يواخيم لوو، سرمربي تيم ملي فوتبال آلمان هم با كسب 45 راي توسط اين مجله به عنوان بهترين مربي جهان معرفي شد. ديگو سيمئونه، سرمربي اتلتيكو مادريد اسپانيا هم با 33 راي در جايگاه دوم ايستاد. كارلو آنچلوتي، سرمربي رئال مادريد با 15 راي سوم شد. در رده‌هاي بعدي بهترين مربيان جهان نيز لوييس فان خال هلندي كه اكنون هدايت منچستريونايتد را به دست دارد، جوزپه گوارديولا، سرمربي بايرن مونيخ آلمان، توني پوپوويچ و خوزه لوييس پينتو قرار گرفتند. تيم ملي فوتبال آلمان هم كه موفق شد در جام جهاني 2014 برزيل عنوان قهرماني را كسب كند به عنوان بهترين تيم انتخاب شد. رئال مادريد و اتلتيكو مادريد هم در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون