• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3543 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ خرداد

خبر

وزير دادگستري خبر داد
رهبري اخيرا دو جلسه با حضور سران براي حل مشكلات اجتماعي، تشكيل دادند

ايسنا| وزير دادگستري گفت: امروز دنيا دنياي پيچيده و به هم پيوسته و بسيار سريعي است كه سرعت اتفاقات آن از سرعت برق و باد نيز بيشتر است.
مصطفي پورمحمدي با اشاره به آسيب‌هاي اجتماعي گفت: رهبر انقلاب در ماه‌هاي اخير دو جلسه با حضور سران كشور براي حل مشكلات اجتماعي، تشكيل دادند و امروز مواد مخدر نيمي از جرايم و زندانيان كشور را به خود اختصاص داده است. مشكلات بيكاري، قاچاق و... از ديگر مشكلات بزرگ كشور است اما با وجود تمام اين مباحث در سال گذشته
6 درصد در ورود پرونده‌ها به دادگستري كاهش ايجاد شده است و 6 درصد زندانيان كشور نيز كاهش پيدا كرده‌اند و يكسري از جرايم اخلاقي از جمله مواد مخدر نيز 20 درصد نزول داشتند.
وي اظهار كرد: در سال 92، 25 ميليارد دلار كالاي قاچاق صادر و وارد شده است كه اين رقم در سال 94 به 15 ميليارد دلار رسيده است كه البته اين رقم نيز براي كشور زياد است. اما همه مسائل نشان مي‌دهد كه دولت و نظام اسلامي به‌طور جدي به دنبال حل مشكلات كشور است. اين اقتدار باعث شده است كه غربي‌ها در مقابل ما به پيروزي نرسند و همان‌گونه كه رهبر انقلاب نيز درخصوص مذاكرات اشاره كردند غربي‌ها به ما امتيازي ندادند بلكه قدرت و عزت نظام اسلامي باعث گرفتن اين امتيازات شد.

 

انتقاد به طرح شهرداري براي بزك كردن پياده‌راه 17 شهريور

ايسنا| رييس كميته فرهنگي شوراي شهر تهران جزييات طرح شهرداري براي بهسازي و ساماندهي پياده راه 17 شهريور را تشريح كرد.
مجتبي شاكري در مورد طرح پيشنهادي شهرداري تهران براي ساماندهي پياده راه 17شهريورگفت: طرح ارايه شده از سوي شهرداري تنها بر افزودن ساختارهاي فرهنگي به اين پياده راه براي جلوه دهي بيشتر تمركز داشته است. اين اقدام و طرح شهرداري تدليس ماشه و بزك كردن مجموعه است. پياده راه 17 شهريور به لحاظ جامعه شناختي و كارشناسي مشكل دارد چرا كه نمي‌شود تنها با بستن سر و ته خيابان و حفظ بافت موجود اين خيابان را به راسته فرهنگي بدل كرد.
شاكري با بيان اينكه رنگ آميزي و سنگ كردن كف خيابان موجب تغيير رفتار مردم راسته فرهنگي نمي‌شود، افزود: عمده مشكل اين راسته نداشتن پيوست مطالعاتي است و حالا پروژه بدون اين پيوست اجرايي شده و به مشكلاتي برخورد كرده است. رييس كميته فرهنگي شوراي شهر با بيان اينكه نبود پيوست‌هاي مطالعاتي در اجراي پروژه‌ها، مشكل متقابل بين شورا و شهرداري است، گفت: نبايد همه تقصيرها را بر دوش شهرداري انداخت چراكه اعضاي شورا نيز نبايد بدون قانع شدن و پيوست، طرحي را براي اجرا وارد بودجه كنند. وي افزود: اكثريت قريب به اتفاق پروژه‌هاي شهري، پيوست زيست محيطي، فرهنگي و... ندارد اما متاسفانه در شورا تصويب و رديف‌هاي بودجه براي آن در نظر گرفته مي‌شود.

مصوبه كاهش اعضاي شوراهاي اسلامي سراسر كشور تصويب شد

ايسنا| بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي تعداد اعضاي شوراهاي شهر و روستا سراسر كشور در دوره پنجم تغيير خواهد كرد. با توجه به تاييد مصوبه مجلس شوراي اسلامي، توسط شوراي نگهبان، اعضاي شوراهاي اسلامي سراسر كشور به شرح زير در دوره پنجم كاهش مي‌يابد. بر اين اساس تعداد اعضاي اصلي، شوراي شهرهايي كه جمعيت آنها تا 50 هزار است پنج‌نفر و تعداد اعضاي علي‌البدل سه نفر تعيين شد. تعداد اعضاي اصلي شوراي شهرهايي كه جمعيت آنها بين 50 هزار تا 200 هزار نفر است (7) نفر و تعداد اعضاي علي‌البدل پنج نفر، تعداد اعضاي شوراي شهرهايي كه جمعيت آنها بين 200 هزار تا 500 هزار نفر است 9 نفر و تعداد اعضاي علي‌البدل هم شش نفر، تعداد اعضاي شوراي شهرهايي كه جمعيت آنها بين 500 هزار تا يك ميليون نفر است 11 نفر و تعداد اعضاي علي‌البدل هم هفت نفر تعيين شد. اعضاي شوراي شهرها با جمعيت يك‌ميليون نفر تا دو ميليون نفر ۱۳ نفر عضو اصلي و هشت نفر عضو علي‌البدل، همچنين شهرهاي با جمعيت بيش از دو ميليون نفر، ۱۵ نفر عضو اصلي و ۱۰ نفر عضو علي‌البدل خواهد داشت. بر اساس گزارش پايگاه اطلاع‌رساني شوراي عالي استان‌ها، اين قانون تعداد اعضاي شوراي شهر تهران هم از 31 نفر حال حاضر، به 21 نفر كاهش خواهد يافت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون