• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3554 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۹ خرداد

ايران اير اجازه پرواز بر آسمان اروپا را يافت

اتحاديه اروپا با كاهش محدوديت‌هاي خود عليه ايران‌اير به شركت ايران اير اجازه داد تا پروازهاي خود به اروپا را از سر گيرد. به گزارش فارس، ويولتا بولك، مقام ارشد حمل و نقل اتحاديه اروپا روز گذشته گفته است كه به دنبال سفر ماه آوريلش به ايران و ارزيابي‌هاي فني كه ماه گذشته انجام شد، اغلب هواپيماهاي ايران‌اير اجازه دارند كه مجددا در آسمان اروپا پرواز كنند. البته همچنان محدوديت‌هايي بر اساس ايمني پرواز براي برخي هواپيماهاي مورد استفاده ايران اير وجود دارد. او تاكيد كرد: با توجه به ارزيابي‌ صورت گرفته، اتحاديه اروپا در حال حاضر مي‌تواند اجازه ورود اكثر هواپيماهاي ايران اير را به آسمان كشورهاي عضو اين اتحاديه صادر كند. اين اقدام اتحاديه اروپا تنها چند ماه پس از امضاي قرارداد ايران اير براي خريد بيش از 100 هواپيما از شركت ايرباس فرانسه صورت مي‌گيرد. اين شركت همچنين خريد هواپيماي مسافربري از شركت بويينگ امريكا را نيز در دستور كار دارد. به دنبال توافق هسته‌اي ايران و قدرت‌هاي جهاني شركت بويينگ اجازه پيدا كرد كه با ايران معامله كند و محصولاتي را به ايران اير فروخت كه به اين شركت كمك مي‌كرد.
امريكا دهه‌ها صادرات قطعات يدكي هواپيماهاي بويينگ به ايران را ممنوع كرده بود و گفته مي‌شد كه تحريم قطعات هواپيماها يكي از مهم‌ترين عوامل پايين آمدن ايمني پروازها در ايران است. پس از موفقيت توافق هسته‌اي بين ايران و كشورهاي 1+5، شركت بويينگ اجازه معامله با ايران را پيدا كرده و مي‌تواند محصولاتي را به ايران اير بفروشد. در همين رابطه روز سه شنبه هفته گذشته، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي ازاعلام توافق با شركت امريكايي بويينگ خبر داد.
ثابت شد پروازها ايمني دارند
در همين رابطه روابط عمومي «هما» اعلام كرد: در پي سفر متخصصان كميسيون اروپا شامل نمايندگان آژانس ايمني هوانوردي اروپا و اعضاي منتخب اتحاديه اروپا به تهران و ارزيابي عملكرد ايمني قسمت‌هاي مختلف عملياتي اين شركت از جمله عمليات، مهندسي و تعميرات، خدمات فرودگاهي و ايمني و تضمين كيفيت راي سال ۲۰۱۰ ميلادي اين اتحاديه مبني بر ممنوعيت بخشي از ناوگان اين شركت براي پرواز به اتحاديه اروپا لغو شد. تصميم اخير كميسيون اروپا و رفع محدوديت‌هاي اين شركت براي پرواز به اتحاديه اروپا حاصل تلاش متخصصان هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما» در ارايه مستندات كافي از انطباق اين شركت با كليه استانداردهاي بين‌المللي بوده و بار ديگر اثبات كردند، با وجود محدوديت‌هاي اعمال شده در سال‌هاي اخير رعايت استاندارد‌هاي داخلي و بين‌المللي در صنعت حمل و نقل هوايي همواره به عنوان يك اصل مهم در هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما» مورد توجه قرار مي‌گيرد.
شايان ذكر است در طول شش سال گذشته هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران «هما» موفق شده بود تا با وجود محدوديت‌هاي اعمال شده همچنان پرواز‌هاي خود را به كليه مقاصد اروپايي ادامه دهد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون