• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3554 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۹ خرداد

گزارش «اعتماد» از چهار باشگاه‌پرسروصدا و فعال نقل وانتقالات

خريد‌هاي غافلگير‌كننده

 

اين روزها خبري از انفجار بمب در بازار نقل و انتقالات تابستاني نيست. طبيعتا مهم‌ترين اخبار رسانه‌ها به رفت و آمد‌ها در باشگاه‌‌هاي مطرح فوتبال ايران اختصاص دارد. رقابت‌ اصلي در اين بازار هم در شرايط كنوني بين تيم‌هاي تراكتورسازي، سپاهان، ‌استقلال و پرسپوليس بوده كه همچنان هم اين روند ادامه دارد. تيم‌‌هاي گسترش فولاد، ماشين‌سازي و ذوب‌آهن اصفهان هم بدون هيچ جنجال‌آفريني در حال مذاكره با بازيكنان مدنظر خود هستند تا با تيمي قدرتمند وارد مسابقات ليگ برتر شوند. آنها كمتر از چهار تيم ديگر به دنبال جذب بازيكنان اسم و رسم‌دار هستند.
   
بختيار رحماني، فرشيد باقري، وريا غفوري، سيد حسين حسيني، ميلاد زكي‌پور، علي قرباني، محمدحسين كنعاني زادگان و مجيد حسيني تا به امروز خريد‌‌هاي قطعي عليرضا منصوريان بوده‌‌اند. البته اين مربي روز گذشته خبر از حضور يك بازيكن برزيلي زير 23 سال به نام رابسون در اين تيم داد. در چنين شرايطي روزبه چشمي كه به خاطر پارگي رباط صليبي تا چند ماه ديگر شرايط حضور در استقلال را ندارد به احتمال بسيار زياد نامش از ليست استقلال خارج خواهد شد و خود اين بازيكن هم اعلام كرده كه مشكلي با اين موضوع ندارد. با اين حال منصوريان تصميم‌گيري نهايي درباره مدافع آسيب‌ديده خود را به شرايط نقل و انتقالات باشگاه ارتباط داده است و اگر آنها نتوانند ليست خود را از بازيكنان مدنظر كادر فني پر كنند، چشمي در اين تيم ماندگار خواهد شد. در اين وضعيت مذاكراتي براي جذب قاسم حدادي‌فر در جريان است. ذوب‌آهن براي صدور رضايتنامه اين بازيكن اعلام كرده كه استقلالي‌ها يا يك و نيم ميليارد پول نقد يا دو بازيكن ستاره خود را به اين باشگاه بدهند كه اين داستان با اعتراض عليرضا منصوريان همراه شد. با اين وجود بايد ديد كه تكليف نقل و انتقالات آبي‌هاي پايتخت تا روزهاي آينده چه خواهد شد. چرا كه منصوريان رسما اعلام كرده در استقلال دو ستاره نام آشناي ديگر به زودي جذب خواهد كرد. ضمن اينكه مقامات باشگاه در تلاش هستند اميد ابراهيمي را براي ماندن در استقلال راضي كنند. ايمان مبعلي، كاوه رضايي، حدادي‌فر، داريوش شجاعيان، پژمان منتظري، پادواني و آرش افشين و سروش رفيعي بازيكناني هستند كه گفته مي‌شود نام‌شان در ليست استقلال وجود دارد و بايد ديد كه در نهايت كدام يك از آنها جذب تيم خواهند شد. ضمن اينكه احتمال فسخ قرارداد باشگاه با فرشيد باقري هم به دليل ايرادي كه وزارت ورزش به مديران استقلال گرفته، وجود دارد. اين بازيكن كه ملي پوش هم نيست به يكباره در شرايطي قرارداد 900 ميليوني با استقلال امضا كرده كه فصل قبل تنها 150 ميليون با صباي قم قرارداد داشت. به همين دليل احتمال كنار گذاشتن او از تيم وجود دارد.
   
پرسپوليسي‌ها، پرسروصداترين تيم نقل و انتقالات تاكنون بوده‌اند. برنامه‌ريزي برانكو و طاهري براي بستن يك تيم پرقدرت جهت حضور موفق در آسيا باعث شده آنها بهترين بازيكنان فصل قبل خود را در تيم نگه دارند. تا به امروز هم عليرضا بيرانوند، احسان الوان زاده، ساسان انصاري، سيدجلال حسيني، وحيد اميري، ابوالفضل درويش‌وند و محسن ربيع‌خواه به صورت رسمي به اين تيم پيوسته‌اند. البته اشتباه استراتژيك مديران باشگاه در موضوع قرارداد كنعاني‌زادگان مشكلات بسيار زيادي براي آنها به وجود آورد. پرسپوليس فكر مي‌كرد كه اين بازيكن با باشگاه قرارداد دارد و طبيعتا به تيم بازخواهد گشت. اما سازمان ليگ اعلام كرد كه اين مداقع هيچ قراردادي با اين تيم ندارد و همين مساله باعث شد مدافعي كه كادر فني حساب ويژه‌اي روي او باز كرده‌ بود، سر از باشگاه رقيب يعني استقلال در بياورد. حالا با توجه به اينكه جدايي طارمي از پرسپوليس به خاطر تمايل اين بازيكن به ادامه فوتبالش در اروپا قطعي شده، ‌سرخپوشان در خط دفاعي تيم خود با معضل بزرگي روبه‌رو شده‌اند. آنها عذر محسن بنگر و رضا نورمحمدي را هم خواسته بودند و اتفاقات اخير باعث شده كه مسوولان باشگاه به نور‌محمدي اعلام كنند فعلا با هيچ تيم ديگري قرارداد نبندد. البته تمايل اصلي آنها به حفظ بنگر در اين شرايط بود كه اين بازيكن با تراكتورسازي قرارداد بست. در شرايط كنوني مسوولان باشگاه در حال مذاكره با كاوه رضايي هستند و هنوز بر سر مسائل مالي با اين چهره پرسروصدا در نقل و انتقالات به توافق نرسيده‌‌اند. چرا كه رضايي شرط كرده كه اين اختيار را داشته باشد هر وقت پيشنهاد خوب خارجي دريافت كرد بتواند قراردادش را فسخ كند. البته اخبار منتشر شده در رسانه‌ها حكايت از اين مساله دارد كه با نظر برانكو لوكا ماريچ مدافع كروات در اين تيم ماندگار خواهد شد و باشگاه هم علاوه بر تلاش براي جذب رضايي، به دنبال يك خريد پرسروصداي ديگر هم هست. رسانه‌ها سروش رفيعي را بمب نقل و انتقالاتي جديد پرسپوليس معرفي مي‌كنند، ‌اما اين بازيكن هنوز خدمت سربازي‌اش تمام نشده است. شايعاتي هم درباره احتمال حضور رضا قوچان‌نژاد شنيده شده كه مسوولان باشگاه آن را تاييد نكرده‌اند. اما آخرين سهميه ليگ برتري پرسپوليس به جز كاوه رضايي كه هنوز تكليف او روشن نيست، قطعا خريدي بزرگ خواهد بود.
   
تراكتورسازي بعد از تمديد قرارداد با امير قلعه نويي براي اينكه از قافله عقب نماند، خيلي سريع اقدامات لازم براي جذب بازيكنان مدنظر كادر فني را انجام داد. به همين ترتيب سعيد مرادي، محمدرضا مهدي‌زاده، محسن بنگر، محمد ابراهيمي، لوسيانو ادينيو و محمد نوري خيلي زود با اين باشگاه قرارداد بستند تا پرشورها هم در بازار نقل و انتقالات بتوانند خودي نشان بدهند. در شرايط كنوني هم كرار جاسم در آستانه عقد قرارداد با اين تيم است. عليرضا رمضاني، ‌ميلاد فخرالديني و حنيف عمران‌زاده هم نفراتي هستند كه احتمال حضورشان در تركتورسازي وجود دارد. اوضاع در سپاهان اصفهان هم نسبتا خوب است چرا كه استراتژي اين باشگاه نسبت به سال‌هاي گذشته با حضور ويسي در اين تيم به كلي تغيير كرده است. بعد از اينكه ويسي ليست جنجالي بازيكنان مازاد خود را اعلام كرد، ‌كلي سروصدا در رسانه‌ها به وجود آمد. فوصيل موسي اف، حبيب گرداني، لئوناردو پادواني، رحمان احمدي، هادي عقيلي، محمدرضا خلعتبري، وريا غفوري، حسين پاپي، عبداله كرمي، علي حمودي، امين منوچهري و شهاب گردان خودشان يك تيم فوتبال پر از بازيكنان اسم و رسم‌دار هستند كه سال ديگر در اين تيم جايي ندارند. در اين بين غفوري به استقلال و خلعتبري به گسترش فولاد پيوستند. اما تكليف نهايي ساير بازيكنان هنوز مشخص نشده است. از آن طرف هم لي اوليويرا، موسي كوليبالي، ميرجوان عماد، جلال الدين علي محمدي، طالب ريكاني، محمود قائدرحمتي، پدرو هنريكه اوليويرا، مهرداد محمدي،
شجاع خليل زاده، علي هليچي، دنيل نوروزي و علي حمودي بازيكناني هستند كه با تصميم ويسي به سپاهان ملحق شده‌اند. سپاهان با چراغ خاموش هنوز هم براي جذب چند بازيكن ديگر برنامه دارد. چرا كه احتمال جدايي محرم نويد‌كيا و علي كريمي از اين تيم هم وجود دارد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون