• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3565 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۲ تير

شوك طلايي در بازار

هفته گذشته، تحت تاثير همه پرسي مردم بريتانيا و راي آنها به خروج از اتحاديه اروپا، بازار به شكل چشمگيري با افزايش قيمت طلا و سكه همراه بود. اين افزايش قيمت در بازارهاي جهاني و داخلي محسوس بود و بازار ارز نيز از اين تكانه‌ها بي‌نصيب نماند.  در هفته گذشته، نرخ پوند انگليس با كاهش مواجه شد و دلار افزايش قيمت را تجربه كرد.
روز پنجشنبه هفته‌گذشته و در آخرين روز كاري، هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، يك ميليون و 81 هزار و 300 تومان قيمت‌گذاري شد، حال آنكه در آغاز هفته، نرخ اين سكه يك ميليون و 60 هزار تومان بود. سكه تمام بهار طرح قديم هم كه هفته را با نرخ يك ميليون و 58 هزار توماني آغاز كرده بود، آخر كار با نرخ يك ميليون و 83 هزار تومان به تعطيلات آخر هفته رفت. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 547 هزار تومان و 287 هزار تومان فروخته شدند. نيم سكه در طول هفته گذشته 19 هزار تومان و ربع سكه 10 هزار تومان گران‌تر شدند. سكه يك گرمي هم 188 هزار تومان خريد و فروش شد. اونس جهاني طلا، پيش از راي مردم بريتانيا مبني بر خروج از اتحاديه اروپا، چند روز آرام را سپري كرد ولي با مشخص شدن نتايج اين انتخابات، نرخ آن با سرعت هر چه تمام‌تر افزايش يافت. اونس طلا در روز پنجشنبه هفته گذشته، هزار و 263 دلار خريد و فروش مي‌شد و نرخ آن روز جمعه، ديروز، هزار و 233 دلار اعلام شد. مثقال طلا 476 هزار و 700 تومان خريد و فروش شد و هر گرم طلاي 18 عيار با قيمت 109 هزار و 943 تومان به دست مشتريان رسيد.
در بازار ارز، دلار امريكا در آخرين روز كاري هفته گذشته، سه هزار و 542 تومان قيمت‌گذاري شد كه نسبت به روز نخست هفته گذشته افزايش 77 توماني را از سر گذراند. به غير از خروج بريتانيا از اروپا، بانك مركزي هم در راستاي تك نرخي كردن ارز، نرخ دولتي اين واحد پولي را هم افزايش داد و همين مساله سبب شد نرخ دلار امريكا شتابي فزاينده را در هفته گذشته تجربه كند.
يورو هفته را با قيمت سه هزار و 900 تومان آغاز كرد و آن را با نرخ سه هزار و 917 تومان به پايان رساند. پوند هم كه پيش از بريكست، پنج هزار و 155 تومان قيمت داشت، در آخرين روز هفته گذشته با نرخ چهار هزار و 877 تومان به بازار عرضه شد. درهم امارات و لير تركيه هم در روز پنجشنبه گذشته به ترتيب 965 تومان و هزار و 245 تومان در بازار خريد و فروش شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون