• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3565 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۲ تير

دبيركل حزب اعتدال و توسعه:

تا پايان كار دولت هر دم ازين باغ بري خواهد رسيد

ما حزبي برخاسته از يك دولت نيستيم

ماه رمضان و مراسم افطاري اهالي سياست؛ اين حكايت هر سال تكرار مي‌شود؛ ماهي كه اصلاح‌طلب و اصولگرا، افراطي يا معتدل با پهن كردن سفره‌هاي افطاري آخرين اتفاقات مهم كشور را بررسي و تحليل مي‌كنند. حزب اعتدال و توسعه هم، همچون ديگر گروه‌هاي سياسي، مراسم افطاري خود را برگزار كرد. مراسمي كه طي آن محمدباقر نوبخت، دبيركل اين حزب كه قباي سخنگويي دولت را بر تن دارد فرصت را مناسب ديد تا كمي خودماني‌تر از وضعيت دولت گزارش دهد.
7 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي
نوبخت در اين مراسم هم از حزب خود تمجيد كرد و هم از انتظارات اعتدال و توسعه از دولت اعتدال گفت. اما شاه‌بيت حرف‌هاي دبيركل حزب اعتدال و توسعه درباره دوران پسابرجام بود. دوراني كه به اعتقاد او باعث شد تا بيش از 10 رييس‌جمهور و 18 وزير امور خارجه و 5 رييس مجلس سنا و نخست‌وزير به ايران سفر كنند. به گفته نوبخت در سفر همين هيات‌هاي بلندپايه خارجي به ايران در دوران پس از برجام بالغ بر 7 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي طي 5 ماه اخير در كشور انجام شده است.  به گزارش ايسنا، دبيركل حزب اعتدال و توسعه همچنين با تاكيد بر لزوم استفاده بهينه از فرصت‌هاي ايجاد شده در دوران پسابرجام، به حضور هيات‌هاي تجاري و اقتصادي و مقامات بلندپايه كشورهاي مختلف در ايران اشاره و اظهار كرد: در شرايطي كه روزي كشورهايي آمدن رده‌هاي مديركل سياسي به بالاتر را به ايران را تحريم كرده بودند و كسي از ايرانيان را نمي‌پذيرفتند، امروز شاهديم كه تاكنون بيش از 10 رييس‌جمهور و 18 وزير امور خارجه و 5 رييس مجلس سنا و نخست‌وزير به ايران سفر كرده‌اند و آثار سرمايه‌گذاري‌هاي آنها حداقل در دو بخش، 41 طرح با ارزش بالغ بر 3ميليارد و چهارصد و 18 ميليون دلار سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي ظرف 5 ماه گذشته بوده است. همچنين دو هفته قبل نيز بيش از 2/4ميليارد دلار روي 5 هزار مگاوات انرژي الكتريكي سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي انجام شده است. سخنگوي دولت با بيان اينكه مشاهده آثار اين سرمايه‌گذاري‌ها نيازمند زمان است، خاطرنشان كرد: طرح كوتاه‌مدت دولت تا پايان سال جاري اين است كه بتوانيم حدود7 هزار و 500 واحد راكد و نيمه‌فعال در اقصي نقاط كشور را با اعتباري معادل 16 هزار ميليارد تومان فعال كنيم.
دولت و چالش بزرگ ركود و تورم
سخنگوي دولت ادامه داد: ما از همان ابتدا با چالش بزرگ ركود عميق رشد منفي 8/6 درصدي مواجه بوديم. در كنار آن نيز نرخ تورم بالاي 40 درصد قرار داشت، در اين شرايط دولت مصمم بود كه اقدامات خود را در شرايطي انجام دهد كه سايه سنگين تورم تحت عنوان تحريم بر روي اقتصاد ملي وجود داشت را از اقتصاد كشور بردارد. نوبخت تاكيد كرد: دولت بايد هم زنجيرهاي فشار و تحريم را از پيش پاي اقتصاد كشور برمي‌داشت و هم در اين شرايط شاخص‌ها را تغيير مي‌داد. وي با اشاره به حصول توافق بين‌المللي ايران با 1+5 و حصول برجام، تدبير دولت، حمايت‌هاي مردم و هدايت‌هاي مقام رهبري را عامل اصلي لغو تحريم‌ها دانست.
مي‌دانستيم هر روزي براي دولت يك مساله ايجاد مي‌كنند
نوبخت با تاكيد بر اينكه همه اين اقدامات به عنوان حسن‌ختام دولت يازدهم در سال پاياني اين دولت انجام مي‌شود، به برخي حواشي ايجاد شده در روزهاي اخير درباره فيش‌هاي حقوقي تعدادي از مديران اقتصادي اشاره كرد و گفت: اصلا براي‌مان مهم نيست و از پيش هم طراحي كرده‌ايم و با اين طراحي آشنايي داريم كه هر روزي براي دولت يك مساله ايجاد كنند. الان ممكن است در چند بنگاه وابسته به دولت كه برخي از آنها حتي دولتي هم نيستند، مانند سال‌هاي گذشته يك‌سري اتفاقاتي بيفتد؛ گرچه دولت با همه آنها قويا برخورد مي‌كند و طي هفته‌هاي آينده نيز نتايج اين برخوردها مشاهده خواهد شد، اما با وجود همه اين مسائل از الان مي‌دانيم كه تا پايان اين دوره هر دم ازين باغ بري خواهد رسيد و ما يك موضوع را حل مي‌كنيم آنها موضوع ديگري را مطرح مي‌كنند. وي با بيان اينكه بايد اعتماد به نفس داشته باشيم و بدانيم كه با «برجام» چه فرصت بزرگي را در كشور ايجاد كرده‌ايم، تصريح كرد: در شرايط پسابرجام بايد نهايت استفاده را در جهت شكوفايي‌هاي استعدادهاي اقتصادي در كشور داشته باشيم.
در حاشيه نظاره‌گر بودم
محمدباقر نوبخت، همچنين در بخش ديگري از سخنان خود به انتخابات مجلس دهم اشاره كرد و گفت: اگرچه اين توفيق را نداشتم كه در شكل‌گيري مجلس مستقيما در كنار اعضاي حزب اعتدال و توسعه باشم اما در حاشيه نظاره‌گر بودم و مباهات مي‌كردم. وي با اشاره به راهيابي تعدادي از اعضاي حزب اعتدال و توسعه به مجلس دهم افزود: به اعضاي حزب تبريك مي‌گويم؛ چرا كه آنچه از جمع منتخبين مجلس مشاهده مي‌كنيم اين است كه انسان‌هايي فهيم و شايسته وارد مجلس شده‌اند. اين كار تسهيلي براي دولت در جهت تطميع و تكميل فعاليت‌هايي كه دولت يازدهم شروع كرد، فراهم كرده است.
تفاوت اعتدال و توسعه با ديگر احزاب
نوبخت در ادامه به بيان تفاوت‌هاي حزب متبوعش با ساير احزاب كشور پرداخت و خاطرنشان كرد: يكي از تفاوت‌ها بين حزب اعتدال و توسعه با اغلب احزاب داخل كشور آن است كه ما حزبي برخاسته از يك دولت نيستيم بلكه امروز دولتي برخاسته از يك حزب مسووليت و ماموريت امور اجرايي كشور را بر عهده دارد. دبيركل حزب اعتدال و توسعه با اشاره به انتظارات اين حزب از دولت يازدهم خاطرنشان كرد: با توجه به نظارت‌هايي كه در حزب وجود داشت، انتظار اين بود كه دولتي كه برخاسته از مجموعه اعتدال و توسعه است، بتواند نسبت به رفع مشكلات مردم اقدام كند. گفتني است، در مراسم افطاري حزب اعتدال و توسعه محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و مرتضي بانك معاون كل‌سرپرست نهاد رياست‌جمهوري حضور داشتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون