• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3577 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۸ تير

روحاني:

پول را از حلقوم دزدان بیرون می‌کشیم

كرمانشاه؛ ديار قهرمانان و دلاوران، با شوري وصف‌ناپذير از هم‌ميهنان كرد زبان، زمان مناسبي به استقبال رييس دولت يازدهم مي‌رود؛ زماني كه بحبوحه فيش‌هاي حقوقي و‌ يك سالگي توافق هسته‌اي، با هم درمي‌آميزند تا يك ساله پاياني دولت را وارد مرحله‌اي جديد از برخوردهاي سياسي كنند. كاروان تدبير و اميد بيست و نهمين سفر استاني خود را آغاز مي‌كند؛ سفري كه بار اطلاع‌رساني‌ها را باز هم بر دوش رييس قوه مجريه مي‌اندازد تا استاديوم آزادي شهر كرمانشاه، گوش‌شنوايي براي هشدار‌هاي رييس‌جمهور باشد. هشدارهايي كه نشان از عصبانيت حسن روحاني از اتفاقات پيش‌ آمده دارد، نثار كساني مي‌شود كه در پس پرده تحريم، دنبال غارت اموال ملت بوده‌اند. آنجا كه فيش‌هاي حقوقي باز هم به محور اصلي سخنان رييس‌جمهور باز مي‌گردد و عده‌اي در مورد آن شعار مي‌دهند و روحاني تاكيد مي‌كند كه «اگر كسي مدام قصد دارد مساله فيش‌هاي حقوقي را بررسي كند، تا به واسطه آن دزدي‌هاي گذشته فراموش گردد» تا يادآور شود كه «همه بدانند مردم آن دزدي‌ها را فراموش نكرده و از دادگاه‌هاي قضايي مي‌خواهند كه عوامل آن دزدي‌ها را بسزاي اعمال‌شان برسانند». حسن روحاني كه همچنان در برابر اعمال گذشتگان خود را پيگير نشان مي‌دهد، در ميان هشدارهايي كه اعلان مي‌شود، به كساني هم اشاره مي‌كند كه اگر‌چه تعداد قليلي هستند اما بذر يأس را در جامعه مي‌پاشند. حسن روحاني در اجتماع بزرگ مردم استان كرمانشاه با اشاره به اينكه تنها هنر عده‌اي اقليت اما پرصدا، دميدن روح يأس در جامعه و سياهنمايي است، مي‌گويد: «اين عده اگر چه بسيار اقليت هستند، اما صدايشان بلند است و اقدامات بزرگي را كه ملت بزرگ ايران در مسير توسعه و پيشرفت انجام داده‌اند، نمي‌بينند» و در ادامه از عده‌اي هم ياد مي‌كند كه از قطع دست متجاوزان به اموال مردم و سوءاستفاده‌كنندگان از تحريم نگرانند و مي‌گويد: «نبايد كسي از قطع شدن دست متجاوزان و تثبيت حق ملت ايران ناراحت باشد. اگر در دوراني به سال‌ها و دهه‌ها قبل برگشته بوديم به نحوي كه جابه‌جايي پول را از طريق صرافي‌ها انجام مي‌داديم اما اكنون از روش‌هاي مدرن استفاده مي‌كنيم و مشكلات را حل و فصل كرده‌ايم. مگر كسي پيدا مي‌شود كه از اين شرايط ناراحت باشد؟ اينكه كسي در پس تحريم به دنبال غارت اموال ملت بوده و 2 ميليارد و 700 ميليون دلار مردم را به غارت ببرد البته كه از شرايط جديد ناراحت است.»
مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحريم هستند
روحاني در ادامه اين سخنراني با بيان اينكه مردم منتظر بازگشت اموال غارت شده به بهانه تحريم هستند، تصريح كرد: «از قوه قضاييه مي‌خواهم در برابر متجاوزان به اموال مردم يك لحظه درنگ نكند چرا كه مردم منتظر حكم نهايي و بازگشت اموال ملت به خزانه عمومي هستند». رييس‌جمهوري تاكيد كرد: مگر مردم فراموش مي‌كنند كه كساني به بهانه تحريم، اموال آنها را به روش‌هاي مختلف به غارت ببرند. روحاني در ادامه سخنان خود به موضوع پرداخت‌هاي غيرمتعارف اشاره كرد و گفت: «اولا با كمال صراحت به ملت ايران اعلام مي‌كنم كه متاسفانه در سال‌هاي گذشته تخلفاتي در تمام دستگاه‌هاي كشور، در اين زمينه انجام شده است و اين تخلفات تنها به قوه مجريه اختصاص ندارد، بلكه مربوط به همه دستگاه‌ها و نهادهاي عمومي است كه در روزهاي آينده در مصاحبه مفصلي، ابعاد مختلف آن را براي مردم بيان خواهم كرد.»
نهادهاي نظارتي به وظايف خود دقيق و بهنگام عمل نكردند
رييس‌جمهوري با تاكيد بر لزوم مقابله با مشكل حقوق‌هاي نامتعارف و اهتمام دولت يازدهم براي حل و فصل آن، اظهار داشت: «اگر چه دستگاه‌هاي نظارتي فراواني در كشور وجود دارد، اما در اين راستا به همه وظايف خود دقيق و بهنگام عمل نكردند و لازم است از اين به بعد با دقت بيشتري در اين زمينه عمل كنند». روحاني اضافه كرد: «متاسفانه در قوانين و مقررات گريزگاه‌هاي قانوني و نقاط مبهم و شكاف‌هايي در زمينه حقوق‌ها وجود دارد كه بايد آنها را اصلاح كنيم، تا زمينه سوءاستفاده از آن از بين برود و دولت اقدامات فوري را در اين راستا انجام داده كه به اطلاع مردم خواهد رسيد به گونه‌اي كه مسير تخلفات موجود با مقررات لازم مسدود شده است». رييس‌جمهوري تصريح كرد: «راه‌حل برطرف كردن اين مشكل آن است كه همه دست به دست هم دهند و بدانيم كه چنين مشكلي با شعار درست نمي‌شود، بلكه بايد برنامه‌ريزي لازم در اين مسير انجام گيرد. دولت لوايح لازم را در اين راستا به مجلس شوراي اسلامي ارايه خواهد داد و راه‌حل اصلي رفع اين مشكلات شفافيت، اجراي دقيق قانون و اقدام ‌جمعي است و بي‌ترديد دولت با حمايت اكثريت مردم و رهبري معظم انقلاب اين مشكل را حل و فصل خواهد كرد». رييس‌جمهوري با تاكيد بر اينكه نبايد تخلف چند صد نفر را به جمعيت بزرگ مديران فعال، پاك و خدوم در كشور تعميم داد، اظهار داشت: «مردم بدانند كه اين تخلفات از آن مديران انگشت‌شماري بوده است و اكثريت قاطع مديران پاك و زحمتكش هستند.»
مردم دزدي‌هاي ميلياردي
در گذشته را فراموش نمي‌كنند
روحاني با اشاره به اينكه با بزرگ كردن تخلف عده‌اي اندك و انتشار چند فيش حقوقي، مردم دزدي‌هاي ميلياردي در گذشته را فراموش نمي‌كنند، گفت: «البته اگر تخلفي در گوشه‌اي انجام شده اين بدين معنا نيست كه مردم دزدي‌هاي قبلي را فراموش خواهند كرد. اگر كسي مدام قصد دارد مساله فيش‌هاي حقوقي را بررسي كند تا به واسطه آن دزدي‌هاي گذشته فراموش گردد، همه بدانند كه مردم آن دزدي‌ها را فراموش نكرده و از دادگاه‌هاي قضايي مي‌خواهند كه عوامل آن دزدي‌ها را به سزاي اعمال‌شان برسانند». رييس‌جمهوري تاكيد كرد: مردم، اهمال، قصور يا تقصيري كه چند سال قبل انجام شده و به خاطر آن امريكا 2 ميليارد دلار از پول ملت را برداشته و نيز تخلف 3 هزار ميلياردي و 12 هزار ميلياردي را فراموش نخواهند كرد. روحاني خطاب به مردم بزرگ ايران، تصريح كرد: دولت به مردم قول مي‌دهد كه موضوع حقوق‌هاي غيرمتعارف را حل و فصل كرده و آن را به مردم گزارش دهد و در عين حال تخلفات گذشته و مبارزه با فساد را به عنوان يك اصل اساسي و با جديت دنبال كند.
دوران كودتا و تحميل توپ و تانك به مردم به سر آمده است
رييس‌جمهوري در ادامه با بيان اينكه دوران كودتا و تحميل توپ و تانك به مردم به سر آمده است و تنها صندوق راي راه‌حل مشكلات منطقه است، تصريح كرد: امروز دوراني است كه تنها صندوق آرا مي‌تواند راه‌حل مسائل و مشكلات كشورهاي منطقه از جمله در تركيه، سوريه، عراق، لبنان و يمن باشد. روحاني اضافه كرد: راه‌حل رفع مشكلات منطقه و مردم قرار گرفتن در مسير ايمان، مردم‌سالاري، احترام به مردم و دموكراسي است. همانطوري كه مردم ايران در 37 سال گذشته آن را نشان دادند كه هر كجا مي‌خواهند سخن خود را با صداي بلند به گوش جهانيان برسانند، پاي صندوق آرا حضور مي‌يابند.
برچم همه اقوام، مذاهب و عشاير كرمانشاه وحدت و همدلي است
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود كرمانشاه را دروازه بزرگ غرب ايران و ديار باستاني عشق، ايمان و زادگاه مهر و مدنيت ايراني و اسلامي توصيف كرد و گفت: كرمانشاه اقليم فرهنگ، هنر، سرزمين پهلوانان، مردمان سخاوتمند و بلندنظر است و در اين استان با هر قوميت و زباني بيرق اتحاد و همدلي را برافراشته‌اند. رييس‌جمهوري نسل جوان را اميدهاي فرداي ايران و ياران همراه انديشه اعتدال و تدبير و اميد دانست و از ميهمان‌نوازي و استقبال گرم اقشار مختلف استان به ويژه جوانان استان كرمانشاه قدرداني كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون