• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3578 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۲۹ تير

عدد نوشت

افزايش توليد چاي ايراني

بيش از دو ماه از فصل برداشت چاي ايراني مي‌گذرد و به گفته رييس سازمان چاي تاكنون ۸۰ هزار تن برگ سبز چاي از چايكاران خريداري شده است و در سال جاري ميزان توليد اين محصول ۴۰ درصد افزايش مي‌يابد. محمد ولي روزبهان، اظهار كرد: از ابتداي فصل برداشت برگ سبز چاي تاكنون بيش از ۸۰ هزار تن از اين محصول به ارزش ۱۴۷ ميليارد تومان به صورت تضميني خريداري شده كه تاكنون بالغ بر 5/46 ميليارد تومان آن به چايكاران پرداخت شده است. وي با بيان اينكه با پرداخت 5/6 ميليارد تومان ديگر در ساعات آينده ميزان پرداخت مطالبات چايكاران به ۵۳ ميليارد تومان مي‌رسد، گفت: حدود ۶۴ درصد مطالبات توليدكنندگان باقي مانده است كه بخشي از آن طي هفته‌هاي آتي به حساب آنها واريز خواهد شد. با توجه به شرايط جوي حاكم بر باغ‌هاي چاي پيش‌بيني مي‌شود حدود ۱۱۰ تا ۱۱۵ هزار تن برگ سبز چاي در سال جاري توليد شود كه افزايش ۴۰ درصدي را نسبت به سال گذشته در پي خواهد داشت.

 

پرونده‌هاي كشفيات قاچاق

سخنگوي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز افزود: تعداد پرونده‌هاي تشكيلي در زمينه كشفيات قاچاق در سه ماهه سال ۱۳۹۵، ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد بوده است كه اين تعداد در سه ماهه سال جاري به ۱۸ هزار و ۱۹۷ پرونده رسيده است. همچنين پرونده‌هاي ارزي مهمي داشته‌ايم در اين زمينه دو ميليون و ۶۰۰ هزار دلار كشفيات دلاري، دو ميليون يورو كشفيات يورو و ۹۷۲ هزار ميليارد كشفيات دينار عراق بوده است و در زمينه قاچاق طلا نيز پيشرفت‌هاي قابل ملاحظه‌اي اتفاق افتاده و در دو مغازه معادل ۲۰ ميليارد تومان مصنوعات طلا كشف شده است. قاسم خورشيدي با اشاره به برخي ديگر از آمارها در زمينه قاچاق گفت: در سه ماهه اول سال جاري ۱۴ لنج لوازم خانگي، ۹ كانتينر لباس در بندرعباس، ۵۷ هزار دستگاه لوازم خانگي، ۲۲ هزار تخته پتو در يك انبار در پاكدشت، ۵۹۳ هزار تن لوازم چيني‌آلات در يزد و هشت كاميون لوازم خانگي و يدكي در بندرعباس كشفيات كالاهاي قاچاق داشته‌ايم.


 
افزايش مكالمات تلفني ايران و تركيه

به دنبال حوادث اخير تركيه، مكالمات تلفني ايرانيان با اين كشور سه برابر افزايش يافت. معاون بهره‌برداري و مديريت شبكه شركت ارتباطات زير ساخت، در ارتباط با تاثير حوادث اخير تركيه در تامين پهناي باند ايران اظهار كرد: اتفاقات اخير هيچ تاثيري بر روي كيفيت اينترنت كشور برجاي نگذاشته است. اسماعيل رادكاني افزود: از ظرفيت پهناي باند ايران تنها ۲۰ درصد آن از طريق كشور تركيه تامين مي‌شود و طي اين مدت نيز در تامين اين ظرفيت مشكل خاصي ايجاد نشده است. وي به در نظر گرفتن ظرفيتي اضافه در تامين پهناي باند اينترنت اشاره كرد و گفت: با در نظر گرفتن اين ظرفيت نه تنها در خصوص مسير تركيه، بلكه در هر مسير ديگري كه با مشكل مواجه شويم اين امكان وجود دارد كه ظرفيت مذكور را جايگزين كنيم.
 
عبور  ركورد مصرف برق

پيك مصرف برق كشور روز يكشنبه 27تيرماه 95 با افزايش 11 هزار و 672 مگاواتي نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، از مرز 51 هزار مگاوات گذشت و رقم 51 هزار و 229 مگاوات را به ثبت رساند. اين در حالي است كه پيك مصرف برق كشور در روز مشابه پارسال 39 هزار و 557 مگاوات و پيك مصرف يكشنبه گذشته 48هزار و 482 مگاوات گزارش شده بود. بر اساس اين گزارش، اين ميزان درمقايسه با روز مشابه پارسال 11 هزار و 672 مگاوات افزايش يافته است. همچنين ميزان ذخيره نيروگاه‌هاي كشور در روز گذشته به يك هزارو 725 مگاوات رسيد. صنايع كشور نيز در روز گذشته سه‌هزار و 476 مگاوات برق مصرف كردند. با افزايش پيك مصرف برق به بيش از 51 هزار مگاوات، از هموطنان درخواست مي‌شود براي بهره‌مندي همگان از برق پايدار، مديريت مصرف را به ويژه در ساعت‌هاي اوج بار (ساعات 12تا 16 و 19 تا 23) در دستور كار خود قرار داده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون