• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3603 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

مطلعین نگذارند به امام بی مهری شود

گروه سياسي| الياس حضرتي، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه پرونده‌اي مانند اعدام‌هاي سال 67 بايد به‌طور كامل از سوي افرادي كه در آن جلسات بودند براي مردم مطرح شود، گفت: بايد همه حقايقي كه وجود داشت از جمله شرايط جنگي، حمله مرصاد، انسجام تشكيلاتي كه منافقين داشتند و همه و همه بايد به وضوح مطرح شود. نگذارند كساني‌كه كينه‌هاي ديرينه از حضرت امام دارند همچنان نسبت به امام بي‌مهري كنند. به گزارش اعتماد آنلاين، جمله‌هاي كليدي اظهارات الياس حضرتي در جمع خبرنگاران پارلماني به شرح زير است:

در ارتباط با انتشار نوار صوتي صحبت‌هاي آيت‌الله منتظري در مورد اعدام‌هاي سال 67 اين موضوع جديدي نبود و اينكه در اين شرايط از بيت ايشان بيرون آمد جاي بحث دارد. متاسفانه بيت آيت‌الله منتظري در همان دوران هم مشكل ايجاد كرد و بحث مذاكره با امريكا از سوي اطرافيان بيت آيت‌الله منتظري به يك روزنامه لبناني اعلام و آن موضوع خراب شد. زماني‌كه جمهوري اسلامي تصميم گرفت با امريكا مذاكره‌اي انجام دهد، مك فارلين حركت كرد و به تهران آمد و طرف مذاكره با او در هتل اوين افرادي بودند كه مي‌خواستند با او صحبت كنند (ما موشك تاو گرفتيم و واسطه شديم تا دوستان لبناني گروگان‌هاي امريكايي را آزاد كنند) و بحث با يك روال طبيعي در حال پيش رفتن بود و احتمال اينكه در موضوعات ديگر هم امكان مذاكره پيش بيايد وجود داشت اما ناگهان خبر اين مذاكره كه فوق‌العاده محرمانه بود در مجله السفير لبنان چاپ و سپس مشخص شد كه توسط اطرافيان بيت آيت‌الله منتظري خبر آن داده شده است.

آقاي هاشمي به دستور امام مجبور شد اصل و كل ماجرا را با مردم درميان بگذارد و از سوي ديگر «ايران گيت» پيش آمد و بحث‌هاي مختلفي آغاز شد و از آن زمان مذاكرات قطع شد. در حالي كه آن مذاكرات مي‌توانست به نتايج ديگري هم برسد تا شاهد بسياري از ماجرا‌ها نباشيم.

انتشار اين نوار صوتي تكراري كه در گذشته هم چاپ شده در اين مقطع به نظرمن جاي سوال دارد و مشكوك است و بايد بررسي و پيگيري شود كه چرا در اين مقطع كه منافقين با سياست‌هاي كلي تندروهاي امريكا به عربستان وصل شده‌اند و از حمايت كامل عربستان برخوردار شده‌اند، همين طور با گروه‌ها و دسته‌هايي كه از عربستان پول دريافت مي‌كنند مانند ابومازن كه با منافقين ملاقات‌هايي كرده اند، چه ضرورتي بر انتشار اين فايل صوتي بود. با اخلالي كه اين افراد ايجاد كردند باعث مظلوميت بيشتر چهره كريه و زشت منافقين مي‌شوند. بنده انتشار اين نوار صوتي را از طرف هر كسي باشد محكوم مي‌كنم و فكر مي‌كنم اين‌گونه كارها در خدمت منافع ملي نبوده و نيست.

اگر بتوانيم مباحث داخلي و منافع ملي مان را ارجح قرار دهيم و دشمنان‌مان را بشناسيم و مخالفين منافع ملي مان را مرز‌بندي كنيم هميشه به صواب نزديك‌تر هستيم.

آقاي منتظري شخصيت فقيه و عالمي بود اما در سياست در همان سال‌هاي 66 و 67 ما مسائل را پيگيري مي‌كرديم حتي به عنوان علاقه‌مندان به ايشان، معتقد بوديم در مسائل سياسي خيلي سطحي و ساده برخورد مي‌كردند و اطرافيان و دفتر خودشان را نمي‌توانستند به خوبي اداره كنند و به همين دليل حضرت امام (ره)، او را كه از بهترين شاگردان امام راحل بود از مهم‌ترين موضوع كه قائم مقامي ايشان بود، حذف و اعلام كردند ايشان به همان مباحث فقهي و علمي خود در حوزه بپردازد بسيار بهتر است و به مسائل سياسي به خاطر ديد ساده انديشانه ايشان ورود نداشته باشند.

بايد همه حقايقي كه وجود داشت از جمله شرايط جنگي، حمله مرصاد، انسجام تشكيلاتي كه منافقين داشتند و همه و همه بايد به وضوح مطرح شود. در روزنامه اعتماد به قلم آقاي شكوهي طي دو مقاله مفصل به اين موضوع پرداخته‌ايم و در اين زمينه روشنگري كرده‌ايم و اميدواريم كسان ديگري هم كه در اين داستان‌ها اطلاعات بيشتري دارند نيز صحبت كنند. نگذارند كساني‌كه كينه‌هاي ديرينه از حضرت امام دارند همچنان نسبت به امام بي‌مهري كنند.

هر كس ديگري غير از آن سه نفري كه آقاي مطهري گفتند اگر اطلاعاتي دارند و در اين جريان هستند بايد بيايند و دفاع كنند. به نظر بنده كار مهمي انجام شده و اين كار در شرايط جنگ و آن موقعيت تشكيلاتي منافقين دلايل محكم قضايي و شرعي دارد. بايد تمامي ابهامات را رفع كنند و تمام كارها را دامن امام نيندازند.

در خصوص چرايي عدم وجود آمار دقيق از اعدامي‌هاي آن سال‌ها، بنده نيز تعداد دقيقي نمي‌دانم. هر واقعيت و موضوعي ممكن است در زماني چيزي از آن گفته نشود و كمتر صحبت شود و كلي‌گويي شود اما وقتي زماني از آن مي‌گذرد به راحتي مي‌توان در مورد آن صحبت كرد، البته دامن زدن به اين داستان به هر شكلي به نفع منافقين خواهد بود و به مظلوميت آنها اضافه مي‌كند.

بنده موافقم كساني كه در جريان هستند ولو اينكه در بخشي از ماجرا آسيب هم ببينند بيايند و توضيح دهند حتي اگر مورد نظر منفي قرار بگيرند، اين اشكالي ندارد و بايد خودشان را فداي حضرت امام، انقلاب و نظامي كه هزاران شهيد داده، كنند.

در محافل اصلاح‌طلبان صحبت‌ها و گفت‌وگوهاي مختلفي وجود دارد اما در انتخابات رياست‌جمهوري و شوراها مشترك هستند و براي آنها با اهميت است و به مرور كه پيش مي‌رويم تشكل‌ها و حلقه‌هاي مختلف قطعا تبديل به يكي مي‌شوند و يك تشكل كامل يعني همان شوراي سياستگذاري كه در انتخابات قبل ايجاد شد با تغييراتي و با مسووليت كسان ديگري ايجاد مي‌شود اما در اينكه منسجم و متحد با يك تشكيلات جلو بيايند، در اين شكي وجود ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون