• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3603 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

سرخط خبرها

رييس اتحاديه مشاوران املاك: تاسيس هلدينگ و شركت سرمايه‌گذاري مسكن خلاف قانون بانكداري است/ وضع قوانين مالياتي، واحدهاي خالي از سكنه را كاهش داد. فارس

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران: خريد تضميني گندم كشاورزان از 7/10 ميليون تن فراتر رفت. روابط عمومي

سبحاني خبر داد: ۷۰۰ ميليارد تومان واگذاري جايگاه‌ سوخت به بخش خصوصي. ايسنا

دبير ستاد توسعه فناوري و نوآوري صنايع دانش‌بنيان دريايي معاونت علمي و فناوري رياست‌جمهوري از تهيه و تدوين سند توسعه دريايي كشور خبر داد. روابط عمومي

رايزن بازرگاني ايران خبر داد: افزايش ۷۰ درصدي صادرات به آفريقاي جنوبي در چهار ماهه امسال. تسنيم


در آستانه تكميل خط توليد ريل ملي در ذوب‌آهن اصفهان و اتمام مراحل اجرايي و با نزديك شدن به راه‌اندازي رسمي اين پروژه عظيم صنعتي، دكتر جعفر سرقيني، معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در روز شنبه 26 تيرماه جاري ضمن حضور در ذوب‌آهن اصفهان و بازديد از كارگاه نورد 650 وخط توليد ريل ملي با مسوولان اين شركت ديدار و گفت‌وگو كرد. معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در مصاحبه با خبرنگار ما ضمن ابراز خرسندي از حضور در ذوب‌آهن و مشاهده پيشرفت‌هاي به دست آمده، با اشاره به تلاش و همت مجدانه مديران وكاركنان سختكوش اين شركت، براي رفع نابساماني‌ها و كمبود‌ها، حفظ موفقيت‌ها و تكميل نهايي پروژه‌هاي اجرايي و درحال انجام ذوب‌آهن تاكيد كرد. دكتر جعفر سرقيني در مورد اهميت و جايگاه توليد اين محصول مهم در ذوب‌آهن و نقش آن در توسعه صنعت ريلي كشور يادآور شد: از سال‌هاي پيش از ذوب‌آهن خواسته بوديم كه كنار توليد مقاطع طويل وساختماني به دنبال افزايش و تنوع محصولات ديگر باشد و با توليد محصولات جديد و بدون رقيب، سبد كالاهاي خود را تكميل كند.


تقي‌زاده گفت: با توجه به ايمني بالاي قطعات خودروهاي دوگانه سوز، اقدام به سفارش‌گذاري بعضي از اين قطعات از شركت‌هاي خارجي كرديم كه اين كار باعث تاخير در تحويل تعدادي از خودروهاي دوگانه‌سوز ثبت نامي شده است. به گزارش سايپا نيوز، رضا تقي‌زاده، معاون بازاريابي و فروش گروه خودروسازي سايپا در خصوص تامين قطعات خودروهاي دوگانه سوز توليد شركت سايپا گفت: خودروهاي دوگانه سوز از قطعات متفاوتي تشكيل شده و با توجه به نياز به ايمني بالا در تامين اين قطعات، حساسيت خاصي در توليد و تامين آن وجود دارد. وي افزود: در سفارش‌گذاري كه براي اين قطعات انجام شده تعدادي از آنها به لحاظ كيفي قابل تاييد نبوده و لذا مجددا از طريق شركت‌هاي خارجي سفارش‌گذاري صورت پذيرفت كه پس از تاييد روي خودروها نصب و تحويل مشتريان خواهد شد.


اين درخواست حسب اقتضائات سياسي به جاي مباني فني و كارشناسي با واكنش‌هاي متفاوتي روبه رو بوده است. بالاخره در آيين‌نامه جديد مشاغل سخت و زيان‌آور مصوب اسفند 1385 هيات وزيران در ماده 11 آن به صراحت حرفه خبرنگاري جزو مشاغل سخت و زيان‌آور شناخته شد و فقط احصاي مصاديق آن به كميته‌هاي ذي‌ربط واگذار شد؛ لذا چنانچه سازمان تامين اجتماعي يا وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي درصدد آن باشند كه اين حرفه را از زمره مشاغل سخت و زيان‌آور خارج كنند بايد مباني كارشناسي آنها در هيات وزيران مورد بررسي و تجزيه و تحليل قرار گيرد.

بنابراين به هيچ عنوان سازمان تامين اجتماعي و وزارتخانه ذي‌ربط نمي‌تواند راسا حتي از طريق كميته‌هاي مربوط حرفه خبرنگاري را از شاغل تحت و زيان‌آور خارج كند.

3-‌ يكي از وعده‌هاي اساسي رييس‌جمهوري به مردم در انتخابات فراهم كردن بسترهاي لازم در واگذاري امور به مردم و تقويت شكل‌هاي صنفي و حرفه‌اي در كشور بوده است. متاسفانه با وجود اين توصيه‌ها وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اقدامات عملي را در خصوص بازگشايي انجمن صنفي روزنامه‌نگاران نه تنها انجام نداده كه اكنون نيز با عدم پاسخگويي به نامه روزنامه‌نگاران در خصوص نگراني از حذف حرفه خبرنگاري از مشاغل سخت و زيان‌آور، وعده‌هاي رييس‌جمهوري را به دوردست‌ها انتقال داده است.


بسياري از افراد كه به مساله فيش‌هاي حقوقي پرداختند از اين منظر به موضوع نگاه نكردند كه اوضاع موردنظر در جامعه به كلي عوض شده است. فيش‌هاي حقوقي نمادي از اين تغيير وضع است و نه اينكه خودش مشكل باشد. فيش‌هاي حقوقي نشانه‌اي از يك تحول در حدود سه دهه گذشته است. در هر دوره به تناسبي اين وضع تشديد شد، شايد بيشترين اثرگذاري را در شكل‌گيري اين روند نيز دولتي داشت كه بيشترين ادعاها را در مسير مخالف اين روند از خود نشان مي‌داد. واقعيت را بايد پذيرفت و كوشيد تا خود را به نحو مطلوبي كه كمترين زيان را داشته باشد با آن تطبيق داد. جلوي اين واقعيت ايستادن يا ناديده گرفتن آن فقط موجب از دست رفتن فرصت مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون