• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3603 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

سرخط خبرها

بان كي مون: حمله به بيمارستان‌ها در يمن مغاير با قوانين بين‌المللي است

اسراييل به تركيه 20 ميليون دلار غرامت پرداخت مي‌كند

روسيه مراكز فرماندهي اتمي زيرزميني جديد مي‌سازد

هند درخواست مذاكره پاكستان بر سر كشمير را رد كرد

توافق محرمانه لندن و منامه براي آموزش نيروهاي پليس بحرين

واشنگتن: تا زمان به دست آوردن مدرك، اقدام قانوني عليه گولن نمي‌كنيم

دستگيري عامل تروريستي در نزديكي پايتخت آلمان و كشف مواد منفجره

حزب‌الله لبنان اقدامات رژيم صهيونيستي را در «شبعا» رصد مي‌كند


كمپين دونالد ترامپ قصد دارد تا تغييراتي جدي را در درون ساختار خود ايجاد كند كه در سه ماه مانده به انتخابات نهايي بتواند حالت تهاجمي‌تري به خود بگيرد و نشان دهد و كمپين چهره‌اي برنده را از خود به نمايش بگذارد. اكنون ترامپ استيو بنون را به عنوان رييس اجرايي بخش مطبوعاتي كمپين خود منصوب كرده است. بنون، بانكدارسابق و سرمايه‌گذار شناخته مي‌شود. تغيير بعدي در كمپين انتخاباتي ترامپ تغيير جايگاه كليان كانوي، مشاور ارشد ترامپ شناخته مي‌شد كه به سمت مدير مبارزات انتخاباتي منصوب شده است. گفتني است بنون شخصيتي شناخته شده است كه همواره به عنوان فردي با لحن تند شناخته مي‌شود كه بناست به توصيه او متن مبارزات انتخاباتي را تهيه و تنظيم ‌كند و كانوي نيز عملا مديريت مبارزات انتخاباتي را بر عهده مي‌گيرد. به گزارش سي‌ان‌ان حضور اين دو فرد در مراتب بالاي كمپين انتخاباتي ترامپ نشان مي‌دهد كه ترامپ قصد دارد چارچوب سنتي كمپين خود را تغيير دهد و عملا نقش پل منفورت را به عنوان مدير كمپين تبليغاتي ترامپ محدود كند. با اين حال كانوي به خبرنگاران عنوان كرد كه منفورت به عنوان استراتژيست ارشد كمپين و به عنوان رييس ستاد تبليغاتي در سمت خود باقي خواهد ماند و حضور من تنها در راستاي توسعه و پيشرفت تيم به حساب مي‌آمد. تغييرات به وجود آمده در اين راستا صورت گرفته كه خبرها از اختلاف پل منفورت و دونالد ترامپ شنيده شده است و اين نگراني را به وجود آورده كه به كمپين آسيب فراواني وارد خواهد كرد. گفتني است به تازگي فاش شده است كه پل منفورت در طول سال‌هاي 2007تا 2012 به رييس‌جمهور سابق و طرفدار روسيه در اوكراين مشاوره مي‌داده و از او بيش از دوازده ميليون دلار پول دريافت كرده است كه اين موضوع شايعه‌ها در خصوص نزديكي كمپين ترامپ به روسيه با نيز قوت بخشيده است.


بورگه برنده، وزير امور خارجه نروژ ظهر روز چهارشنبه با محمدجواد ظريف، همتاي ايراني خود ديدار كرد. در اين ديدار پيرامون مناسبات دوجانبه و شرايط منطقه‌اي و بين‌المللي تبادل نظر شد. وزيران امور خارجه ايران و نروژ با تاكيد بر توسعه روابط دو جانبه در ابعاد و زمينه‌هاي مختلف، بر تقويت همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري به ويژه در حوزه مسائل پولي و بانكي تاكيد كردند. در ادامه اين ديدار و در حضور وزيران امور خارجه دو كشور، سه يادداشت تفاهم همكاري در زمينه‌هاي اعتبار صادراتي ميان صندوق ضمانت صادرات ايران و آژانس ضمانت اعتبارات صادراتي نروژ به امضا رسيد. بر اساس اين اسناد، نروژ يك خط اعتباري صادراتي يك ميليارد يورويي به ايران اعطا مي‌كند. يكي از اهداف اسناد امضا شده تامين اعتبار مالي براي اجراي پروژه‌هاي توسعه‌اي و زيرساختي جمهوري اسلامي ايران در بخش‌هاي مورد نظر دو طرف است. وزير امور خارجه نروژ در سفر يك روزه خود به ايران با رييس‌جمهور، رييس مجلس شوراي اسلامي، دبير شوراي عالي امنيت ملي، علي‌اكبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري و وزير نفت به‌طور جداگانه ديدار كرد. بورگه برنده، شب گذشته تهران را به مقصد اسلام‌آباد ترك كرد.


در گزارش مشترك بانك جهاني، سازمان ملل، بانك توسعه اسلامي و اتحاديه اروپا آمده است: درگيري در يمن تاكنون هزينه‌هاي زيادي را به صورت كلي و جزيي در يمن برجاي گذاشته است كه هفت ميليارد دلار آن مربوط به خسارات به زيرساخت‌ها و 3 / 7 ميليارد دلار ديگر نيز مربوط به بخش اقتصاد شامل توليد و ارايه خدمات است. در جريان جنگ داخلي در يمن كه 16 ماه از عمر آن مي‌گذرد، بيش از 6500 تن كشته، ‌5 / 2 ميليون نفر بي‌خانمان شده و فجاياي انساني زيادي برجاي مانده است. اين گزارش تحت عنوان بررسي اوليه خسارات و احتياجات مربوط به جنگ يمن منتشر شده و تاكيد شده است كه يك گزارش داخلي است و قابليت انتشار عمومي ندارد. در اين گزارش در بررسي وزارت آموزش يمن نيز آمده كه در جريان اين جنگ، 1671 مدرسه در 20 منطقه تخريب شده و آسيب ديده‌اند، ‌287 مورد نيازمند بازسازي هستند، ‌544 مدرسه به عنوان پناهگاه براي آوارگان و جنگ‌زدگان مورد استفاده قرار مي‌گيرند و 33 باب مدرسه نيز توسط نيروهاي مسلح اشغال شده‌اند. تخمين زده شده كه ميزان خسارت به اين مدارس 269 ميليون دلار است. در گزارش وزارت بهداشت عمومي يمن نيز آمده كه از اوايل 2016، 900 درمانگاه از 3652 درمانگاه هيچ كادر درماني ندارند و 6 / 2 ميليون كودك زير 15 سال در يمن به‌شدت در معرض ابتلا به سرخك هستند. برآورد كلي اين گزارش نشان مي‌دهد كه خسارت‌هاي ناشي از جنگ چهارده ميليارد دلار تخمين زده شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون