• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3603 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۸ مرداد

تصويب طرح ويژه ايجاد 140 هزار شغل براي رونق بخش گردشگري و صنايع دستي

طرح ويژه ايجاد 140 هزار فرصت شغلي در بخش‌هاي گردشگري و صنايع دستي در دومين نشست شوراي‌عالي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كه در دفتر معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد به تصويب رسيد و بانك مركزي و سازمان برنامه و بودجه مكلف شدند تا تسهيلات مورد نياز اين طرح را تهيه كنند.

در اين نشست كه با حضور اعضاي حقوقي و حقيقي شورا و به رياست دكتر اسحاق جهانگيري، معاون اول رييس‌جمهور برگزار شد، گزارشي در خصوص طرح ويژه ايجاد اشتغال ضربتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري طي سال‌هاي 96-95 و نحوه تامين منابع و تسهيلات مورد نياز آن ارايه شد.

مسعود سلطاني فر، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در اين نشست در تشريح اين طرح گفت: در چارچوب اين طرح در بخش گردشگري تعدادي از طرح‌هاي سرمايه‌گذاري با متوسط پيشرفت فيزيكي 50 درصد هدف‌گذاري شده است كه در صورت تامين اعتبار حدود 40هزار ميليارد ريال تا پايان سال 1396 به بهره‌برداري خواهد رسيد.

وي گفت: برآورد مي‌شود در بخش گردشگري حدود 70 هزار فرصت شغلي ايجاد شود و سرانه ايجاد اشتغال براي هر فرصت شغلي حدود 1200 ميليون ريال در نظر گرفته شده است كه 50 درصد توسط بخش خصوصي به عنوان آورده تامين و 50 درصد توسط دولت به عنوان تسهيلات تامين خواهد شد.

سلطاني فر افزود: در بخش صنايع دستي و براي دو حوزه بازرگاني و توليد در مجموع برآورد مي‌شود حدود 72 هزار فرصت شغلي جديد ايجاد شود و تسهيلات بانكي مورد نياز براي ايجاد اين تعداد فرصت شغلي حدود 15469 ميليارد ريال و از منابع عمومي دولت حدود دو هزار ميليارد ريال پيش بيني شده است. وي گفت: در سرانه ايجاد اشتغال در بخش صنايع دستي براي هر فرصت شغلي 220 ميليون ريال اعتبار آموزشي ترويجي در نظر گرفته شده است.

سلطاني فر به جداول برش‌هاي استاني و حوزه‌اي اين طرح اشاره كرد و گفت: در جلسه‌اي كه با بانك‌هاي كشور داشتيم نحوه اختصاص اين تسهيلات را بررسي كرديم و هيات سه نفره‌اي متشكل از نمايندگان سازمان برنامه و بودجه، بانك مركزي و سازمان ميراث فرهنگي متولي اجرايي اين طرح شده‌اند و در جلسات شوراي‌عالي اشتغال نيز اين طرح، مطرح و تصويب شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون