• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

استاندار تهران:

تهران را به حراج گذاشته بودند

يارانه‌ها مصيبت است

گروه سياسي| از عمليات‌هاي ضد امنيتي خنثي شده در تهران تا مصيبت يارانه‌ها براي كشور و نيمه‌هاي پر و خالي برجام. مردي كه در دولت يازدهم سكان اداره پايتخت را به دست گرفته است حرف‌هاي بسياري براي گفتن دارد، هرچند براي هر يك از اين مسائل توضيح‌هاي مختصري مي‌دهد اما از كنار همين جمله‌هاي كوتاه هم نمي‌توان به راحتي عبور كرد. پيش از اين هم برخي ديگر از دولتمردان روحاني از مصيبت بودن يارانه‌ها سخن گفته بودند و هر بار گويي كه اين جمله برگ برنده‌اي براي مخالفان شمرده شود از آن براي تضعيف دولت استفاده كردند، اكنون اما سيد حسين هاشمي در جملاتي كوتاه به روشني مي‌گويد كه چرا يارانه‌ها براي كشور مصيبت است. «قرار بود از افزايش حامل‌هاي انرژي به افراد نيازمند پول بدهيم، مقدراي هم به صنايع و مقداري هم براي طرح‌هاي عمراني، اما هيچ كدام از اينها عملي نشده است. با وجود اين مشكلات، اما دولت بي‌جهت از صندوق ذخيره ارزي پول بر‌نمي‌دارد، چرا كه خود را دولت قانو‌نگرا مي‌داند نه قانون‌گريز». از نظر استاندار تهران باز شدن سوييفت نيمه پر برجام و حل‌نشدن مشكلاتي همچون دلار نيمه خالي آن محسوب مي‌شود.
عمليات‌هاي ضدامنيتي در تهران خنثي شده است
سيدحسين هاشمي در گفت‌وگويي كه با خبرگزاري تسنيم داشته از عدم تغيير فرمانداران در تهران خبر داد و گفت: برنامه‌اي براي تغيير فرمانداران در تهران نداريم، البته شنيدم يكي از فرمانداران براي انتخابات شوراها مي‌خواهد كانديدا شود، خب من نمي‌توانم مانع آن شوم، براي كانديداتوري هم وي بايد استعفا بدهد و بر همين اساس هم بايد برايش فرد جايگزين پيدا كنيم. استاندار تهران در تشريح جلسات هفتگي در استانداري تهران براي برقراري امنيت پايدار، گفت: جلسات امنيتي در تهران در سه بخش انجام مي‌شود. يك مورد مربوط به خود استانداري و معاون امنيتي استانداري تهران است و بخش ديگر مربوط به شوراي امنيت كشور است. يك بخش ديگر نيز در دستگاه‌هاي ذي‌ربط است. به گفته هاشمي، تمامي عمليات‌هاي ضدامنيتي در تهران خنثي شده و امروز اشراف اطلاعاتي بسيار قوي و زبده حاكم است. وي با اشاره به دوران حضور 3 ساله خود در استانداري تهران گفت: ما در استانداري تهران يك مجموعه همدل و كاملا هماهنگ به وجود آورده‌ايم. اين را من نمي‌گويم كه چون استاندار هستم و از خود تعريف كنم، خير. شما از كارشناسان و مديران گذشته استانداري سوال كنيد و قطعا بر اين هماهنگي و همدلي مهر تاييد خواهند گذاشت.
تهران را در گذشته به حراج گذاشته بودند
استاندار تهران با بيان اينكه سياست دولت تدبير و اميد يعني فراجناحي بودن در استان تهران كاملا عملي شده است، گفت: مصداق هم براي اين ادعا داريم، اما نمي‌خواهيم نام ببريم. ما سياست‌هاي دولت تدبير و اميد را در تهران عملي كرده‌ايم، در همه حوزه‌ها اين كار صورت گرفته است. هاشمي جلوگيري از ساخت‌ و سازهاي غيرمجاز در تهران را از دستاوردهاي بزرگ خود در طول اين سه سال دانست و افزود: متاسفانه تهران را در گذشته به حراج گذاشته بودند، روند ساخت و سازهاي غيرمجاز روندي غيرقابل قبول پيدا كرده بود. وي گفت: برويد بررسي كنيد در اين سه سال از عمر دولت جلوي بيش از 97 درصد از ساخت و سازهاي غيرمجاز گرفته شده است.  
نگفتم كه مخالفين نظام تاييد صلاحيت شوند
استاندار تهران درباره برخي اظهارات خود از جمله اظهارنظرش درباره ردصلاحيت‌هاي داوطلبان انتخابات مجلس شوراي اسلامي دوره دهم، گفت: من آن حرف‌ها را در پرديس زدم، نوار حرف‌هايم موجود است، آنجا گفتم كه وقتي رهبر معظم انقلاب مي‌فرمايند حتي كساني هم كه نظام را قبول ندارند بيايند و راي بدهند، ما وظيفه داريم زمينه را براي راي دادن اكثريت مهيا كنيم  نه اينكه به گونه اي عمل شود كه كانديداي بخشي از مردم هم حذف شوندو اگر اين كار را نكنيم پس مردم به چه كساني راي بدهند؟ رسانه‌ها حرف‌هاي من را كامل پوشش نداده بودند و فقط همان بخش آخر حرف‌هايم را كه گفته بودم به چه كساني راي بدهند را منعكس كرده بودند. به نظرم در حق من كم‌لطفي شد، منظور من اين نبود كه مخالفان نظام هم تاييد صلاحيت شوند.   هاشمي ادامه داد: ما در اين دور از انتخابات كاملا اصل بي‌طرفي را رعايت كرديم و همه اينها را در انتخابات رياست‌جمهوري نيز رعايت خواهيم كرد. انتخابات براي امنيت كشور يك مساله كليدي است. وي با اشاره به مساله برجام و موفقيت‌آميز خواندن آن گفت: ما امروز نفت‌مان را خيلي راحت به يورو مي‌فروشيم، البته كه بايد در جامعه چكش‌كاري‌هايي صورت بگيرد، اما اصل قضيه اين است كه برجام گره از برخي مشكلات باز كرده است. سوييفت باز شده، اما مشكل دلار حل نشده است. مي‌خواهم بگويم كه نيمي از ليوان برجام پر و نيمي ديگر خالي است، ما بايد هر دو نيمه را ببينيم. وي درباره برخي موانع در پرداخت بودجه به شهرداري تهران نيز تصريح كرد: زمان آقاي احمدي‌نژاد پول بود، اما به شهرداري پول نمي‌داد، اما الان بودجه واقعا كم است، اما با اين حال بودجه شهرداري تا جايي كه امكانش باشد پرداخت مي‌شود. وي در پايان خاطرنشان كرد: يارانه‌ها براي كشور مصيبت شده است. قرار بود از افزايش حامل‌هاي انرژي به افراد نيازمند پول بدهيم، مقداري هم به صنايع و مقداري هم براي طرح‌هاي عمراني، اما هيچ كدام از اينها عملي نشده است. با وجود اين مشكلات، اما دولت بي‌جهت از صندوق ذخيره ارزي پول بر نمي‌دارد، چرا كه خود را دولت قانو‌نگرا مي‌داند نه قانون‌گريز.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون