• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3608 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۳ شهريور

عدد نوشت

پايلوت‌هاي ارايه  اينترنت بي‌سيم  

در راستاي اهداف وزارت ارتباطات سه شهر تهران مشهد و شيراز به عنوان پايلوت ارايه خدمات اينترنت بي‌سيم انتخاب و اين طرح به مرحله اجرا گذاشته شد. به گفته محمد علي يوسفي‌زاده براي توسعه رسانه‌هاي تعاملي در ايران منطبق بر آينده فناوري، دسترسي سريع‌تر و راحت‌تر مشتركين به ارتباطات باكيفيت، طرح‌هاي مختلفي در دستور كار اجرايي داريم، بر اين اساس مراحل آزمايشي ارايه‌ خدمات اينترنت بي‌سيم در شيراز، تهران و مشهد نهايي شده و در حال اجراست.


كاهش تلفات رانندگي

 در هفتاد و ششمين جلسه كميسيون ايمني راه‌ها با حضور وزير راه و شهرسازي، طبق گزارش پزشكي قانوني ۵۴۲۹ نفر در تصادفات رانندگي چهار ماه نخست سال كشته و ۱۱۲۷۷۰ نفر مجروح شده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته به‌ترتيب ۸/۲درصد كاهش، و ۷/۷درصد افزايش داشته است. در ابتدا گزارشي در خصوص ميزان تلفات رانندگي در چهارماه نخست سال جاري از سوي نماينده پزشكي قانوني ارايه شد كه طبق آن ۵۴۲۹ نفر در تصادفات رانندگي كشته و ۱۱۲ هزار و ۷۷۰ نفر مجروح شده‌اند كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتيب ۸/۲درصد كاهش در تلفات و ۷/۷درصد افزايش در مجروحان داشته است. همچنين تعداد كشته‌هاي تصادفات رانندگي در تيرماه امسال ۱۴۸۴ نفر بوده كه نسبت به تيرماه سال گذشته ۳/۱ درصد رشد داشته و شامل ۴۲۴ نفر درون‌شهري و ۹۵۱ نفر برون‌شهري، ۱۰۶ نفر روستايي و سه مورد نيز نامعلوم بوده است.


رشد سرمايه‌گذاري خارجي در تهران

براساس اعلام مديركل امور اقتصاد و دارايي استان تهران، كل سرمايه‌گذاري خارجي در استان تهران در پنج ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٢٧ برابر شده است. محمد آقايي بيان كرد: كل سرمايه‌گذاري خارجي در استان تهران در پنج ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٢٧ برابر شده است، به اين ترتيب كه در سال ١٣٩٤ نزديك به ٢١٣ ميليون دلار بوده و در پنج ماهه نخست سال جاري به ٢٧ ميليون دلار رسيده است. وي همچنين از هدفگذاري جذب سرمايه‌گذاري خارجي ٧٠٠ ميليون دلاري تا پايان سال ١٣٩٥ خبر داده است. سرمايه‌گذاري‌هاي انجام شده در تهران عمدتا، خودرو ١٤ ميليون دلار، منابع غذايي ١١ ميليون دلار و پيمانكاري يك ميليون دلار بوده است.

 

افزايش قيمت  قندوشكر

بر اساس تازه‌ترين گزارش قيمت خرده‌فروشي بانك مركزي، به روال چند هفته گذشته، روند افزايشي قيمت مرغ متوقف و معكوس شده است. اما در مقابل تخم مرغ و قند و شكر بيشترين افزايش قيمت را تجربه كرده‌اند.
به گزارش اقتصادنيوز، بانك مركزي گزارش قيمت خرده‌فروشي مواد غذايي را در هفته منتهي به 29 مرداد 95 منتشر كرده است. بر اساس اين گزارش قيمت‌ شش گروه از مواد غذايي در مقايسه با هفته قبل از 29 مرداد، افزايش داشته و قيمت 4 گروه ديگر ثابت مانده است. بيشترين افزايش قيمت مواد غذايي مربوط به افزايش 8/2 درصدي قيمت روغن نباتي است كه قيمت آن براي ماه‌هاي متوالي بدون تغيير مانده يا تورم كمتر از يك درصدي را تجربه كرده بود. بيشترين افت قيمت هم مربوط به افت 1/9 درصدي قيمت قند و شكر و 1/8 درصدي گوشت مرغ است. دو كالايي كه در هفته‌هاي گذشته افزايش قيمت قابل ملاحظه‌اي داشته‌اند. قيمت‌ها اما در مقايسه با هفته مشابه ماه قبل نوسانات قابل توجهي داشته‌اند. بيشترين افزايش قيمت مربوط به رشد 8/23 درصدي قيمت تخم مرغ است. قيمت قند و شكر نيز 9/10 درصد افزايش يافته است. در مقابل بيشترين افت قيمت مربوط به افت هشت درصدي قيمت ميوه‌هاي تازه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون