• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3616 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۳ شهريور

خبر

محورهاي همكاري محيط‌زيستي ايران و فرانسه

ايلنا|  برنامه اجرايي تفاهمنامه همكاري محيط زيستي ايران و فرانسه به امضاي رييس سازمان حفاظت محيط زيست و سگولن رويال، وزير محيط زيست، انرژي و امور درياهاي جمهوري فرانسه رسيد. اين برنامه عمل براي دوره‌اي دو ساله و به گونه‌اي تنظيم شده كه بتوان با استفاده از امكانات و برنامه‌ريزي‌ها در بازه زماني كوتاه‌تر، به نفع محيط زيست دو كشور و جهان بهره برد. مهم‌ترين محورهاي برنامه اجرايي تفاهمنامه همكاري محيط زيستي ايران و فرانسه عبارت است از:
تمركز بر مديريت پايدار آب و اجراي پروژه‌هاي آزمايشي براي توزيع موثر آب در شهرهاي بزرگ ايران مانند تهران تا قبل از پايان سال 2016،  عضويت ايران در اتحاديه بين‌المللي انرژي خورشيدي، Térawatt و همچنين در انرژي ژئوترمال، بسط همكاري‌هاي في‌مابين موزه تاريخ طبيعي فرانسه و موزه‌هاي تاريخ ملي و تاريخ طبيعي ايران با تبادل كارشناسان و محققان موزه تاريخ طبيعي ايران و موزه ملي ايران قبل از پايان سال 2016  گسترش همكاري بين سازمان هواشناسي فرانسه و سازمان هواشناسي ايران در مدل‌سازي، پايش و كنترل آلودگي هوا و مقابله با توفان‌هاي گرد و غبار و ريزگردها قبل از پايان سال 2016 و همكاري در زمينه حفاظت از تنوع زيستي سواحل و مديريت ساحلي به خصوص در مورد جنگل‌هاي مانگرو در سال 2017 .


قايق‌هاي كاغذي به ياد دو هزار مهاجر كشته شده

پس از درگيري‌هاي سوريه، هزاران نفر براي فرار از جنگ خانمان سوز، با خانواده خود راهي مسيري سخت و طولاني شدند تا به سرزميني ديگر عزيمت كنند و بسياري براي رسيدن به كشورهاي اروپايي راهي دريا شدند، دريايي كه دو هزار پناهجو را به كام مرگ كشاند. تورج صابري وند با همكاري فعالان اجتماعي تركيه، دو هزار قايق كاغذي را بر اين درياي پرتلاطم روانه كرده است البته نه در تهران كه در ساحل مديترانه و در كشور تركيه اين كار اجرا شد و با استقبال بسيار خوبي از سوي مردم حاضر در اين مكان مواجه شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون