• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3155 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۲۴ دي

زمينگير شدن 69 مجرم در عمليات گسترده پليس


اعتماد| بامداد ديروز در جريان عمليات گسترده پليس آگاهي تهران در پايتخت و هشت شهر حاشيه آن 69 نفر به اتهام انواع جرايم شناسايي و دستگير شدند.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رييس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به پاتك پليس به اين مجرمان در تشريح جزييات عمليات گفت: در راستاي اهداف قرارگاه مبارزه با سرقت كه از ابتداي امسال در سراسر كشور اجرايي شده، طرح‌هاي مختلفي براي برخورد و دستگيري با سارقان و مالخران طرح‌ريزي و اجرا شد كه در همين راستا بامداد ديروز با جمع‌آوري اطلاعات، عمليات گسترده و يكپارچه‌يي براي دستگيري اين افراد در تهران و هشت شهر حاشيه‌يي پايتخت به مرحله اجرا در آمد.
 در جريان اين عمليات 69 سارق، مالخر و كيف‌قاپ حرفه‌يي دستگير شده‌اند. از اين تعداد 68 نفر مرد و يك نفر زن هستند. به گفته سرهنگ محمديان در اين عمليات اعضاي يك باند 4 نفره جرايم جنايي نيز متلاشي شده است.
افراد دستگير شده در قالب 12 باند در نقاط مختلف اقدام به سرقت از منزل، سرقت خودرو، كيف‌قاپي، موبايل‌قاپي و... مي‌كردند. در بازرسي ماموران از مخفيگاه‌هاي متهمان نيز 120 دستگاه كامپيوتر خودرو و مقاديري اجناس و اقلام مسروقه كشف و ضبط شده است. به گفته سرهنگ محمديان، يكي از اين باندها نيز كه هفت نفر عضو آن بودند پس از سرقت كامپيوتر خودروهاي 206، اقدام به تميز كردن اين دستگاه‌ها كرده و با نصب هولوگرام و جعبه آن را تحت عنوان جنس نو در شهرستان‌ها به فروش مي‌رساندند.
سرهنگ محمديان با اشاره به دستگيري شش مالخر در جريان اين عمليات گفت: در ميان 12 باندي كه اعضاي آن دستگير شده‌اند، يكي از باندها با شيوه زاغ‌زني، موتوسيكلت‌هاي متعلق به پيك‌هاي موتوري و خودروهاي باربري را زاغ‌زني كرده و در فرصتي مناسب با حمله به راكب و رانندگان اين خودروها با تهديد سلاح سرد، اجناس و بار اين وسايل را سرقت كرده و متواري مي‌شدند.
رييس پليس آگاهي تهران بزرگ اتهام تنها متهم زن اين عمليات را «فروش طلاهاي مسروقه به طلافروشان» عنوان كرد و گفت: اين زن اجناس مسروقه به ويژه طلا و جواهرات سرقتي را به طلافروشي‌ها مي‌برده و با ظاهري آراسته و اين ادعا كه فاكتورهاي طلاها را فراموش كرده آن را به قيمت روز به طلافروشان مي‌فروخت كه در اين خصوص لازم است صاحب صنوف طلافروشي حتما توجه داشته باشند كه طلا را با فاكتور آن خريداري كنند.
عمده افراد دستگير شده سابقه‌دار هستند و تحقيقات ماموران از آنها براي تكميل جزييات پرونده همچنان ادامه دارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون