• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3661 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ آبان

به جاي برخورد با عاملان فساد با اصحاب رسانه برخورد نشود

3-‌ همه آناني كه خدمتگزار مردم و نظام هستند از هر طيف فكري كه هستند بايد اين نكته را مدنظر قرار دهند كه منافع ملي و ديني ما فصل مشتركي است كه با تكيه بر آن و با همدلي مي‌توان كشور را در مسير توسعه پيش برد، نقد دلسوزانه را بپذيريم و از تخريب، انگ و تهمت زدن به همديگر بپرهيزيم. در اين ميان رسالت نهادهاي فرهنگي به‌خصوص رسانه‌ها بسيار سنگين و خطير است.
4-‌ جوانان كه سرمايه‌هاي بي‌بديل در هر كشوري هستند و كشور ما نيز از اين نعمت بزرگ برخوردار است، حق برخورداري از شغل مناسب، ازدواج بهنگام، ورزش و تفريحات سالم براي گذراندن اوقات فراغت خود دارند. آنان به عنوان نيروهاي اجتماعي تاثيرگذار در جامعه بايد از سوي مسوولان به مشكلات‌شان توجه ويژه شود، جوانان ما نشان داده‌اند در هر عرصه‌اي كه به آنان اعتماد شود و به آنها ميدان داده شود توانايي بروز استعدادهاي خود را دارند، مهاجرت جوانان از دست دادن سرمايه‌اي است كه جايگزيني هرگز براي آن پيدا نخواهد شد و  افسوس كه در يك دهه اخير شاهد اوج‌گيري مهاجرت جوانان به خصوص نخبگان علمي كشور هستيم. اگر شرايط مناسب براي جوانان فراهم باشد بي‌ترديد آنان جلاي وطن نخواهند كرد.
5-‌ زنان كشور نيازمند توجه و برخورداري از فرصت‌ها و منابع برابر هستند تا هم خود بتوانند رشد پيدا كنند و هم جامعه به سوي توسعه گام بردارد. زنان آگاه و توانمند، جامعه‌اي توانمند خواهند ساخت و مادراني آگاه خواهند بود. رفع تبعيض‌هاي متفاوت از زنان و ايجاد امنيت براي زنان گامي بزرگ در جهت توسعه پايدار خواهد بود. استفاده از زنان در سطوح مديريت كلان، اشتغال زنان و توجه به ورزش زنان از مطالبات مهم جامعه زنان است.
6-‌ خانواده ايراني كه همواره در جامعه ايراني و اسلامي ما جايگاه ويژه‌اي داشته است اكنون روزگار خوشي ندارد. احترام و منزلت در بين افراد خانواده، گفت‌وگو در خانواده، نگهداري از سالمندان و توجه به آنان دستخوش تغييراتي شده است كه نيازمند توجه بسيار جدي مسوولان فرهنگي كشور است. سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در حوزه خانواده بايد با جديت، پيگيري و عملياتي شود.
7-‌ معلمان، كارگران و پرستاران از حداقل امكانات برخوردار نيستند و بازنشستگان به خصوص فرهنگيان بازنشسته در رنج فراواني هستند. به عنوان نماينده مردم از دولت مي‌خواهم كه به مشكلات مردم در اين حوزه‌ها توجه ويژه مبذول دارد. در مقابل اعتراضات صنفي قشرهاي زحمتكشي چون معلمان و كارگران چاره كار حبس نيست بلكه توجه به خواسته‌هاي بحق معلمان و كارگران است. در همين جا پيام موكلانم را به شما مي‌رسانم كه مرا قسم داده‌اند كه پيگير مساله زندانيان معلم باشم و خواستار رسيدگي فوري به اين مساله هستم.
8-‌ از زحمات همه خدمتگزاران مردم در عرصه‌هاي مختلف به ويژه ‌آتش‌نشانان و محيط‌بانان عزيز كه فداكارانه به خدمت مي‌پردازند تشكر مي‌كنم و خواستار اعطاي درجه شهادت براي عزيزاني كه در اين راه جان خود را از دست داده‌اند، هستم.
در آخر از فرزندان عزيزم در دانشگاه علم و صنعت كه به علت كسالت نتوانستم در جمع آنان حضور داشته باشم پوزش مي‌خواهم.
نكته پاياني سخنم همه مسوولان هستند. در هر جايگاهي كه هستيم نسبت به مردم و كشور مسوول هستيم و با هر طرز فكر و بينش، اگر در خدمت مردم نباشيم بايد بعد از مرگ در پيشگاه خداوند پاسخگو باشيم. آنچه هميشه ماندگار است، نام نيكوست. اگر به معناي واقعي در خدمت خلق باشيم، در پيشگاه خداوند سربلند خواهيم بود. بياييم دعواهاي سياسي و تهديدهاي كلامي را كنار بگذاريم. بياييد از نقدهاي سازنده كه در جهت اصلاح امور به منظور پيشرفت كشور و سربلندي ايران و ايراني است، استقبال كنيم، عدالت و برابري در حوزه‌هاي مختلف اداري، قضايي و غيره را به معناي واقعي در كشور نهادينه كنيم. همه با هم با فساد گسترده پيش‌رو مبارزه كنيم و با توجه به راهنمايي‌هاي رهبر انقلاب و ديگر دلسوزان واقعي، كشور را به مسيري هدايت كنيم كه مردم با آرامش خاطر زندگي كنند. ان‌شاءالله
نطق پيش از دستور مجلس شوراي اسلامي

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون