• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3662 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۱ آبان

عددنوشت

سهم ايران در حمل و نقل خزر

 علي اكبر غنجي، مديرعامل كشتيراني درياي خزر گفت: سهم ايران در حمل و نقل درياي خزر 35 درصد است كه طي يك برنامه دو ساله اين رقم را به 50 درصد مي‌رسانيم. كشتيراني جمهوري اسلامي ايران به عنوان مالك كشتيراني درياي خزر، برنامه راهبردي پنج ساله‌اي را تدوين كرده كه بر اساس آن ناوگان شركت كشتيراني درياي خزر همچنان قدرتمندترين ناوگان در درياي خزر باقي بماند چه آنكه در حال حاضر بزرگ‌ترين خط كشتيراني درياي خزر در اختيار ما است. وي با اشاره به سهم 35 درصدي فعلي اين شركت در حمل و نقل درياي خزر، افزود: مي‌خواهيم طي يك برنامه دوساله اين رقم را تا 50 درصد افزايش دهيم به همين منظور به دنبال تنوع بخشي به زمينه فعاليت خود هستيم و به زودي در بخش حمل مواد و محمولات نفتي ورود خواهيم كرد.


تعليق پروانه فعاليت نمايندگي
سيد رضا حسيني، مديرعامل شركت ايساكو در حاشيه برگزاري آزمون دوره‌اي كارشناسان فني 800 نمايندگي مجاز ايران خودرو از لغو همكاري و تعليق برخي از نمايندگي‌هاي مجاز ايران خودرو خبر داد و گفت: از ابتداي امسال تاكنون پروانه فعاليت 27 نمايندگي ايساكو تعليق شده است. به نمايندگي‌هايي كه تعليق مي‌شود فرصتي سه ماهه داده مي‌شود تا موارد خلاف استاندارد را برطرف كنند و در صورتي كه در مدت مورد نظر به دستورالعمل مربوطه عمل نكنند، مجوز فعاليت آنها لغو مي‌شود. وي همچنين در خصوص تعداد نمايندگي‌هاي مورد نياز براي خودروهاي موجود در بازار گفت: به ازاي هر هزار دستگاه خودرو بايد يك نمايندگي خدمات پس از فروش در شبكه نمايندگي‌هاي ايران خودرو وجود داشته باشد اين در حالي است كه متناسب با تعداد خودروهايي كه در دوره وارانتي قرار دارد معيار سطح ما بالاتر از متوسط استاندارد است. لازم به ذكر است آزمون دوره‌اي كارشناسان فني 800 نمايندگي مجاز ايران خودرو در روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد.


افزايش اينترنت موبايلي
۷۵ درصد استفاده اينترنت در سال ۲۰۱۷، موبايلي خواهد بود. ۷۵ درصد استفاده از اينترنت در سال ۲۰۱۷، مربوط به تلفن همراه خواهد شد، از آنجايي كه شمار فزاينده‌اي از مصرف‌كنندگان در سراسر جهان به وب در گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها دسترسي دارند. آژانس رسانه‌اي زنيت (Zenith) همچنين قبلا تخمين زده بود كه ۷۱ درصد از مصرف اينترنت در سال ۲۰۱۶ به تلفن همراه مربوط مي‌شود. همچنين ۶۰ درصد از دلار تبليغات اينترنت جهاني از تبليغات تلفن همراه در سال ۲۰۱۸ مي‌آيد. تمامي مخارج تبليغات تلفن همراه در سال ۲۰۱۸، ۱۳۴ ميليارد دلار خواهد بود. زنيت همچنين هزينه تبليغات موبايلي جهاني اينترنتي سال ۲۰۱۶ را ۷۱ ميليارد دلار تخمين زده بود. اسكات سينگر، مدير اجرايي رسانه‌هاي ديجيتال و مديرعامل شركت مشاوره نوآوري DDG – مي‌گويد: در چهار سال آينده شاهد خواهيد بود كه مجموع استفاده از اينترنت براي موبايل از ۴۰ درصد به ۷۰ درصد مي‌رسد.


كاهش ورودي آب به سد

پاييز كم‌باران تاثير خود را در ورودي سدها گذاشته و در پايان هفته پنجم سال آبي، حجم ورودي به سدهاي كشور پس از مدت‌ها سير نزولي گرفته و منفي شد. از ابتداي سال آبي جاري تاكنون، حجم آب ورودي به سدها در سال گذشته، يك ميليارد و ۲۲۰ ميليون مترمكعب بوده كه از ابتداي سال آبي جاري با يك درصد كاهش به يك ميليارد و ۲۱۰ ميليون مترمكعب رسيده است. ظرفيت كل مخازن سدها در سال جاري ۴۹ ميليارد و ۷۰۰ ميليون مترمكعب ذكر شده كه ۵۳ درصد از ظرفيت اين مخازن هم‌اكنون خالي و فقط ۴۷ درصد ظرفيت پر است. همچنين برداشت از سدها در مقايسه با سال قبل ۱۶ درصد افزايش داشته، همچنين سال گذشته ميزان آب خروجي از سدها دو ميليارد و ۴۵۰ ميليون مترمكعب بود كه با ۱۶ درصد افزايش در سال جاري به دو ميليارد و ۸۴۰ ميليون مترمكعب رسيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون