• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3683 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۹ آذر

خبر كوتاه

رييس‌جمهوري: جانباختگان«حله» و نيروگاه كركوك شهيد محسوب شوند

اعتماد| رييس‌جمهوري در نامه‌اي به رييس بنياد شهيد خواستار آن شد كه شهيدان وقايع تروريستي حله و نيروگاه كركوك طبق ضوابط آن بنياد، در عداد شهداي انقلاب اسلامي محسوب شوند و تاكيد كرد كه زنده نگه داشتن راه اين شهيدان و حمايت از خانواده آنها، وظيفه همه ما است.
در متن نامه حسن روحاني چنين نوشته شده است: «اقدامات ضد بشري افراطيون تكفيري در خاك عراق كه برخي از زايران خداجو را كه از مراسم عبادي و معنوي اربعين حسيني (ع) بازمي‌گشتند در آتش كينه و عصبيت ضد‌اسلامي خود به شهادت رساندند، بار ديگر عزم ملت ايران را بر مقابله با تروريست‌ها و ريشه‌هاي فكري و حاميان سياسي بين‌المللي آنان، راسخ‌تر كرده است. زنده نگه داشتن راه اين شهيدان و حمايت از خانواده آنها وظيفه همه ما است. لازم است بنياد‌شهيد در اسرع وقت، عزيزاني را كه در وقايع تروريستي حله و نيروگاه كركوك به شهادت رسيده‌اند طبق ضوابط آن بنياد، در عداد شهداي انقلاب اسلامي محسوب و توفيق خدمت به خانواده آنان را به كارنامه خدمات بنياد‌شهيد بيفزايد و ظرف يك ماه اقدامات انجام شده را گزارش كند.»  به دنبال اين مكاتبه، سيد‌محمد‌علي شهيدي، رييس بنياد‌شهيد هم ضمن صدور پيام تسليت به خانواده‌هاي معظم اين شهدا و آرزوي شفاي عاجل براي مجروحان و آسيب ديدگان اين حادثه تروريستي تاكيد كرد: «بنياد شهيد و امور ايثارگران آمادگي خود را جهت خدمات‌رساني به خانواده‌هاي معظم شهداي اين حادثه دردناك اعلام مي‌دارد و به تمامي مديران استان‌ها و شهرستان‌ها ابلاغ شده كه نهايت همكاري را در اين زمينه داشته باشند.»

 

طبقه هفتم علاءالدين بدون تعجيل تخريب مي‌شود
تهران سما | معاون شهردار تهران گفت: سازه طبقه هفتم پاساژ علاءالدين با زمانبندي مناسب و بدون تعجيل تخريب مي‌شود. ناصر اماني با اشاره به اينكه شوراي تامين شهر تهران مكانيزم نحوه برداشتن سازه طبقه هفتم پروژه علاءالدين را تعيين كرده است، گفت: مهم‌ترين بحث مورد نظر در شوراي تامين آن است كه اقدام به برداشتن سازه، مخاطره‌اي براي شهروندان ايجاد نكند و ايمني كاملا رعايت شود. معاون شهردار تهران افزود: با توجه به اينكه سازه علاءالدين بسيار سنگين است و بسياري از تاسيسات پروژه در طبقه هفتم نصب شده، تخريب اين سازه نياز به زمانبندي و برنامه‌ريزي دقيق دارد. اماني خاطرنشان كرد: نظر شوراي تامين در اجراي كار بر اين اساس است كه سازه و تاسيسات دچار آسيب نشوند و امنيت كامل و ايمني براي مردمي كه در محل تردد مي‌كنند و افراد شاغل كاملا در نظر گرفته شود. اماني تاكيد كرد: به‌طور حتم شهرداري تهران با فراهم كردن ايمني لازم در زمان مناسبي اين كار را به انجام مي‌رساند.

 

دستگيري 5 نفر در ارتباط با پرونده شهرداري بناب

فارس| در ادامه دستگيري‌هاي پرونده شوراي اسلامي شهر و شهرداري بناب پنج نفر از شهروندان بنابي نيز در اين ارتباط دستگير و بازداشت شدند.
بنا بر اين گزارش با دستگيري اين پنج نفر مجموع دستگيري‌ها در پرونده رشوه و تباني در شوراي اسلامي شهر و شهرداري بناب تاكنون به 15 نفر رسيده و تحقيقات در اين مورد همچنان ادامه دارد.

بنا بر گزارش‌هاي واصله پنج نفر دستگير شده از شهروندان بنابي هستند كه در بحث ساخت و ساز فعاليت داشته‌اند. هنوز برآورد دقيقي از مبالغ تباني و ارتشا در ارتباط با پرونده شوراي اسلامي شهر و شهرداري بناب وجود ندارد و پرونده همچنان براي بررسي بيشتر مفتوح است. با اينكه به نظر مي‌رسد با دستگيري افرادي از شهروندان پرونده وارد فاز جديدي شده است اما آنچه مهم است اينكه شهروندان بنابي ضمن قدرداني از برخوردكنندگان با فساد اداري در شوراي اسلامي شهر و شهرداري بناب خواستار برخورد ريشه‌اي با فساد اداري در اين مجموعه و ساير مجموعه هستند. مردم معتقدند اگر كنترل و برخورد جدي با پديده شوم فساد اداري صورت نگيرد پيامدهاي جبران‌ناپذيري متوجه كشور مي‌شود، از اين رو مردم خواستار برخورد ريشه‌اي و به خصوص با سرشاخه‌هاي اصلي فساد در سيستم‌هاي اداري هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون