• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3692 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

وزارت مصمم به اجراي حكم ديوان عدالت در مورد ابطال انتخابات تيراندازي است

فدراسيون خودش سيبل شد

آقاي هاشمي! به خاطر مصالح كشور كنار برويد

گروه ورزش


چندي پيش انتخابات فدراسيون تيراندازي به دليل دو شغله بودن سيد مهدي هاشمي در زمان انتخابات، از سوي ديوان عدالت اداري ابطال شد و بعد از اخطار ديوان مبني بر لازم الاجرا بودن حكم، وزارت ورزش و جوانان پس از كش و قوس‌هاي فراوان بالاخره اعلام كرد قصد تغيير رييس و اجراي راي ديوان عدالت اداري را دارد و قرار است تا چند روز ديگر سرپرست جديد اين فدراسيون معرفي شود.
اين اتفاق واكنش تند مهدي هاشمي را به دنبال داشت و او تصميم وزارت را كاري غيرمنطقي دانست و اعلام كرد رفتنش براي ورزش گران تمام مي‌شود و حتي ماجرا تا تهديد به شكايت هم رسيد.
هاشمي از حربه شكايت استفاده كرده در حالي كه خود پيش از اين اعلام كرده بود حاضر است براي مصلحت ورزش كشور از رياست فدراسيون استعفا دهد اما اكنون به نظر مي‌رسد «مصلحت» كشور تغيير كرده و تهديد به كشاندن پاي خارجي‌ها به ورزش مي‌كند.
به نظر مي‌رسد موضوع تهديد هاشمي نيز ره به جايي نخواهد برد، چراكه فدراسيون جهاني تيراندازي در پاسخ به نامه چند ماه اخير وزارت ورزش در تشريح راي ديوان عدالت اداري و تعيين تكليف موضوع به تازگي در مكاتبه‌اي با كميته ملي المپيك ايران، اعلام نظر در اين باره را خواستار شده است؛ كميته ملي المپيكي كه اين روزها و با تغيير وزير ورزش و روي كار آمدن سلطاني فر بيشترين و بالاترين تعامل در سه سال گذشته را با وزارت ورزش دارد و بعيد به نظر مي‌رسد در اين باره برخلاف گذشته پاسخي بر خلاف نظر وزارت ورزش به فدراسيون جهاني تيراندازي دهد كه در غير اين صورت يك بار ديگر شاهد به وجود آمدن تنش بين كميته ملي المپيك و وزارت ورزش خواهيم بود با اين تفاوت كه عكس سال‌هاي اخير اين‌بار پيكان اتهام به سمت كميته خواهد بود نه وزارت.

هاشمي: همكاري با وزارت وظيفه كميته است
كيومرث هاشمي، رييس كميته ملي المپيك در جلسه مشترك اعضاي هيات اجرايي اين كميته با مسعود سلطاني‌فر، وزير ورزش و جوانان و معاونان وزارتخانه، گفته است: «ان شاءالله تجربه گرانبهايي كه جناب آقاي سلطاني فر در مديريت اجرايي كشور دارند، به ورزش كمك كند و شاهد رشد اين حوزه چه در داخل كشور و چه در ميادين بين‌المللي باشيم. بنده مطمئنم با توجه به برنامه‌هايي كه ايشان به مجلس ارايه دادند و البته با همياري مجموعه ورزش، اتفاقات خوبي در اين حوزه خواهد افتاد. ما در كميته ملي المپيك به عنوان بخشي از ورزش با وظايف مشخص، اين قول را داده‌ايم كه همكاري لازم را با مجموعه وزارت ورزش داشته باشيم چرا كه اعتقاد داريم متولي ورزش كشور در ابعاد مختلف چه همگاني، چه قهرماني و حرفه‌اي و البته اخلاقي، وزارت ورزش است. كميته ملي المپيك هم به سهم خودش بر اساس چيزي كه در منشور المپيك آمده و بر اساس قوانين داخلي، وظيفه خودش مي‌داند كمال همكاري را با وزارت ورزش و جوانان داشته باشد. ما قطعا از نقطه نظرات سازنده وزير محترم ورزش و جوانان در بحث ورزش استفاده خواهيم كرد. »
به اين ترتيب به نظر نمي‌رسد با پاسخي كه نهادهاي ورزشي ايران به فدراسيون جهاني تيراندازي دادند، مشكلي از بابت دخالت فدراسيون جهاني در موضوع اجراي راي ديوان عدالت اداري متوجه فدراسيون تيراندازي ايران شود.

اميررضا خادم: انتخابات تيراندازي مجددا برگزار مي‌شود
اميررضا خادم، معاون حقوقي، پارلماني و امور استان‌هاي وزارت ورزش با اشاره به حكم صريح ديوان عدالت اداري در مورد ابطال انتخابات فدراسيون تيراندازي به علت دوشغله بودن مهدي هاشمي در زمان شركت در انتخابات اين فدراسيون گفت: ديوان در اجراي حكم خود بسيار جدي است و وزارت ورزش و جوانان موظف به اجراي قانون است. براي اجراي اين موضوع بعد از احضار مديركل حقوقي وزارتخانه از وي تعهد گرفته شده است كه حكم رياست آقاي هاشمي توسط وزارت ورزش و جوانان لغو شود و انتخابات فدراسيون تيراندازي مجددا برگزار شود. در ديداري كه بنده با معاون ديوان عدالت اداري داشتم بر اجراي حكم تاكيد دوباره شد و در اين مورد قانون تكليف را روشن كرده و تا انفصال از خدمات دولتي رييس مجمع انتخاباتي فدراسيون در آن پيش بيني شده است.
خادم در مورد نظر فدراسيون جهاني تيراندازي درباره لغو انتخابات و بركناري سيد مهدي هاشمي از رياست فدراسيون گفت: ما آرا و احكام قضايي به همراه اظهارات رييس ديوان عدالت اداري را در اختيار كميته ملي المپيك گذاشته‌ايم و قطعا مجامع جهاني هم با اجراي احكام قضايي و قانوني مشكلي ندارند.

تيرانداز المپيكي: اينجا فقط اسمش تيم ملي است
پوريا نوروزيان، ملي پوش تيراندازي درخصوص رقابت‌هاي قهرماني آسيا اظهار كرد: در اين مسابقات در حد خودم نبودم و انتظار داشتم جزو سه نفر اول باشم. شايد بخشي تقصير من بود اما بخش عمده به دليل اردوهاي تيم ملي بود. قبلا در تيراندازي خفيف مشكل امكانات داشتيم اما حالا در بادي نيز به مشكل خورديم. در گذشته مشكل فشنگ داشتيم؛ اما بعد از المپيك مشكل ساچمه هم پيدا كرديم. من بايد خوشامد بگويم به مشكل جديد! به ما ساچمه‌هاي هميشگي را كه قبلا تست شده بود، نمي‌دادند و از ساچمه‌هاي متفرقه استفاده مي‌كرديم و همان را هم مي‌شمردند و به تعداد محدود مي‌دادند. خجالت آور است كه مشكلات تغذيه و حقوق نداده را بارها اعلام كنيم. نمي‌دانم اصلا مسوولان مي‌شنوند كه احتمالا دوست ندارند بشنوند كه ما چطور امرار معاش كنيم وقتي قرار‌داد‌هاي ليگ را در پايان فصل مي‌گيريم و حقوق‌هاي تيم ملي را هم نمي‌دهند، چطور توقع دارند نتيجه بگيريم. شرايط تيم‌هاي ديگر را ببينند خودشان متوجه تفاوت ما با آنها مي‌شوند. من در اين مدت مدام فيزيوتراپي بودم. بايد يك دوره تيراندازي را كنار بگذارم تا به درمانم برسم كه همه اينها را بايد از جيب بگذارم. اينجا فقط اسمش تيم ملي است اصلا در حد تيم ملي نيست. وقتي هزينه درمان را نداشته باشم بايد با درد تمرين كنم! همه ملي‌پوشاني كه هستند، با غيرت اينجا حضور دارند تنها به عشق ايران و رشته تيراندازي؛ اما وقتي آنقدر كم‌لطفي مي‌بينيم نا‌اميد مي‌شويم. هيچ پشتوانه‌اي نداريم. بعد از المپيك كلا نوروزيان فراموش شد. واقعا دل‌مان براي لازلو سوچك تنگ شده است. او يكي از بهترين مربيان دنياست. جاي خالي او شديدا در رقابت‌هاي قهرماني آسيا حس مي‌شد. اينانلو مربي فوق‌العاده‌اي است اما حضور لازلو در كنار تيم لازم بود و كنار گذاشتنش تيم را در شوك برد. اينانلو خيلي زحمت كشيد و با مشكل ساچمه دست و پنجه نرم كرد و نگذاشت تمرين ما قطع شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون