• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3692 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۲ آذر

مصداق معجزه

ديبا داودي

كمرنگ شدن اقبال مردم در آمد و شد به كتابفروشي‌هاي كوچك كه در واقع عرضه‌اي جز محصول اصلي يعني كتاب ندارند فقط در ايران اتفاق نيفتاده است.
 سير كم‌رونق شدن فروش كتاب در اين كتابفروشي‌ها را در تمامي كشورها مي‌توان مشاهده كرد.
 نشريه نيويورك‌تايمز در مصاحبه‌اي با اميلي پاول، مديرعامل يكي از بزرگ‌ترين مجموعه كتابفروشي‌هاي مستقل امريكا به اين موضوع پرداخته است. اميلي پاول كه سومين نسل از خانواده كتابفروش خود است مي‌گويد:  بزرگ‌ترين درس اقتصادي كه طي سال‌ها از خانواده به من به ارث رسيده است اين است كه بدانم و بكوشم صداي نويسنده را به گوش مخاطب برسانم و اجازه ندهم تصورات و تمايلات شخصي‌ام در اين ميان نقشي در معرفي اثر داشته باشد و همچنين همانقدري كه به كتاب عشق مي‌ورزم، كتابفروشي را به عنوان يك بنگاه اقتصادي درآمدزا بشناسم و از فرصت‌هاي ممكن براي ديده شدن هرچه بيشتر بهره ببرم و اينها همگي براي من و حرفه‌ام مصداق واقعي معجزه بوده‌اند.
اگر اين روزها مردم آن كتابفروشي‌هايي كه همگي مي‌شناختيم را كمتر دوست دارند دليل نمي‌شود ناراحت باشيم و به خواسته‌هاي‌شان احترام نگذاريم. بايد با زمان پيش رفت. حالا كه همه‌چيز را آنلاين به فروش مي‌رسانند، حالا كه وقت اندك است و حوصله چنداني هم نيست بايد بياموزيم با زمان پيش برويم.
كتاب‌فروشي را به پاتوقي زيبا تبديل كنيم كه براي گشت و گذار در آن مشتاق باشند. ما به عنوان كتابفروشي تا حال تلاش كرده‌ايم هم حرمت واژه‌هايي كه به رشته تحرير در مي‌آيند را حفظ كنيم و هم حرمت خواسته‌هاي مشتري‌هاي‌مان را. تك‌تك ما دوست داريم زمان‌مان را جايي بگذرانيم كه به علايق‌مان احترام گذاشته مي‌شود و تمايلات‌مان حايز اهميت هستند.
اميلي پاول در اين مصاحبه مي‌گويد: «اصلا نگران آينده كتابفروشي‌هاي كوچك و مستقل نيستم. از هيچ چيز نمي‌ترسم. به خواسته مشتري‌هايم احترام مي‌گذارم و تغييرات را مي‌پذيرم.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون