• ۱۴۰۳ يکشنبه ۲۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3161 -
  • ۱۳۹۳ چهارشنبه ۱ بهمن

عدد نوشت

موجودي سدهاي تهران
۵۴   ميليون مترمكعب

مديرعامل شركت آب منطقه‌يي تهران با بيان اينكه اگر شرايط مساعد و درصد رطوبت مناسب باشد باروري ابرها در استان تهران بعد از گذشت حدود دو سال انجام مي‌شود، گفت: حجم مخازن سدهاي تامين‌كننده آب استان تهران با ۵۴ ميليون مترمكعب كاهش نسبت به پارسال نشان از وضعيت نامناسب بارش و مخازن سدها دارد. خسرو ارتقايي با اشاره به كاهش 54 ميليون مترمكعبي حجم سدها در مقايسه با زمان مشابه سال گذشته گفت: حجم سدهاي تامين‌كننده آب استان تهران به حدود
 357 ميليون مترمكعب رسيده است.
 
بودجه مورد نياز براي تكميل راه‌هاي روستايي  
پنج هزار ميليارد تومان

معاون راه روستايي وزير راه و شهرسازي ابراز اميدواري كرد در مصوبه بودجه سال 1394 به مناطق غير برخوردار روستايي سهمي مكفي اختصاص داده شود تا پروژه‌هاي زيربنايي روستايي در اين مناطق با سرعت بيشتري پيگيري شوند. حسين ميرشفيع با بيان اينكه براي بهبود وضعيت جاده‌هاي روستايي به بودجه‌يي معادل 5600 ميليارد تومان احتياج است به ايسنا گفت: براي تامين و تكميل تمام راه‌ها و پروژه‌هاي روستايي در دست اجرا بودجه‌يي بيش از 5000 ميليارد توماني نياز است تا اميدواريم با باز شدن دست دولت در تامين اعتبارات و استفاده از توان مردم و سرمايه‌گذاران بتوان بخش عمده‌يي از آنها را در آينده نزديك تامين كرد.
 
كاهش بهره‌وري صنعت نفت و گاز
 ۵۸ درصد

رييس سازمان بهره‌وري ايران گفت: بالاترين رشد بهره‌وري از معيار 100، مربوط به بخش ارتباطات با 634 درصد است و سال پايه آن 1383 محسوب مي‌شود، همچنين پايين‌ترين رشد بهره‌وري مربوط به نفت و گاز بوده كه از 100 به 42 كاهش يافته است. رويا طباطبايي گفت: بخش معدن در سال 91 رشد بهره‌وري منفي يك واحد درصد و سال 92 منفي 6/11 بوده است كه بدتر شدن اوضاع اين بخش در سال 92 به دليل گذراندن برخي مصوبات در مجلس است. همچنين در سال 89 بخش معدن 7/19 درصد رشد بهره‌وري داشته و سال 90 نيز بهره‌وري آن 7/15 درصد بوده است.
 
تراكنش‌ بانكي يك روز بعد از واريز يارانه
 65 ميليون

مديركل فناوري اطلاعات بانك مركزي اعلام كرد كه روز بعد از واريز يارانه نقدي تراكنش‌هاي شبكه بانكي تا 65 ميليون هم افزايش مي‌يابد. ناصر حكيمي درباره تغيير تراكنش‌هاي بانكي با واريز يارانه در هر ماه گفت: در روزهاي عادي در شبكه شاپرك بين 45 تا 50 ميليون تراكنش وجود دارد كه در برخي مواقع از جمله زمان واريز يارانه‌ها با رشد قابل  ملاحظه‌يي  همراه  مي‌شود.

تعداد تاخير پرواز در شش ماه
 12360 پرواز

 با وجود وعده‌هاي چندگانه براي كاهش تاخير در پروازهاي انجام‌شده در كشور، هنوز آمار تاخيرها با آنچه در استانداردهاي جهاني اتفاق مي‌افتد فاصله بسياري دارد. ثبت بيش از 12 هزار تاخير در شش‌ماهه نخست سال 1393 بهترين گواه براي اثبات اين موضوع است. به گزارش ايسنا خرداد‌ماه امسال 51 درصد از پروازها با ميانگين 42 دقيقه تاخير داشته‌اند و به اين ترتيب 2375 پرواز نسبت به آنچه در برنامه پروازي‌شان اعلام شده بود با تاخير پرواز كردند. در مرداد‌ماه اين درصد به 52 رسيد. اين روند در شهريور‌ماه نيز با تاخير 2227 پرواز ادامه داشته و هر‌چند هنوز آمارهاي سه‌ماهه پاييز منتشر نشده است اما احتمال افزايش برخي از آنها به دليل شرايط نامساعد جوي وجود دارد.

كاهش صادرات  برق
12 درصد

صادرات برق از ابتداي سال تا نوزدهم دي‌ماه نسبت به زمان مشابه در سال قبل 12 درصد كاهش داشته و به 7922 ميليون كيلووات ساعت رسيده است؛ اين درحالي است كه گفته مي‌شود يكي از علل كاهش صادرات تصرف يكي از خطوط انتقال برق عراق توسط داعش است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون