• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3703 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ دي

عددنوشت

افزايش نرخ دلار به
در بازار تهران دلار با 60 تومان افزايش 4100 تومان به فروش مي‌رسد. روز گذشته در بازار تهران قيمت دلار با 60 تومان افزايش نسبت به روز قبل از آن به 4100 تومان و يورو با 30 تومان رشد به 4300 تومان رسيد. همچنين درهم با 9 تومان رشد 1137 تومان معامله شد. تحولات پي‌درپي قيمت ارز در بازار باعث شده برخي صرافي‌ها از درج نرخ‌ها روي تابلو خودداري كنند. بر اساس اين گزارش سكه طرح جديد با 9 هزار تومان افزايش يك ميليون و 165 هزار تومان، طرح قديم با 10 هزار تومان رشد يك ميليون و 140 هزار تومان و نيم سكه با رشد 5 هزار توماني 610 هزار تومان فروخته شد. ربع سكه هم با 4 هزار تومان رشد 326 هزار تومان، سكه گرمي با 2 هزار تومان افزايش 202 هزار تومان و هر گرم طلاي 18 عيار با 396 تومان افزايش 113 هزار و 794 تومان داد و ستد شد.


اختصاص اعتبار براي توسعه و اشتغال روستايي
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوری گفت: در لايحه بودجه سال آينده 250ميليارد تومان صرفا براي توسعه روستايي و اشتغال روستايي در نظر گرفته شده است. سيد ابوالفضل رضوي در حاشيه همايش خدمات الزامي ICT در روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته در پاسخ به اين سوال كه در بودجه 96 چه اعتباري براي توسعه روستايي در نظر گرفته شده، به فارس گفته: در موضوع روستايي تاكنون به آنچه مورد نظر ما بوده به طور كامل توجه نشده است؛ اما در لايحه بودجه 96 كاستي‌ها جبران شده است. معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست‌جمهوري خاطرنشان كرد: لايحه پيشنهادي بودجه 96 توسط رييس‌جمهور به مجلس تقديم شده كه كليات آن به تصويب رسيده و اكنون در كميسيون تلفيق در دست بررسي است. وي تصريح كرد: در اين لايحه 5/1 ميليارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملي به اشتغال اختصاص يافته كه مي‌توانيم از آن براي ايجاد اشتغال در روستاها نيز استفاده كنيم. رضوي افزود: همچنين در اين لايحه 250 ميليارد تومان براي رديف اعتباري توسعه روستايي و اشتغال روستايي در نظر گرفته شده است.


افزايش قيمت سكه
در بازار يكشنبه، سكه تمام طرح جديد با افزايش حدود ۱۲ هزار توماني قيمت نسبت به دهه قبل به حدود يك ميليون و ۱۶۴ هزار تومان رسيد و دلار امريكا نيز ۴۰۷۰ تومان فروخته شد. هر گرم طلاي ۱۸ عيار با روند افزايشي قيمت، ۱۱۳ هزار و ۶۵۶ تومان داد و ستد شد. همچنين نيم سكه و ربع سكه با افزايش ۲۰۰۰ توماني قيمت، به ترتيب ۶۰۷ و ۳۲۴ هزار تومان فروخته شدند. هر اونس طلا بدون تغيير قيمت نسبت به روز گذشته، براي معاملات در بازارهاي جهاني ۱۱۳۴ دلار و ۵۰ سنت قيمت داشت. در بازار ارز نيز، يورو ۴۳۰۰ تومان، پوند انگلستان ۴۹۵۸ تومان و لير تركيه ۱۱۸۵ تومان عرضه شد.


افزايش توليد نفت ايران
سازمان اطلاعات انرژي امريكا گزارش داد كه توليد نفت ايران در ۹ ماه نخست سال جاري ميلادي با رشد قابل توجه تقريبا ۱۹ درصدي روبه‌رو شده است. پايگاه خبري‌ترند نوشت، سازمان اطلاعات انرژي امريكا در تازه‌ترين گزارش خود اعلام كرد، توليد نفت ايران از نخستين ماه سال جاري ميلادي تا سپتامبر يعني ظرف مدت ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۶ ميلادي با 8/18 درصد افزايش به ۳ ميليون و ۹۲۰ هزار بشكه در روز رسيد. بر اساس اين گزارش، توليد نفت ايران به همراه ميعانات گازي در ماه سپتامبر به ۴ ميليون و ۱۷۰ هزار بشكه در روز رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن از رشد ۸۷۰ هزار بشكه‌اي در روز برخوردار است. اين نهاد رسمي امريكايي در گزارش خود آورده كه توليد نفت ايران در ماه سپتامبر، بيشترين رقم از دهه ۱۹۸۰ ميلادي به بعد است. در همين حال، ايران حجم نفت خام و ميعانات گازي خود را به طور جداگانه در ماه سپتامبر اعلام نكرد اما بر اساس گزارشات اوپك و سازمان اطلاعات انرژي امريكا، توليد نفت خام ايران در ماه سپتامبر در حدود ۳ ميليون و ۶۵۰ هزار بشكه در روز بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون