• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3704 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي

دستگيري زورگيرها با فيلمبرداري شهروندان

اعتماد|ضبط موبايلي لحظه زورگيري از سوي يكي از شهروندان باعث شناسايي و دستگيري سارقان شد.
26 آبان امسال، پليس پايتخت از وقوع يك فقره زورگيري در خيابان پيامبر شرقي باخبر شد و پرونده آن را براي رسيدگي به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ فرستاد. مالباخته به كارآگاهان گفت: «ظهر امروز از محل كارم در خيابان اشرفي به سمت خانه در حال حركت بودم كه ناگهان دو راكب يك دستگاه موتوسيكلت به سمتم آمدند و با تهديد خواستند كه گوشي و كيفم را به آنها بدهم. مقاومت كردم كه باعث درگيري مان شد. آنها چاقو را زير گلويم گذاشتند و مرا روي زمين انداختند و مورد ضرب و شتم قرار دادند. سپس كيفم را دزديدند و فرار كردند.»
همزمان با ثبت شكايت مالباخته، شهروندي كه در زمان زورگيري از مالباخته فيلم گرفته بود، به پليس مراجعه كرد و تصاوير ضبط شده را در اختيار كارآگاهان قرار داد. به اين ترتيب هويت متهمان فاش و مشخص شد كه آنها دو پسر 23 و 25 ساله هستند كه در خانه‌اي در منطقه اكبرآباد مخفي شده‌اند. ماموران به آنجا اعزام و هر دوي‌شان را دستگير كردند. آنها هم در همان بازجويي‌هاي ابتدايي به ده‌ها فقره زورگيري، موبايل قاپي در غرب تهران به ويژه در اتوبان همت، مرزداران، اكباتان و... اعتراف كردند. در بازرسي از مخفيگاه آنها مقاديري وجوه نقد، مدارك شناسايي متعلق به افراد غير، چند دستگاه گوشي همراه سرقتي و اموال باارزش ديگر كشف شد كه صاحب يكي از آنها پس از شناسايي سارقان به كارآگاهان گفت: «شامگاه 16 آذر در بزرگراه جلال آل‌احمد از تاكسي پياده شدم تا به خانه بروم. ناگهان پسري تنومند به سمتم آمد و دستش را روي دهانم گذاشت و با قرار دادن چاقو زير گردنم، گوشي و پول‌هايم را خواست. همزمان پسر ديگري نيز كه او هم چاقو داشت به كمكش آمد. آنها حلقه ازدواجم را از دستم خارج كردند و پس از آن هر دو سوار بر يك دستگاه موتوسيكلت هوندا 125 متواري شدند.»
سرهنگ كارآگاه سعدالله گزافي، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، ضبط تصاوير لحظه زورگيري از سوي شهروندان را در شناسايي سارقان موثر دانست و از مالباخته‌هايي كه در غرب تهران مورد زورگيري قرار گرفته‌اند خواست براي پيگيري شكايت خود به پايگاه دوم در خيابان جنت‌آباد شمالي، خيابان شاهين شمالي مراجعه كنند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون