• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3721 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۷ دي

اعتراض عضو شوراي شهر به اجاره هتل از سوي شهرداري در مشهد

هزينه‌كرد شهرداري بعد از 4 سال در پل صدر همچنان مشخص نيست

حميدرضا خالدي | ديروز هزينه و بودجه تمام شده پل طبقاتي صدر دوباره در صحن شورا مساله‌ساز شد. عبدالحسين مختاباد در اين جلسه با انتقاد از عدم اعلام دقيق هزينه‌هاي پل صدر، گفت: چرا بايد 4 سال از پروژه‌اي بگذرد و هنوز هزينه‌هاي پروژه مشخص نباشد؟ آيا از اعضاي شورا كسي از هزينه‌هاي اين پروژه
خبر دارد؟ وي ادامه داد: در همه جاي دنيا مرسوم است كه هزينه‌هاي پروژه‌هاي اينچنيني را در معرض ديد شهروندان قرار مي‌دهند اما در اين جا هزينه‌هاي پل صدر حتي براي اعضاي شورا نيز پوشيده است. آمارها در اعلام هزينه‌هاي اجراي پل طبقاتي صدر متناقض است و خواسته من از شهرداري اين است كه اين آمار‌ها در اختيار اعضاي شورا قرار گيرد. ديروز همچنين انصاري نيز به اقدامات تبليغاتي شهرداري واكنش نشان داد. وي با ذكر اينكه ما به عنوان مديريت شهري بايد از فضاهاي تبليغاتي دوري كنيم، گفت: حق هر شهروندي است كه از امكانات شهري بهره‌مند باشد اما نبايد از امكانات عمومي شهر تهران در جهت تبليغات سياسي استفاده شود. وي افزود: اخيرا در برخي از نظر سنجي‌هاي تلفني از سوي شهرداري تهران كارهاي تبليغاتي انجام مي‌شود. به همين دليل مي‌توان به عملكرد شهرداري در بخش تبلغات انتقادهايي جدي داشت.
وي همچنين با اشاره به اجاره هتلي در مشهد از سوي شهرداري تهران گفت: در وهله اول خواستار ورود كميسيون نظارت به اين موضوع هستم و در مرحله بعد شهرداري بايد پاسخگو باشد كه اجاره اين هتل به چه منظور بوده است؟اين اظهارات باعث شد تا معاون برنامه‌ريزي توسعه شهري و امور شورا شهرداري پشت تريبون قرار گيرد و به انتقادهاي مطرح واكنش نشان دهد. ناصر اماني ابتدا در خصوص هزينه‌كرد پل صدر گفت: هزينه‌هاي اجراي پل طبقاتي صدر و نيز تونل نيايش به تفكيك وجود دارد و ما دو بار آن را براي اعضاي شورا ارسال كرديم و اگر بخواهند دوباره اين كار را انجام خواهيم داد. وي همچنين در مورد اجاره هتلي درمشهد با تاييد اين نكته گفت: شهرداري هتلي در مشهد براي استفاده كاركنان اجاره كرده است و هيچ استفاده ديگري از اين هتل نكرده است. وي ادامه داد: اين مساله هم مربوط به امسال نيست و چندين سال است كه در راستاي رفاه كاركنان شهرداري و زيارت امام رضا(ع) هتل قصر مشهد را اجاره كرديم تا كاركنان شهرداري بتوانند در طول سال به سفر زيارتي مشهد مقدس بروند.
وي سپس يه موضوع تبليغات تلفني شهرداري كه رنگ و بوي سياسي مي‌دهد پرداخت و گفت: در مورد بحث تبليغات تلفني نيز بايد بگويم اينكه اين نظرسنجي‌ها از سوي شهرداري تهران بوده و اگر تبليغاتي صورت گرفته باشد نياز به اثبات و قطعي شدن دارد. در حال حاضر ما يك سامانه 137 داريم كه شهروندان براي طرح شكايات و خواسته‌هاي خود، در اين سامانه اعلام پيام مي‌كنند، در صورت عدم رسيدگي، پيام‌شان را به سامانه 1888 اعلام مي‌كنند و اين سامانه پيگير درخواست شهروندان خواهد بود تا مشخص شود درخواست‌شان محقق شده يا نه. لذا تبليغاتي در اين فضا در كار نيست.
مكاتبه با وزارت كشور براي تغيير زمان ثبت‌نام انتخابات شوراها
از سويي ديروز رييس شورا در گفت‌وگو با ايسنا، خبر از مكاتبه شوراي عالي استان‌ها با وزارت كشور براي تغيير زمان ثبت‌نام انتخابات شوراها از ارديبهشت به زماني ديگر داد و گفت: نامه‌اي از سوي شوراي عالي استان‌ها براي وزير كشور ارسال خواهيم كرد و در آن نامه ضمن بيان دغدغه‌هاي خود در مورد زمان نامناسب ثبت‌نام، از آنها خواهيم خواست زمان ثبت‌نام را
اصلاح كنند.
وي افزود: البته مسوولان ذي‌ربط اعلام كردند كه آنها براساس متن قانون زمان ثبت‌نام را تعيين كرده‌اند و جابه‌جايي آن بسيار سخت است، اما واقعيت اين است كه ثبت‌نام كانديدا از 30 اسفندماه تا 6 فروردين‌ماه كه دقيقا منطبق با تعطيلات سال جديد است، ممكن است مشكلاتي را به وجود آورد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون