• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3733 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۱ بهمن

مصطفي درايتي:

رحلت هاشمي اثر منفي در انتخابات آتي نخواهد داشت

«حضور آيت‌الله هاشمي براي اصلاحات داراي اهميت زيادي بود و فقدانش به معناي يك خلأ براي اين جريان سياسي خواهد بود.» اين گفته مصطفي درايتي، عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت ايران است كه معتقد است حتي رحلت آيت‌الله هاشمي در انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري آتي اثرگذار خواهد بود. مشاور رييس دولت اصلاحات در امور روحانيت با اشاره به شخصيت فردي آيت‌الله هاشمي اظهار داشت: معمولا يكي از مميزه‌هاي شخصيت‌هاي بزرگ اين است كه داراي سعه صدر و ظرفيتي بالا هستند، چنين ويژگي‌هايي اين امكان را به آنها مي‌دهد كه اگر از كسي هم ناروايي ديدند در مقاطع رويارويي با همديگر حس كينه‌ورزي ندارند.
حجت‌الاسلام مصطفي درايتي، مشاور رييس دولت اصلاحات در امور روحانيت در گفت‌وگو با «آنا»، درباره دوران پساهاشمي اظهار كرد: رحلت آيت‌الله هاشمي ضايعه‌اي تلخ بود و در كل نمي‌توان آن را ناديده گرفت. وجود وي نقطه اطميناني براي جامعه بود. با توجه به نزديك شدنش به جريان اصلاحات، طبيعتا حضورش براي اصلاحات هم داراي اهميت زيادي بود. فقدان وي به معناي يك خلأ به حساب مي‌آيد اما اگر وضعيت سياسي همانند شرايط فعلي باشد طبيعتا مساله رحلت آيت‌الله هاشمي در انتخابات تاثير منفي نخواهد داشت. توجه مردم و جامعه نسبت به رحلت ايشان با توجه به موضع‌گيري‌هاي شفافي كه انجام داده بود كمك مي‌كند تا حساسيت مردم به روندي كه انتخاب كرده‌اند بيشتر از گذشته شود. رحلت هاشمي در انتخابات رياست‌جمهوري 96 و حتي در انتخابات شوراي شهر هم تاثير منفي براي جريان اصلاحات و اعتدال نخواهد گذاشت.
آقاي هاشمي با پشتوانه يك مطالبه عمومي كار را دنبال مي‌كرد و آن مطالبه عمومي بر سرجاي خودش باقيست. شخصيت‌هاي برجسته ديگري هستند كه مورد اعتماد مردم‌اند و همين روند را دنبال مي‌كنند و ممكن است شكل، روش و منش آنها متفاوت باشد. جامعه ديگر آمادگي پذيرش روش‌هاي افراطي را ندارد. اگر هم اقداماتي انجام مي‌شود براي حصول نتايجي است كه ديگر قابل دستيابي نيست.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون