• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3743 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ بهمن

اعتبار 10 ميليارد توماني براي پرداخت بيمه بيكاري پلاسكو

مديركل تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي استان تهران با اعلام اينكه تاكنون 1450 نفر از كارگران و كسبه پلاسكو براي دريافت مقرري بيمه بيكاري ثبت‌نام كرده‌اند، گفت: 10 ميليارد تومان براي پرداخت بيمه بيكاري كارگران درنظر گرفته شده است.
حاتم شاكرمي، مديركل تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي استان تهران، با اشاره به ثبت‌نام 1450 نفر از كارگران و كسبه پلاسكو براي دريافت مقرري بيمه بيكاري، اظهار داشت: از اين تعداد برخي كارگران، بيمه تامين اجتماعي نداشتند و با توجه به مصوبه هيات دولت از مقرري بيمه بيكاري برخوردار خواهند شد.
او به فارس گفته است افراد ثبت‌نام شده پس از احراز هويت و صحت فعاليت در ساختمان پلاسكو با هماهنگي اتاق اصناف ايران به شعبات سازمان تامين اجتماعي معرفي شده‌اند. شاكرمي گفت: از افراد ثبت‌نام شده 754 نفر داراي بيمه تامين اجتماعي بودند كه به تناسب سابقه كار و فعاليت‌شان از ظرفيت‌هاي قانوني براي دريافت بيمه بيكاري تا 50 ماه بهره‌مند خواهند شد.
اين مقام مسوول با تاكيد بر اينكه يك ماه فرصت براي ثبت‌نام بيمه بيكاري به شاغلان پلاسكو وجود دارد، گفت: تا 30 روز پس از حادثه ثبت‌نام انجام خواهد شد و مقرري افراد ثبت‌نام شده نيز از اين ماه پس از طي مراحل اداري به حساب‌شان واريز مي‌شود. وي در رابطه با كسبه پلاسكو نيز خاطرنشان كرد: كسبه كه به صورت خويش فرما يا اختياري بيمه واريز مي‌كردند، نيز مشمول دريافت بيمه بيكاري نمي‌شدند، اما با مصوبه دولت تحت پوشش دريافت مقرري قرار مي‌گيرند.
شاكرمي در پاسخ به اين سوال كه منابع پرداخت مقرري بيمه بيكاري به افراد شاغل غير بيمه در پلاسكو از چه محلي تامين خواهد شد، گفت: با توجه به مصوبه هيات دولت با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي نامه‌نگاري‌هايي انجام شده تا هزينه بيمه بيكاري افراد غير بيمه‌اي در ساختمان پلاسكو تامين شود. وي گفت: هر ميزاني كه تعداد افراد ثبت‌نام شده نهايي شود، با توجه به مصوبات
ستاد بحران، منابع آن توسط دولت تامين خواهد شد.
مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان تهران با بيان اينكه با توجه به شرايط موجود دولت خود را موظف به حمايت از افراد بيكار شده مي‌داند، گفت: افرادي كه بيمه بيكاري نداشتند نيز با توجه به مصوبه هيات دولت از مقرري برخوردار خواهند شد.
مديركل تعاون، ‌كار و رفاه اجتماعي استان تهران با اشاره به اينكه جرايم بانكي و معوقات كسبه پلاسكو بخشوده خواهد شد، گفت: طبق برنامه‌ريزي‌ انجام شده مانده تسهيلات اصناف حاضر در پلاسكو به مدت 5 سال تقسيط خواهد شد. وي در پاسخ به اين سوال كه چه ميزان اعتبار براي پرداخت مقرري بيكاري به اشخاص در نظر گرفته شده است، تصريح كرد: 10 ميليارد تومان اعتبار براي اين اقدام از سوي دولت آماده شده است، تا با توجه به شرايط به كارگران تخصيص پيدا كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون