• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3743 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ بهمن

برف و باران در 10 استان كشور ادامه دارد

امدادرساني به 373 نفر در جاده‌ها

برف و باران جاده‌هاي 10 استان كشور را با انسداد و كندي حركت مواجه كرد. پليس راه با اعلام گزارش برف و يخبندان در اين استان‌ها، ‌اعلام كرد بر اساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده تردد در محورهاي كوهستاني فقط با زنجير چرخ امكان‌پذير است. سرهنگ نادر رحماني در تشريح آخرين وضعيت راه‌ها و محورهاي مواصلاتي كشور به مهر گفت: در برخي از محورهاي استان‌هاي البرز - سمنان، لرستان - چهارمحال و بختياري و استان گيلان شاهد بارش باران هستيم، همچنين در محورهاي غربي كشور به ويژه در محورهاي استان آذربايجان غربي، اردبيل، كردستان، ايلام، لرستان، همدان و كرمانشاه شاهد بارش برف هستيم تا جايي كه تردد در محورهاي كوهستاني بدون زنجير چرخ ممنوع است و همكاران پليس راه و راهداري از حضور خودروهاي فاقد تجهيزات ايمني زمستاني در اين محورها خودداري مي‌كنند.
رحماني گفت: محور شمشك به ديزين در استان تهران و مازندران به دليل احتمال ريزش بهمن تا اطلاع ثانوي مسدود است. همچنين آزادراه پل زال – خرم‌آباد در استان لرستان و كمربندي دهلران به انديمشك واقع در استان ايلام به دليل عدم ايمني كافي مسدود است. محورهاي كرج، چالوس، ‌هراز و فيروزكوه نيز به علت بارش برف لغزنده خواهند بود.
وي با اعلام اينكه بنا بر پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي بارش برف و باران تا بعدازظهر روز شنبه در كشور ادامه دارد، افزود: به رانندگان و مسافراني كه قصد تردد در محورهاي كوهستاني را دارند توصيه مي‌شود اولا از مسافرت‌هاي غيرضروري خودداري كرده و در صورت مسافرت حتما وسيله خود را به تجهيزات ايمني زمستاني مجهز كنند.
به گفته او، تردد موتوسيكلت‌ها (به غير از موتوسيكلت‌هاي انتظامي و امدادي) در محورهاي كرج، چالوس، ‌هراز، فيروزكوه، تهران، سمنان و مشهد تا صبح روز شنبه نيز ممنوع است.
رييس سازمان امداد و نجات نيز از امدادرساني به 373 نفر از متاثرانِ برف و كولاك در 8 استان كشور خبر داد. مرتضي سليمي با اعلام اين خبر، افزود: 8 استان كشور شامل (تهران، چهارمحال، قزوين، كرمانشاه، لرستان، مازندران، مركزي و همدان) متاثر از برف و كولاك بوده‌اند.
وي با اشاره به اينكه امدادرساني در 14 محور استان‌هاي درگير در برف و كولاك ادامه دارد، عنوان كرد: بر اين اساس 373 تن از خدمات امدادي و 18 از خدمات اسكان اضطراري بهره بردند و عمليات رهاسازي105 دستگاه خودرو از برف و كولاك نيز انجام شده است.
سليمي با اشاره به اينكه در اين امدادرساني‌ها 18 تيم عملياتي شامل 62 امدادگر و نجاتگر مشاركت داشته‌اند، اظهار كرد: بر اين اساس 20 تخته پتو، 3 كيلو خرما و 12 قرص نان در ميان متاثران برف و كولاك توزيع شد.
رييس پژوهشكده اقليم‌شناسي نيز ضمن تشريح وضعيت بارشي كشور در ماه آينده، از وقوع بارش‌هايي در جنوب و جنوب غربي كشور خبر داد كه احتمال وقوع سيل در استان‌هاي اين منطقه را زياد مي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون