• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3743 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۳ بهمن

سالانه ۱۶۶هزار آتش‌سوزي در كشور اتفاق مي‌افتد

معاون وزير كشور با بيان اينكه بالغ بر ۱۶۶هزار فقره آتش‌سوزي سالانه در كشور اتفاق مي‌افتد، گفت: از اين تعداد هشت هزار و۵۰۰ فقره در تهران به وقوع مي‌پيوندد كه در اين زمينه بايد هوشيار بود. اسماعيل نجار ضمن اشاره به اينكه آتش‌سوزي در همه كشورها رخ مي‌دهد و اين امر مقوله‌اي طبيعي است، گفت: مولفه اصلي كه حادثه پلاسكو را در ميان هشت هزار و ۵۰۰ فقره آتش‌سوزي در پايتخت بسيار پراهميت و ويژه ساخت تنها جانفشاني آتش‌نشانان غيور اين مرز و بوم بود.
وي با بيان اين مطلب كه يك ساختمان با سازه‌هاي فلزي تنها دو ساعت در برابر آتش دوام خواهد آورد، گفت: ساختمان پلاسكو بيش از حد انتظار در برابر آتش طبقات دوام آورد كه گذشت بيش از سه ساعت از زمان شروع آتش تا فروريختن ساختمان شاهدي بر اين موضع بود. رييس سازمان مديريت بحران با اشاره به اين ‌نكته كه كسبه بازار و مردم بايد براي تجهيز و ايمني محل كار خود اقدام‌ كنند، گفت: حتي يك درصد هم مسائل ايمني از سوي كسبه و ساكنان ساختمان پلاسكو رعايت نشده بود در حالي كه ساختمان پلاسكو يكي از مقاوم‌ترين ساختمان‌هاي پايتخت از لحاظ مقاومت مصالح و ساخت به شمار مي‌رفت اما متاسفانه نقصاني كه باعث به وجود آمدن فاجعه پلاسكو و شهادت تني چند از آتش‌نشانان اين مرز و بوم شد به علت عدم وجود ايمني در اين ساختمان بود.
نجار همچنين با اشاره به اينكه منطقه سيستان و بلوچستان بيش از ۲۰ سال بارش باران و نزولات آسماني با اين حجم به خود نديده بود تصريح كرد: اين منطقه و كشاورزان ساليان طولاني با كم‌آبي و خشكسالي مواجه بودند كه بايد به جهت بارش نزولات آسماني در اين منطقه شكرگزار باشيم.
وي با انتقاد از فضاسازي و همچنين تبليغات تخريبي برخي رسانه در تخريب دولت افزود: بارش باران و نزولات آسماني در اين حجم در منطقه‌اي كه ۲۰ سال درگير خشكسالي بوده‌اند يقينا باعث آبگرفتگي و سيلاب خواهد شد كه متاسفانه در كنار اين مهم با عدم مديريت و ساخت و ساز در حاشيه رودخانه، ساكنان با حادثه مواجه شده و دولت را در كوتاهي و نقصان خود مقصر دانستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون