• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3745 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۵ بهمن

سخنگوي ناجا از دستگير يك قاچاقچي بزرگ كوكايين خبر داد

جرايم مجازي 48 درصد رشد داشته است

سخنگوي ناجا از افزايش 15 درصدي كشفيات مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد. سردار سعيد منتظرالمهدي در نشست خبري ظهر ديروز خود گفت: چندي پيش در جنوب تهران 37 كيلوگرم مخدر صنعتي شيشه كشف شد، قيمت هركيلوگرم شيشه در حال حاضر50 ميليون تومان است كه با يك حساب سرانگشتي ارزش مواد كشف شده در اين عمليات 18 ميليارد و 500 ميليون ريال است. سخنگوي ناجا با بيان اينكه هر فرد معتاد براي هر بار مصرف شيشه بايد يك سوت يا همان يك سانت شيشه مصرف كند، اظهاركرد: هر كيلوگرم شيشه معادل 10 هزار سانت است و مواد كشف شده معادل 370 هزار سانت است كه مي‌توانست 370 هزار نفر را آلوده و درگير كند. به گفته وي، در برخي از آرايشگاه‌هاي زنانه و مراكز به بهانه لاغري، شادابي و... موادي كه محتوي شيشه است توزيع مي‌شود كه اين مواد ممكن است در يكي دو ماه اول نتيجه بخش‌ هم باشد اما پس از آن فرد را درگير مي‌كند.
 منتظرالمهدي همچنين از دستگيري يك قاچاقچي كوكايين در يكي از مرزهاي غربي كشور خبر داد و گفت: اين قاچاقچي تنها 50 ملك در تهران داشت و ارزش دارايي‌هاي وي 170 ميليارد تومان بود و تنها در يكي از حساب‌هايي كه به نام همسرش بود يك ميليارد تومان پول داشت. منتظرالمهدي همچنين از دستگيري پنج هزار جاعل توسط كارآگاهان پليس آگاهي در كشور خبر داد و گفت: برخي از اين جاعلان در حوزه فضاي مجازي فعاليت داشتند. متاسفانه در حوزه فضاي مجازي شاهد افزايش 48 درصدي جرايم در سال جاري بوديم كه از اين تعداد 78 درصد جرايم كشف شده است. وي با بيان اينكه 81 درصد جرايم رخ داده در اين فضا نيز مربوط به جرايم مالي بوده است، گفت: شهروندان بايد هوشيار باشند و بدانند كه كلاهبرداران در فضاي مجازي كمين كرده و به دنبال كلاهبرداري از آنان هستند.
منتظرالمهدي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به كشمكش‌هاي ميان پليس و كانون سردفترداران درباره شرايط نقل و انتقال خودرو، گفت: هيچ تغييري در دستورالعمل‌هاي ثبت خودرو ايجاد نشده و برابر قوانين ساري و جاري كشور هرگونه تغيير در قوانين مستلزم طرح آن در صحن علني مجلس و تصويب توسط نمايندگان ملت است. وي ادامه داد: در حال حاضر نيز برابر قانون مراجعه به مراكز تعويض پلاك ناجا براي احراز هويت طرفين و احراز شرايط خودرو الزامي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون